Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyczny wlacznik swiatel

wk112 22 Kwi 2007 09:37 155188 175
  • #91
    SiwusGSM
    Poziom 19  
    Na diodach jest spadek napięcia 0,7 volta. Lepiej zastosować przekaźniki kilkustykowe :)
  • Relpol przekaźniki
  • #92
    stachn
    Poziom 17  
    Tylko że ja odpalam samochód przy wciśniętym sprzęgle.
  • Relpol przekaźniki
  • #93
    SiwusGSM
    Poziom 19  
    Większośc tak robi. Lepiej podpiąć się pod alternator i mieć mozliwość niezależnie zapalić światła oryginalnym przełącznikiem
  • #96
    Jozef199
    Poziom 20  
    A moze by tak maly uklad elektroniczny i sygnal pobrac z predkosciomierza lub z radia gala Chodzi oto aby swiatla zapalaly sie w chwili ruszenia
  • #97
    SiwusGSM
    Poziom 19  
    Wszystko można. Tylko po co komplikować sobie życie.Wystarczą dwa przakaźniki po 7 zeta i dioda w szereg od sygnału z alternatora za 0,5 zeta....
  • #98
    stachn
    Poziom 17  
    Owszem - można. Tylko weź pod uwagę to, co się będzie działo ze światłem w przypadku nieprzewidzianego zgaśnięcia silnika - a jedziesz np. w nocy z szybkością 60 km/h :D na zakrętach w strefie zabudowanej, nieoświetlonej a światło ci gaśnie.
  • #99
    waldekg
    Poziom 28  
    Wydaje mi się że nie warto komplikować instalacji elektrycznych szczególnie w nowoczesnych autach,po kilku latch pod deską rozdzielczą powstaje "pajęczyna"kabelkowa bardzo utrudniająca naprawy szczególnie gdy autko trafia w inne ręce a nowy właściciel nic o przeróbkach nie wie.Po pewnym czsie ręka sama będzie szukać wyłącznika świateł po rozruchu silnika.
  • #100
    stachn
    Poziom 17  
    Zgadzam sie z tym całkowicie ( jestem za a nawet i przeciw :D). Ale jak już ktoś kombinuje to niech to robi przynajmniej z głową. Różne nieprzemyślane do końca kombinacje mogą niestety doprowadzić do tragedii.
  • #101
    hertz20
    Poziom 10  
    Podłączł już ktoś takie ustrojstwo w skodzie felicji???Ja podłączyłem i nie wiem czy będzie działać prawidłowo

    Automatyczny wlacznik swiatel
  • #103
    ESIX1KT
    Poziom 1  
    Witam. A może ktosik posiada schemat montażu takiego gotowego włącznika jak " MX-1 " ? Byłbym zobowiązany.
  • #104
    pepe
    Poziom 23  
    Spotkałem Passata 3B identycznego jak mój, sprowadzonego, w którym światła mijania włączały sie razem z zapłonem. Tylko w pozycji wyłącznika świateł na zupełne OFF, i tylko przednie mijania. . Dostałem się do wyłącznika i znalazłem zworkę pomiędzy pinem 56 a TFL. Podobnie jak opisał patent wcześniej kolega gulinski, z tym że jest tylko zwora, wyglądająca na oryginalną. Zrobiłem tak u siebie stosując zasadę że im prościej tym mniej awaryjnie. W przypadku mojej sklerozy świecą choć przednie i nie zobaczę lizaka z powodu braku świateł. Atak od tyłu za brak świateł wydaje się mało prawdopodobny ;)

    wady:
    - tylko przednie światła mijania
    - światła świecą się natychmiast z zapłonem

    zalety :
    - tylko jedna zwora, prościej chyba się nie da
    - brak większej ingerencji w oryginalną instalację, brak ryzyka nagłej ciemności w najmniej odpowiednim momencie ;)
    - funkcje przełącznika POZYCJE i MIJANIA działają absolutnie fabrycznie
  • #105
    thorgal6
    Poziom 10  
    A co z tymi automatycznymi włącznikami z Allegro.pl czy jet to warte dać ok 20 zł za coś co myślę można zrobić samemu. Jest tam nawet taki co włącza światłą po 10 sek od włączenia silnika. Ma może ktoś takie schematy ?
  • #106
    zbyniuś
    Poziom 26  
    Najbardziej niezawodna,nieszkodliwa dla instalacji samochodu,zgodna z przepisami,nie zgaśnie w nocy,jedyny warunek to dobry wzrok i umiejętność czytania a jak ktoś ma sklerozę to nie powinien jeżdzić bo może pomylić pedał hamulca z pedałem gazu , jest karteczka z napisem w sobie znanym języku "WŁĄCZ ŚWIATŁA!!!!"
  • #107
    pepe
    Poziom 23  
    :arrow:zbyniuś
    Niepotrzebny sarkazm z Twojej strony.
  • #108
    zbyniuś
    Poziom 26  
    To nie był sarkazm to nudny temat z tymi światłami jeżdzę codziennie nie mam żadnego automatu do świateł i po prostu włączam jak wjeżdzam na ulicę bo widzę że inne auta mają włączone św. wg. mnie to tylko kwestia przyzwyczajenia i kontroli a może by tak jakiś automat do kierunkowskazów jeszcze zainstalować, też niektórzy zapominają włączać???
  • #109
    PAW_B
    Poziom 12  
    Ja chcę zrobić prosty układ ostrzegający o nie włączonych światłach. Czyli prosty układ migającej diody (po włączeniu zapłonu ) wyłączanej przez przekażnik kontaktronowy w chwili włączenia świateł mijania.Tylko mały problem mam przekażnik typu K-7/8-4441-507-3 i nie wiem czy wyttrzyma cewka kilkugodzinne podtrzymanie (chodzi mi o przegrzanie cewki) . Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrowienia! PAW_B
  • #110
    pph
    Poziom 12  
    Jak ktoś ma problemy z pamięcią a nie chce automatu to może sobie podłączyć buzzer pomiędzy +12 ze stacyjki a przewodem +12 do świateł. Jak piszczy - włącz światła. I z dyni :)
  • #111
    zbyniuś
    Poziom 26  
    Przecież tą migającą diodę wystarczy podłączyć pod + po zapł. i wyjście świateł pozycyjnych.
  • #112
    crook1
    Poziom 15  
    układ jest prosty jak budowa cepa
    potrzebne rzeczy:przekaźnik (40A może być mniejszy) i trzy diody np 1N5408

    świtała włącza przekaźnik sterowany prądem wzbudzenia z alternatora (ten cienki przy alternatorze na którym pojawia się prąd po uruchomieniu silnika, najlepiej go odnaleźć w kabinie i się podpiąć do niego)
    wywalasz z deski rozdzielczej włącznik świateł
    U mnie w VW są cztery kable od "świateł",
    1 Prawe postojówki,
    2 Lewe postojówki,
    3 Reflektory(drogowe + mijania)tego nie zabezpieczasz diodą,
    4 podświetlenie tablicy rejestr.+ zegarów,
    Wszystkie te kable znajdziesz przy włączniku świateł i poprostu wepnij się w nie(nawet nie musisz przecinać tylko izolazję zcinasz i lutujesz).

    Jak mówiłem układ prosty i skuteczny silnik pracuje światła się świecą silnik gaśnie światła też. Można se zrobić wyłącznik układu tak dla wygody.
  • #113
    GOMEZ405
    Poziom 10  
    Witam. Jestem nowy. Mam takie pytanie czy zabezpiecza się taki układ oparty na zwykłym przekaźniku i czym to się robi
  • #114
    leinadzs
    Poziom 27  
    GOMEZ405 napisał:
    Witam. Jestem nowy. Mam takie pytanie czy zabezpiecza się taki układ oparty na zwykłym przekaźniku i czym to się robi


    Przecież światła są zabezpieczone, a sam układ to po co
  • #115
    GOMEZ405
    Poziom 10  
    chodzi mi o zabezpieczenie alternatora jak włącze sobie przełącznikiem światła a przekażnik będzie działał zesterowaniem z kontrolki ładowania żeby nic się nie stało
  • #117
    GOMEZ405
    Poziom 10  
    napisze tak nic z tych rysunków nie rozumie ponieważ na elektronice się w ogóle nie znam
    potrafie podpiąć pare kabli w aucie założyć przekaźniki lamp i tyle może ktoś by mi napisał co jest potrzebne oprócz przekaźnika i w miare wytłumaczył jak to wszystko zebrać do kupy będe wdzięczny
  • #118
    hobbyelektronik
    Poziom 27  
    Wtakim razie najlepszym wyjściem będzie zakup gotowego układu, tam dostaniesz instrukcję montażową dla konkretnego typu samochodu.

    Udanych eksperymentów.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wtakim razie najlepszym wyjściem będzie zakup gotowego układu, tam dostaniesz instrukcję montażową dla konkretnego typu samochodu.

    Udanych eksperymentów.
  • #119
    hobbyelektronik
    Poziom 27  
    Witam...

    W układzie Który przedstawiłeś nie ma nic oprócz przekaznika, przełącznika i obwody są porozdzielane diodamo 3A ,zresztą za tą cene?
    Na forum zgłasząją się ludzie z pytaniem co zrobić aby się nie grzały?
    Zrób sobie mój układ a będziesz zadowolony tak jak wyżej napisałem możesz równolegle wpiąć cewki 2 bądz 3 przekazników albo dajesz diody najlepiej schotkego 5A.

    Pozdrawiam....
  • #120
    avig
    Poziom 12  
    Witam
    a ja mam pytanko cz ten schemat bedzie można przerobic na 24V??
    cz do diesla sie nada bo w dostawczaku mam zamontowac cos podobnego tylko nie wiem jak ten schemat przerobic i cz sie on nada bez przerabiania??