Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik indukcyjny, różne rezystancje uzwojeń

10 Sty 2008 21:07 5637 8
  • Specjalista elektryk
    Jaka jest przyczyna różnych rezystancji uzwojeń silnika asynchronicznego?
    Silnik o mocy 3 KW jest połączony w gwiazdę.
    Dwa uzwojenia mają po ok. 26 ohm, a jedno ok.4 ohm.
    Silnik został zdemontowany, jako pełnosprawny.
    Proszę o jakieś wskazówki.

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    Chyba jednak źle sformułowałem pytanie.
    Układ jest taki jak ten poniżej, z lewej strony - czyli gwiazda.
    Pomiędzy L1 a L2 jest 4 ohm, L1 a L3 26 ohm i pomiędzy L2 a L3 również 26 ohm.
    Dlaczego są takie różnice?

    silnik indukcyjny, różne rezystancje uzwojeń
  • Poziom 28  
    Cześć.Może spadek rezystancji na połączeniu do listwy,Zaśniedziała złe lutowanie wyprowadzeń,Różnica średnicy druty nawojowego,lekko uszkodzona izolacja.Przyczyn może być dużo.
  • Specjalista elektryk
    Witam!
    Stan wszystkich dostępnych połączeń sprawdziłem i jest wszystko w porządku.
    Wygląda to trochę tak jakby pomiar pomiędzy L1 a L3 i L2 a L3 odpowiadał połączeniom w gwiazdę, a pomiędzy L1 a L2 w trójkąt.
    Silnik był dawno temu przezwajany, lecz odpoczywał. Teraz wraca do łask. Dziwne, że po załączeniu startuje normalnie.
  • Pomocny post
    Moderator Elektrotechnika
    Coś mi się wydaje,że żle podałeś wskazania omomierza,a z drugiej strony możesz przecież rozpiąć gwiazdę i wtedy zmierzyć.Tam powinno być chyba 2,6Ω.
  • Poziom 27  
    jarecki 86 napisał:
    Witam!
    Stan wszystkich dostępnych połączeń sprawdziłem i jest wszystko w porządku.
    Wygląda to trochę tak jakby pomiar pomiędzy L1 a L3 i L2 a L3 odpowiadał połączeniom w gwiazdę, a pomiędzy L1 a L2 w trójkąt.
    Silnik był dawno temu przezwajany, lecz odpoczywał. Teraz wraca do łask. Dziwne, że po załączeniu startuje normalnie.


    Najprawdopodobniej jest słabe połączenie między uzwojeniami jednej z faz Po włączeniu napięcie przebija opór. To moje przypuszczenie- nie pewność.
  • Specjalista elektryk
    Sprawdzałem wielokrotnie. Mogą się różnić wyniki, ale proporcje nie.
    Być może jest to wina błędnych połączeń na listwie, nie miałem czasu, aby to sprawdzić. Ten silnik został zdemontowany z jakiegoś urządzenia, gdzie – jak zapewnia właściciel – sprawował się bez zarzutu.
    Dziwne jest to, że po załączeniu, silnik mimo takich różnic rezystancji pracuje normalnie.
  • Pomocny post
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Proponuję abyś sprawdził jak się obciąża na każdej fazie.Może faktycznie jest słabe poł. między uzwojeniami jednej z faz,a może jedna z cewek jest przegrzana...
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
  • Specjalista elektryk
    Dzięki za wszystkie dotychczasowe podpowiedzi i sugestie.
    Za kilka dni będę miał ponowną okazję przyjrzeć się temu silnikowi.
    Zrobię dokładniejsze pomiary, a o ich wynikach powiadomię szanownych kolegów.