Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Europejski lider sprzeda篡 techniki i elektroniki.
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Fiat Siena 1.6 HL + LPG - brak zap這nu - nie odpala

maciejpila 10 Sty 2008 21:54 20532 35
  • #1 10 Sty 2008 21:54
    maciejpila
    Poziom 9  

    Witam!

    Sytuacja wygl康a nast瘼uj帷o:
    Przed samymi 安i皻ami wymieniali mi gazownicy reduktor-parownik Emmegas (mam instalacje LPG II gen. ze sterownikiem Leonardo 01 Pro), przeprowadzili mi regulacje na kompie i powiedzieli ze mam 幢e ustawion emulacj sondy lambda (emulator Pitagoras) no i przestawili mi j z przebiegu prostok徠nego na mas. Wszystko dzia豉這 pi瘯nie. Jedynie dziwna rzecz si sta豉 bo po ich dzia豉niach zamek centralny nie zamyka ju drzwi w momencie w陰czenia zap這nu kluczykiem w stacyjce !?! Reszta by豉 bez zarzutu.

    Przed ich dzia豉niem ju co mi sia這 (iskrzy這 b康 tyka這) tak jakby za kierownic pod tablic wska幡ik闚. By這 to s豉bo s造szalne ale te odg這sy wyst瘼owa造 tylko przy nag造m zwi瘯szeniu obrot闚 b康 przy zwolnieniu peda逝 gazu gdy auto hamowa這 silnikiem. Oczywi軼ie po wizycie u gazownika ta usterka nie ust徙i豉 tylko by豉 coraz cz窷ciej s造szalna.

    No i w豉郾ie zaraz po nowym roku (02.01.08r) auto wykona這 ostatni kurs i teraz stoi.

    Objawy:
    - wszystkie kontrolki w porz康ku (nie pokazuj 瘸dnych usterek)
    - auto po w陰czeniu zap這nu kluczykiem zachowuje si normalnie (s造cha pomp paliwa jak pracuje)
    - jak chc odpali kr璚i rozrusznik ale auto nie odpala (czasem pr鏏uje 1 raz za豉pa i tyle) ani na noPB ani na LPG
    - mi璠zy czasie pad akumulator (by stary i troch mrozu go dobi這) wi璚 wymieni貫m na nowy przy okazji zauwa篡貫m 瞠 gazownicy nie dokr璚ili mi klemy na "-" i by豉 nieco lu幡a
    - sprawdzone wszystkie bezpieczniki, 鈍iece, przewody WN, cewka, zasilanie podw鎩nego przeka幡ika oraz jego po陰czenie z cewk

    Wyniki:
    - brak zasilania cewki z przeka幡ika

    Zastanawiam si czy to na pewno pad ten przeka幡ik - bo cena ok 110 PLN?
    Czy mo瞠 jakie b喚dy w ECU, kt鏎e powoduj brak sterowania tego przeka幡ika?
    Czy konieczny jest test na examinerze?
    Czy mo瞠 sprawdzi jeszcze po陰czenia mi璠zy ECU a przeka幡ikiem? Mam tylko nadziej, 瞠 nie pad ECU - bo to by豚y drogi interes :cry:

    Prosz o pomoc, bo ju sam nie wiem co si dzieje

    z g鏎y dzi瘯uj za pomoc

    maciejpila

    -->edit<--
    Czy mo瞠 czujnik po這瞠nia wa逝 fiksuje? Mo瞠 zabrudzi si?

    0 29
  • Pomocny post
    #2 11 Sty 2008 09:44
    Pfemek
    Poziom 22  

    Je瞠li pompa pracuje chwil po w陰czeniu zap這nu to podw鎩ny przeka幡ik jest sterowany z ECU i podaje napi璚ie.
    Je瞠li stwierdzi貫 brak zasilania cewki zap這nowej to pozostaje Ci sprawdzi ca造 obw鏚 i wyeliminowa przerw. Cewka zap這nowa zasilana jest poprzez podw鎩ny przeka幡ik ale z tego samego punktu id te zasilania np. na wtryskiwacze. Je瞠li na z陰czu wtryskiwaczy jest napi璚ie a na z陰czu cewki nie ma to mo瞠 to by usterka podw鎩nego przeka幡ika.
    Pomiary napi璚ia zasilania tych element闚 mo瞠sz robi tylko podczas kr璚enia rozrusznikiem, inaczej przeka幡ik nie jest sterowany z ECU. I napi耩 nigdzie nie b璠zie. Gdyby mia dost瘼 do sprz皻u diagnostycznego to nale瘸這 by wykona test element闚 wykonawczych i wszystko by si wyja郾i這.

    Pozdrawiam...

    0
  • #3 11 Sty 2008 19:54
    maciejpila
    Poziom 9  

    dziwna sprawa...
    Pfemek piszesz, 瞠 pomiary napi璚ia cewki nale篡 wykona w trakcie uruchomienia silnika bo inaczej na z陰czce cewki napi璚ie si nie pojawi...

    nie jestem fachowcem w tej sprawie dlatego te diagnoz awarii opieram o tzw. "m康r ksi捫k", w kt鏎ej napisano:

    Cytat:
    Je郵i kluczyk wy陰cznika zap這nu znajduje si w po這瞠niu "MAR", przez styki (15/54) napi璚ie z akumulatora jest podawane na
    styk (12) w sekcji B przeka幡ika. Podw鎩ny przeka幡ik ze swojego styku
    przekazuje napi璚ie na styk (23) elektronicznego urz康zenia steruj帷ego, kt鏎y poprzez swoje wewn皻rzne uk豉dy elektroniczne powoduje pojawienie si napi璚ia na styku (4) elektronicznego urz康zenia
    steruj帷ego. Napi璚ie to jest przekazywane na styk (10) w sekcji A podw鎩nego przeka幡ika, co z kolei powoduje zamkni璚ie styku
    obwodu sekcji A i przekazanie napi璚ia przez styk (1) podw鎩nego przeka幡ika na styk (35) elektronicznego urz康zenia steruj帷ego.
    W tym samym czasie zostaj zamkni皻e styki przeka幡ika mocy, tj. obwodu sekcji B, przez co zapewnione jest zasilanie elektrycznej pompy paliwa ze styku (5) podw鎩nego przeka幡ika, wtryskiwacza
    ze styku (4) podw鎩nego przeka幡ika, sondy lambda i zaworu steruj帷ego przep造wem par paliwa ze styku (6) podw鎩nego przeka幡ika,
    cewek zap這nowych ze styku (13) oraz innych element闚 pod陰czonych r闚nolegle. Je瞠li w ci庵u 10 sekund po przekr璚eniu kluczyka
    do po這瞠nia „MAR" nie nast徙i uruchomienie silnika, to centralka elektroniczna przerwie zasilanie sekcji B przeka幡ika, powoduj帷 przerwanie podawania napi璚ia na styk (23) elektronicznego
    urz康zenia steruj帷ego i styk (7) przeka幡ika. Spowoduje to przerwanie m.in. pracy pompy paliwa, kt鏎a przez pierwsze 10 sekund spowodowa豉
    wzrost ci郾ienia w uk豉dzie zasilania do 0,25-0,35 MPa niezb璠nego do prawid這wej pracy uk豉du wtryskowego.

    - to dotyczy silnika 1.4 ale dla 1.6 jest identycznie tyle, 瞠
    Cytat:
    r騜nica polega na innym pod陰czeniu zacisk闚 wyj軼iowych (4,5,6), co wynika z zastosowania wtrysku wielopunktowego i jednej cewki zap這nowej.


    wynika z tego, 瞠 napi璚ie na cewce, wtryskiwaczach, pompie paliwa oraz innych elementach pod陰czonych r闚nolegle do przeka幡ika podw鎩nego powinno pojawi si tu po przekr璚eniu kluczyka w pozycj "MAR" ?!?

    no i tu wynika kolejny problem
    zanim przeczyta貫m Twojego posta zd捫y貫m po raz kolejny sprawdzi ten przeka幡ik podw鎩ny "pin po pinie" i wysz這, 瞠 sterowanie z ECU jest - s napi璚ia - zasilanie te jest - natomiast nie ma 瘸dnego napi璚ia na wyj軼iach przeka幡ika w sekcji B czyli tych, kt鏎e w豉郾ie zasilaj cewk, wtryskiwacze, pomp paliwa, sond lambda, itd.
    na dodatek pompa paliwa, kt鏎a wg schematu zasilana jest wy陰cznie z tego przeka幡ika mimo braku napi璚ia (chyba 瞠 dostaje tylko kr鏒ki impuls i nie zd捫y貫m tego zauwa篡 na mierniku) dzia豉 jakby by這 wszystko w porz康ku (kr鏒ko buczy jak przed awari)

    dziwne rzeczy si dziej z tym autem :| ju sam nie wiem co i jak
    mo瞠 schemacik co pomo瞠

    co do testu examinerem to musia豚ym zaholowa autko do serwisu i wyrzuci 60-70 PLN i chyba to b璠zie jedyne wyj軼ie w tej sprawie

    0
  • #4 11 Sty 2008 20:41
    formoza
    Poziom 11  

    sprawdz polaczenia minusowe przekanika i sterownika ecu.jak wynika ze schematu to na stkach 7 i 52 powinna byc masa a, na styku 2 i35 plus( prad)

    0
  • Pomocny post
    #5 11 Sty 2008 20:48
    Pfemek
    Poziom 22  

    Napi璚ia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia si w momencie w陰czenia zap這nu na oko這 2s (tyle co s造cha prac pompy) potem obw鏚 jest roz陰czany i napi璚ia nie ma do momentu pojawienia si impuls闚 z czujnika pr璠ko軼i obrotowej wa逝 korbowego. Dlatego napisa貫m, 瞠 pomiaru trzeba dokona podczas kr璚enia rozrusznikiem. Proponuj pod陰czy 瘸r闚k 12V 21W do pinu 2 w z陰czu cewki zap這nowej i do masy, potem w陰czy zap這n i obserwowa czy za鈍ieci. Je瞠li b璠zie s造cha prac pompy to powinna. Sam podw鎩ny przeka幡ik mo積a za陰czy podaj帷 mas na jego pin 7. Z tym, 瞠 wcze郾iej trzeba przeci望 przew鏚, kt鏎y do tego pinu 7 idzie z ECU.
    A bezpieczniki przy podw鎩nym przeka幡iku s dobre? Te w os這nkach?

    1
  • #6 11 Sty 2008 21:20
    maciejpila
    Poziom 9  

    formoza ju wszystkie masy i napi璚ia sprawdzi貫m i jest ok.

    Pfemek z t 瘸r闚k to jest dobry pomys :idea: musz spr鏏owa ale dopiero w pn. Co do bezpiecznik闚 - wszystkie sprawdzone - s OK.
    odpisz w pn co stwierdzi貫m

    swoj drog mam pytanko czy mog pa嗆 naraz wszystkie 鈍iece maj ju 20 kkm przelatane i s troch okopcone? no i czy mog jakie b貫dy w ECU siedzie, mimo i kontrolka nie daj zna o nich ?

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Sty 2008 21:36
    Pfemek
    Poziom 22  

    Je瞠li jest bardzo bogata mieszanka to 鈍iece mog pa嗆 po kilkunastu sekundach pracy silnika, dostan nagaru i w璕iel zrobi swoje. Mia貫m takie przypadki...

    maciejpila napisa:
    czy mog jakie b貫dy w ECU siedzie, mimo i kontrolka nie daj zna o nich ?


    Tak, mog. Nie wszystkie b喚dy zapalaj kontrolk wtrysku w tym sterowniku...

    0
  • #8 12 Sty 2008 21:00
    maciejpila
    Poziom 9  

    Pfemek a jak mog sprawdzi w prosty i w miar bezpieczny spos鏏 czy 鈍ieczki daj wog鏊e iskr? wiesz mo瞠 to one s winne ca貫mu zamieszaniu.

    my郵 jeszcze nad czujnikiem po這瞠nia wa逝 - czy on nie jest czasem walni皻y i nie wp造wa na t sytuacj. ostatniego dnia kiedy je寮zi貫m w trasie by豉 fatalna pogoda, ok. 0蚓, b這to po郾iegowe i marzn帷y deszcz, wi璚 soli sypali sporo na trasie i mo瞠 mu zaszkodzi豉 - nie wiem czy to ma sens ale kto wie :?:

    chcia貫m go sprawdzi ale za chiny nie mog znale潭 gdzie jest ta z陰czka, kt鏎 mog odpi望 aby zmierzy jego rezystancj (gdybym mia kana sprawa by豉by prosta ale autko mam pod blokiem a w tych warunkach pogodowych czo貪anie si pod autem odpada :| )

    0
  • #10 13 Sty 2008 10:16
    maciejpila
    Poziom 9  

    Manfred von R.

    skoro to problem z immo to dlaczego nie pali mi si kontrolka Fiat Code tylko po w陰czeniu zap這nu po kilku sek. ga郾ie (znaczy 瞠 raczej jest w porz康ku)


    przypomnia這 mi si jeszcze jedno - mianowicie mia貫m przed awari jeszcze problemy z pod鈍ietleniem regulacji ogrzewania - tzn. cz窷 瘸r闚ek pali豉 si a cz窷 nie, a jak podskoczy貫m lub wpad貫m w wi瘯sz dziur na drodze to czasem zapala造 si wszystkie jak powinny :?: mo瞠 gdzie jaka z陰czka wi您ki przewod闚 nie styka ? tyle 瞠 tu potrzeba by by這 rozebra po這w kokpitu 瞠by to sprawdzi ! no ale mo瞠 to te ma jaki wp造w na sytuacj ? sam ju nie wiem :?:

    0
  • #11 13 Sty 2008 10:20
    Usuni皻y
  • #12 13 Sty 2008 10:28
    DominikD
    Poziom 23  

    Sprawd dobrze jeszcze raz ten przeka幡ik podw鎩ny. Kiedy te tak mia貫m 瞠 masa ze stewrownika by豉 ale przy pr鏏闚ce spada這 do 5V i nie mia這 si造 za豉czy w豉郾ie tej sekcji od zasilania cewki.

    0
  • #13 13 Sty 2008 10:32
    Usuni皻y
  • #14 13 Sty 2008 10:42
    DominikD
    Poziom 23  

    Ale przy przeka幡iku te spada這 a, sprawdzony i sprawny i chodzi do dzisiaj.

    0
  • #15 13 Sty 2008 12:41
    luknk
    Poziom 11  

    Chcia bym sie podpi帷 pod temat bo mam ten sam problem tylko ze 1.2 mpi siena u mnie na 鈍iecach jest iskra tylko wtedy gdy s one podpi皻e poza komor spalania czyli na kr鏒ko wtedy iskra jest ca造 czas a jak je podepne pod silnik czyli normalnie to zapala i ga郾ie (nie ma immo czysty komputer) mo瞠 kto wie jak to rozwi您ac ?

    1
  • #16 13 Sty 2008 14:49
    NICOLASC1
    Poziom 10  

    luknk jezeli sa stare,zuzyte swiece to moze gubic iskre pod cisnienim.

    0
  • #17 13 Sty 2008 21:18
    maciejpila
    Poziom 9  

    Manfred von Richthofen napisa:
    cewka jest zasilana z tego samego bolca przeka幡ika co pompa paliwa, czyli jak pracuje pompa-zasilana jest cewka.


    wg schematu, kt鏎y umie軼i貫m we wcze郾iejszym poscie tego tematu napi璚ie na cewk podaje pin 13 a na pomp paliwa pin 4 - co prawda w przeka幡iku po陰czone s one r闚nolegle wi璚 napi璚ie powinno pojawi si na obu jednocze郾ie - chyba, 瞠 pin 13 si odpali i jest przerwa :?:

    dlatego, 瞠
    Pfemek napisa:
    Napi璚ia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia si w momencie w陰czenia zap這nu na oko這 2s (tyle co s造cha prac pompy) potem obw鏚 jest roz陰czany i napi璚ia nie ma do momentu pojawienia si impuls闚 z czujnika pr璠ko軼i obrotowej wa逝 korbowego.

    wydaje mi si dobrym pomys貫m podanym przez Pfemka podpi璚ie 瘸r闚ki aby sprawdzi czy wog鏊e napi璚ie z przeka幡ika pojawia si na cewce

    DominikD napisa:
    Sprawd dobrze jeszcze raz ten przeka幡ik podw鎩ny. Kiedy te tak mia貫m 瞠 masa ze stewrownika by豉 ale przy pr鏏闚ce spada這 do 5V i nie mia這 si造 za豉czy w豉郾ie tej sekcji od zasilania cewki.


    czyli wynika z tego, 瞠 pomiaru napi璚ia dochodz帷ego do cewki nie mo積a dokonywa na pinie przeka幡ika tylko przy samej cewce (na z陰czce) ? ja mierzy貫m sam napi璚ie zwyk造m multimetrem i na z陰czce i na pinach wi璚 nie wiem ju czy to dobrze czy te nie :|

    0
  • #18 13 Sty 2008 21:29
    luknk
    Poziom 11  

    NICOLASC1 鈍iece za這篡貫m nowe tez i czujnik halla

    0
  • #19 13 Sty 2008 21:43
    formoza
    Poziom 11  

    panowie proponuje sprawdzi napi璚ie bezpo鈔ednio na cewce zap這nowej (12v) je瞠li pojawia si na par sekund to jest ok. Potem proponuj sprawdzi sygna造 ze sterownika ecu i z czujnika po這瞠nia wa逝 korbowego

    0
  • #20 14 Sty 2008 08:53
    mariusz76
    Poziom 11  

    aby wyeliminowa熯o nieco proponowa bym taki numer przeprowadzi. Podepnij zasilanie do modu逝 bezpo鈔ednio z akumulatora. poprostu przetnij kabel zasilania modu逝 i pod陰cz + z aku bezpo鈔ednio . Zdaje sie 瞠 na 90% pomo瞠. Powinien odpali. Nie zlikwiduje to przyczyny ale uzdrowi tw鎩 samoch鏚. Jak by co zawsze mozna pod豉czy熛odatkowy nowy przeka幡ik, Napisz czy pomog這 bo jak tak to opisz ci jak to zrobic. Pozdrawiam

    0
  • #21 15 Sty 2008 18:29
    maciejpila
    Poziom 9  

    sorry, 瞠 si nie odezwa貫m wczoraj ale nie mia貫m takiej mo磧iwo軼i

    no wi璚 sprawdzi貫m ponownie napi璚ie na z陰czce cewki za pomoc 瘸r闚ki 12V21W i takie wyniki otrzyma貫m:

    - po pod陰czeniu 瘸r闚ki pod 鈔odkowy pin z陰czki (napi璚ie z przeka幡ika) i mas - 瘸r闚ka 鈍ieci si ok. 2 sek. po w陰czeniu zap這nu, a tak瞠 鈍ieci ci庵le podczas rozruchu auta - czyli przeka幡ik jest OK,

    - po pod陰czeniu kolejno 瘸r闚ki pod zewn皻rzne piny (1 lub 3) z陰czki i pin 鈔odkowy (2) z陰czki (napi璚ie z przeka幡ika) - 瘸r闚ka nie 鈍ieci si ani po w陰czeniu zap這nu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania mas z ECU :|

    Poza tym rozrusznik wydaje teraz pisk podczas rozruchu (jakby si 郵izga) - chyba ma dosy ju tych test闚 z rozruchem :|

    Nie wie kto mo瞠 dlaczego brakuje na cewce sterowania mas przez ECU? Co mo瞠 by powodem tej sytuacji? Czy jaki czujnik? Czy ECU pad? :cry:

    0
  • Pomocny post
    #22 15 Sty 2008 19:19
    Pfemek
    Poziom 22  

    maciejpila napisa:
    po pod陰czeniu kolejno 瘸r闚ki pod zewn皻rzne piny (1 lub 3) z陰czki i pin 鈔odkowy (2) z陰czki (napi璚ie z przeka幡ika) - 瘸r闚ka nie 鈍ieci si ani po w陰czeniu zap這nu, ani podczas rozruchu auta - czyli brak sterowania mas z ECU :|


    To nie jest dobry spos鏏 na diagnoz sterowania cewki zap這nowej ze sterownika wtrysku. 畝r闚ka nie b璠zie 鈍ieci豉! Co najwy瞠j podczas kr璚enia rozrusznikiem lekko b璠zie si 瘸rzy. Uzwojenie cewki zap這nowej jest kluczowane na tak kr鏒ki okres czasu, 瞠 w堯kno 瘸r闚ki nie zd捫y si rozgrza. W wy瞠j opisany spos鏏 mo瞠sz pod陰czy diod LED, oczywi軼ie zgodnie z kierunkiem polaryzacji oraz przez rezystor. Przy kr璚eniu rozrusznikiem dioda powinna b造ska.
    My郵, 瞠 najprostszej rzeczy jeszcze nie zrobi貫, a mianowicie wykr耩 鈍iece, w堯 je do kabli WN, po堯 na metalowym kolektorze i kr耩 rozrusznikiem i obserwuj czy jest iskra. Je瞠li nie ma to w Twoim przypadku trzeba sprawdzi cewk zap這now (o ile pod陰czona wcze郾iej dioda mruga豉. Cewka jest zasilana bo to ju sprawdzi貫). Usterka ECU jest mo磧iwa ale takow mo積a bra pod uwag o ile wszystko inne jest na 100% dobre.

    0
  • #23 15 Sty 2008 19:30
    maciejpila
    Poziom 9  

    Pfemek dzi瘯i za pomys z diod LED jutro przetestuj :)
    mo瞠sz mi poda jaki LED i opornik by豚y najlepszy do tego testu?
    z g鏎y wielkie dzi瘯i :)
    oczywi軼ie 鈍ieczki (iskr) te sprawdz :)
    co do cewki to sprawdza貫m ju rezystancje po obu stronach - pierwotnej i wt鏎nej - no i s prawid這we - wi璚 cewka powinna by OK

    0
  • #25 16 Sty 2008 12:20
    mariusz76
    Poziom 11  

    Podepnij zasilanie do modu逝 bezpo鈔ednio z akumulatora. poprostu przetnij kabel zasilania modu逝 i pod陰cz + z aku bezpo鈔ednio . `

    To 瞠 mas zzasilanie na cewce nie oznacza 瞠 pr康 podczas rozruchu jest wystarczaj帷y dla niej. 畝r闚k徠oego napewno nie sprawdzisz. Podepnij na kr鏒ko kabel zasilania modu逝 tak jak pisa貫m a napewno to wyeliminujesz. Mia貫m takie 2 przypadki wi璚 wiem co pisz. No chyba 瞠 zale篡 ci na znalezieniu przyczyny awarii a nie wyeliminowaniu jej skutk闚. :)

    0
  • Pomocny post
    #26 16 Sty 2008 15:50
    Pfemek
    Poziom 22  

    mariusz76 napisa:
    Podepnij zasilanie do modu逝 bezpo鈔ednio z akumulatora.


    W tym samochodzie nie ma 瘸dnego modu逝 zap這nowego. Nie wprowadzaj ludzi w b陰d. Cewki zap這nowe s sterowane bezpo鈔ednio ze sterownika wtrysku. Proponuj te czyta uwa積ie temat bo wyra幡ie pisze wy瞠j, 瞠 zasilanie na cewce jest...

    0
  • #27 18 Sty 2008 07:19
    maciejpila
    Poziom 9  

    niestety jeszcze nie uda這 mi si dokona testu na LEDach ze wzgl璠u na fataln pogod w ostatnich dniach i brak czasu - mo瞠 dzi przestanie pada i uda si zrobi test :)

    pozdrawiam :)

    0
  • #28 18 Sty 2008 21:58
    maciejpila
    Poziom 9  

    Witam!

    No wi璚 zrobi貫m test na LEDach i okazuje si, 瞠 sterowanie mas z ECU na cewce jest (diody 豉dnie mrygaj). 安ieczki te sprawdzi貫m i iskra jest elegancka (jak lampki choinkowe po kolei iskrzy). Po te軼ie 鈍iec 鄉ierdzia這 benzyn, wi璚 pompa i wtryskiwacze dzia豉j. Wi璚 te elementy s raczej OK, a zatem wracamy do punktu wyj軼ia :|
    Jedyna rzecz, kt鏎a mi teraz jeszcze przychodzi do g這wy, to uszkodzenie rozrusznika - no bo teraz ju nie tyle kr璚i co si 郵izga i piszczy jako dziwnie - tragedia, tak wcze郾iej nie by這 :cry: Niestety nie mam doj軼ia do kana逝 i nie mog go zdemontowa aby go sprawdzi :|
    W tym wypadku to ju chyba zostaje jedynie holowanie i serwis :|
    Macie mo瞠 jeszcze jakie pomys造, co mo瞠 jeszcze by przyczyn awarii :?:

    Pozdrawiam

    0
  • #29 19 Sty 2008 13:14
    maciejpila
    Poziom 9  

    witam!

    ze wzgl璠u na brak pomys堯w i mo磧iwo軼i technicznych ustalenia przyczyn awarii wywiesi貫m "bia陰 flag", auto odholowa貫m dzi do serwisu - zobaczymy jaka b璠zie diagnoza "fachowc闚" - my郵, 瞠 w pn si odezw :|

    0
  • #30 24 Sty 2008 15:35
    maciejpila
    Poziom 9  

    witam!

    w ko鎍u "fachowcy" namierzyli usterk - pono alternator zatar si na "amen" i dlatego auto nie mog這 odpali :|

    mam zatem pytanko do do鈍iadczonych user闚 czy to mo瞠 prawda, czy bzdura z tym alternatorem :?: - bo nie chcia豚ym wyrzuca w b這to ze 300 PLN :|

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
TME Logo