Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie o autoalarm i moduł domykania szyb

slaveus 12 Sty 2008 17:31 1362 6
  • #1 12 Sty 2008 17:31
    slaveus
    Poziom 9  

    Witam, Najpierw może opiszę sprawę (Golf 3, 1997r, 1.8, elektryczne szyby przednie i szyberdach, central zamek, chip antykradzieżowy z odcięciem pompy paliwa montowany oddzielnej niż alarm, reszta chyba nie ma znaczenia):

    W trakcie wakacji dodałem sobie do alarmu (Exus v.5 Smart - wiem, że to żadna rewelacja ale ze względu na to, że mam chip antykradzieżowy nie zależało mi na jakimś super alarmie, wystarczyło żeby był na liście PZU przy wykupie AC) moduł domykania szyb i szyberdachu, które są podpięte do alarmu. No i na początku zimy zaczęło się, padł jeden aku, wymieniłem na nowy, nowy też padł po miesiącu, wymieniłem na nowy. Oczywiście w międzyczasie samochód był u kilku elektryków i dokładnie prześwietlony pod kątem pobierania prądu i ładowania i wszystko wyglądało ok. Poczytałem trochę w necie i często jako winowajcę podawano alarm, no cóż mimo, że w trakcie pomiaru na włączonym nic nie wykazywało, że bierze za dużo, od ostatniego ładowania aku postanowiłem go po prostu nie załączać i o dziwo samochód pali bez problemu. Gościu który zakładał mi alarm Exus a potem też moduł (bo to ten sam był) stwierdził, że winowajcą może być właśnie moduł domykania szyb i nie ma znaczenia to, że szyb ani szyber nie otwieram teraz (co jest oczywiste :))) ) podobno przy każdym uzbrajaniu alarmu ten moduł również pobiera energię i to nie małą, a dodatkowo może też pobierać w trakcie uśpienia. Póki co dzisiaj odebrałem auto i moduł jest odcięty, później ma mi dorobić przełącznik którym będę mógł na zimę wyłączać ten moduł a na cieplejsze pory roku włączać.
    Mam pytanie, czy jeśli zdecydowałbym się na wymianę alarmu na model, który ma już opcję komfort (czyli to domykanie) powiedzmy Exus v.10 Expert to również byłaby taka sytuacja z tym poborem prądu, tzn nawet przy zamkniętych szybach przy uzbrajaniu alarmu moduł pobiera prąd, czy to nie ma znaczenia, że ten mój moduł został dodany do modelu alarmu, który takiej opcji nie miał? Pewnie większość z was ma alarmy już z opcją komfort i powiecie czy zasada poboru prądu jest taka sama czy jakoś lepiej to funkcjonuje? Sorki, za to słowotwórstwo ale chciałem być w miarę dokładny, z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam, Sławek

  • #2 12 Sty 2008 20:08
    anusek
    Poziom 16  

    hmmm..... ja to tak szczegolowo nie wiem jak to tam jest rozwiazane, ale to co mowisz jest dziwne :) skoro ten modol pobiera prad i to nie maly to chyba myslisz o tym ze silnik pracuje tak jakby szyba byla podnoszona :) na chlopski rozum tto troche dziwe :) bo albo powinien ci sie spalic silnik albo szyba wyskoczyc z drzwi :) troche to dziwne o czym piszesz :) bo skoro byloby tak jak mowisz to innym dzialo by sie podobnie a co za tym idzie takie rozwiazanie byloby bez sensu . No ale nie tak przez internet to mozemy sobie podebatowac :) Pozdraiwam


    Moderowany przez Błażej:

    Pismem obrazkowym nie posługujemy sie już tysiące lat. I nie warto do tego wracać, są lepsze metody przekazu. Po co tyle emotikonek? To jakaś czytanka dla przedszkolaków?

  • #3 12 Sty 2008 20:18
    slaveus
    Poziom 9  

    ten moduł pobiera podobno tak czy siak jeśli jest podpięty do alarmu, tak jakby chciał za kazdym razem zamknać szyby a skoro są zamknięte to niepotrzebnie bierze prąd, co do spalenia albo wyskoczenia tych szyb to z tego co mi mówil gościu od alarmu to tam jest jakiś czujnik przeciwprzpięciowy i dlatego nic się tam nie spali, myślę, że to jest tylko chwila tego poboru ale w zimie wiele nie trzeba żeby rozładować aku, jednego jestem pewien od miesiąca nie uzbrajam alarmu i samochód odpala, dzisiaj go uzbroiłem i zobaczę czy ten moduł był przyczyną ...

  • #4 12 Sty 2008 23:44
    tomison
    Poziom 13  

    przy zamknietych szybach nie powiino byc poboru pradu ale mam takie pytanie
    czy jak właczasz alarm to zauwazyłes ze sterownik od szyb chce podniesc szybki, tzn czy był jakis minimalny ruch szyby w góre. inaczej tak jakbys siedział w samochodzie przy właczonym zapłonie i za pomoca klawiasza od szyby ja podnies

  • #5 12 Sty 2008 23:57
    slaveus
    Poziom 9  

    trudno powiedzieć, szyba jest juz przy samej górze więc ruchu żadnego nie ma na pewno, a usłyszeć też trudno czy coś tam się porusza bo słychać przede wszystkim central zamek który rygluje drzwi

  • #6 13 Sty 2008 00:14
    tomison
    Poziom 13  

    ogolnie nie powinno byc poboru pradu

    ale łatwo jest to sprawdzic

    odłaczas minusowa kleme od akumulatora i w szereg podłaczasz amperomierz, zamykasz drzwi i czekasz az wskazania ameromierza beda ok 0A właczasz alarm i obserwujesz co sie dzieje. prad powinien wzrosnac przy mruganiu kierunków. jezeli masz nadal pobór pradu tzn ze cos jest nie tak ze sterownikiem od szyb.

    jezeli pobór pradu bedzie powyzej 100 mA tzn ze cos jest nie tak w układzie odłacz sterownik i rób testy dalej bo co innego Ci prad wciaga

    prad 0,41A to juz jest zarówka 5W właczona wiec sporo po kilkunastu godzinach auta mozna juz nie zapalic jak aku nie jest nowe
    zawsze tak robie metoda bardzo szybka do diagnozy

  • #7 13 Sty 2008 00:21
    slaveus
    Poziom 9  

    chyba rzeczywiście zrobię jak radzisz i sam posprawdzam pobór prądu, dzięki

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo