Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa 2 - 1,4 '97 rok silnik X14XE przerywa i szarpie

krzysiekk11 12 Jan 2008 21:16 8893 17
  • #1
    krzysiekk11
    Level 12  
    Witam!
    Wiem, że temat był już wałkowany, ale niestety nic co znalazłem na forum nie pomogło. Mam problem z autkiem jak w temacie, dodam tylko że ECU SimTec (błyska kody czterocyfrowe). przepraszam za wywnętrzenie się, ale już mnie szlag trafia i krew zalewa... Autko ma okresowy problem z pracą na wolnych obrotrach, a ponad to jak jedzie przy stałej prędkości zaczyna szarpać. Ciekawostka polega na tym, że po odpaleniu silnik pracuje ok... a po załapaniu 90 stopni zaczynają się jajka i zaświca się check z kodem "usterka obwodu EGR". To nie wszystko -żeby było ciekawiej usterka występuje okresowo -jednego dnia silnik pracuje zajefajnie, a potem szlag go trafia. Wyczyściłem kolektor dolotowy, wymieniony zawór EGR (klientka chciała to wymieniła), sprawdzone wszystkie możliwe czujniki oscyloskopem (czujnik rozrządu, czujnik wału, wtryski, sterowanie zapłonu) i nic.. mam go już kurde dość ! Ciekawostka dotyczy lambdy - klientka wymieniła sobie ją gdzieś tam bo autko dużo paliło i powidzieli jej, że to trzeba wymieć to wymieniła. Problem polega na tym że założyła nie oryginalną i tu pojawia się ciekawostka - pomiar oscyloskopem i METEX'em wykazuje zmiany napięcia w zakresie od 225 mV do -230mV, z tego na ile mam pojęcie to powinno być od 200 do 800mV. O co kurde chodzi - ja juz zbaraniałem! Tak naprawdę to juz nie wiem czego się czepiać - może ma ktoś jakiegoś pomysła!? Będę wdzięczny za jakąkolwiek konstruktywną odpowiedź ! Przepraszam, że się rozpisałem, ale chciałem jak najdokladniej opisac problem. Pozdrawiam!
    P.S.
    Autko było diagnozowane urządzonkiem Magnetii Marelli, pokazało błędy EGR, czyjnika temepratury , po wykasowaniiu błędów powraca błąd EGR.
  • Helpful post
    #2
    adielektro
    Level 20  
    Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden z tłumików i wywala EGR nawet mozna zauważyć , ze spaliny wylatują z większym ciśnieniem. Metoda to jak - auto się kaszani - szybki reset błędów , wykręcenie sondy lambda i zostawienie wiszącej na kablu , żeby spaliny wywalało gwintem -otworem po sondzie - może coś sie wyjaśni. Bywało , że zaślepiałem EGR i chodziło jak ta lala
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    krzysiekk11
    Level 12  
    Manfred von Richthofen powiem Ci tak - jeśli jestes taki KOZAK to może pomóż, bo kobieta była u trzech mechów co ją puścili po brzytwie i kazali przyjechać jak się autko faktycznie zepsuje, jak pojechała do autoryzowanego Opla w Kraku to jej autko zdiagnozowali i kazali EGR'a wymienić, pojechała, wymienił i co.... i kupa...
    Więc nie być taki ... tylko jak masz coś wnieść merytorycznego do tematu to będę wdzięczny, a jak nie to zachowaj swoją megalomanię dla siebie...
    POZDRAWIAM mimo wszystko !
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    krzysiekk11
    Level 12  
    podjedzie to się jejto zrobi .. i to co dalej... w rękach kobiety...itp...
    Qrde. ... wiesz co... forum to chyba służy innym celom niż Twoje ! Powiem Ci tak - też mam kumpli, którzy robią w róznych serwisach w tym autoryzowanych... Postanowiłem sobie, że poradzę sobie bez wycieczki do Brzeska... nie wnosisz nic konstruktywnego do dyskusji!!! Tu się pisze wtedy jak się chce pomóc... - Ty nie pomagasz !!!!

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze jedno co się tyczy autka jak w temacie...
    na wysokich obrotach w przedziale od 3500 do 5000 w wydechu rzyga sadzą... z wodą... wrde... ma ktoś jakiegoś pomysła???
    EGR, katalizator czy ... ???
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    krzysiekk11
    Level 12  
    Nic pożytecznego?? Ok... mówię tyle ile sam sprawdziłem i sprawdził diagnosta... komp powiedział "uszkodzenie w obwodzie EGR", wymieniony..., mierzyłem stary zawór EGR i to co mi pokazało to - skrajne piny to zasilanie cewki 7,5 ohm, a na pozostałych (trzy środkowe piny) w zależności czy zawór otwary czy zamknięty pokazuje rezystansję:
    pin 3 - 4 - 4,7 kohm'a, pozostałe zmieniają się w zależności od otwarcia lub zamkniecia zaworu w zakresie od 1,13 do 4,45 kohm'a.

    A tak na koniec to co powiecie na to, że dzieje się to cholernie nieregularnie... czasem autko dział jak brzytew, a czasem jak go trafi to kaplica...
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    krzysiekk11
    Level 12  
    Sonda z fioletowym kablem, a sam elektrozawór EGR obmierzyłem pod kątem rezsytancji (dane we wcześniejszym poście) i oscyloskopem pod kątem przerw na potencjometrze - nie wykazało, według mnie zawór EGR jest OK. Jutro sprawdzę jeszcze to o czym pisał adielektro bo faktycznie autko wali sadzą z rury i to pod dość dużym ciśnieniem. Najgorsze w tym knocie jest to, ze wczoraj chciałem nad nim popracować to menda cały dzień jeździła bez najmniejszych problemów i zastanawiam się czy nie ma tu jakiegoś dziwnego związku z pogodą (?temperatura i brak wilgoci w powietrzu - mieliśmy wczoraj prawie upał jak na styczeń 15 stopni). A do kolegi Manfred von Richthofen to przepraszam, że się uniosłem, ale nie jestem mechem z zawodu tylko elektronikiem (inna branża) i staram się jakoś pomóc znajomej. Sam śmigam lanosem, który ma prawie identyczny silnik z tą corsom i może nie mam aż TAAAAAkiej wiedzy w samochodziarstwie, ale od dawna ze swoją śmigałką nie odwiedzam serwisów, bo mam większą satysfackję z tego że sam naprawiam ewentualne usterki niż z odstawienia autka do np ASO, popijania kawki w poczekalni a na koniec wyskoczenia z paru stówek za naprawienie byle pierdoły. Więc bez urazy, ale.. Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #11
    kwok
    Level 39  
    "pomiar oscyloskopem i METEX'em wykazuje zmiany napięcia w zakresie od 225 mV do -230mV, z tego na ile mam pojęcie to powinno być od 200 do 800mV. O co kurde chodzi "
    pewnie chodzi o walniętą sondę - podstaw drugą 100% dobrą
    piszesz że wypluwa sadzę z wydechu - pewnie dlatego że skoro sonda pokazuje mieszankę ubogą to ECU wzbogaca stąd ta sadza
    po podstawieniu sondy daj mu dobrze po garach na drodze żeby wydmuchał sadzę z rury i przepalił kata potem zobacz efekty na oscyloskopie
    WAŻNE: jeśli auto długo jeździ na bogataej mieszance to wymień olej bo zakatujesz panewki
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    krzysiekk11
    Level 12  
    Manfred von Richthofen jaki efekt anteny... wyobraź sobie, że sprawdziłem czy masa jest ok i mierzę do masy, troche pojęcia mam :evil:. Dzięki za wskazówki wszystkim, którzy wnoszą coś do tematu - jutro sprawdzę i dam znac jak poszło!
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    krzysiekk11
    Level 12  
    To też mierzyłem... po odpięciu sondy ze sterownika przychodzi dokładnie 390mV to według tego co piszesz wskazuje że sterownik jest OK. Idąc za Twoją informacją napewno jutro jeszcze raz sprawdzę kwestię masy na silniku, tak dla pewności... choć już to sprawdzałem.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Do autora:
    Regulamin pkt 11.1. Popraw temat!
  • #18
    krzysiekk11
    Level 12  
    Uszkodzony czujnik temperatury cieczy chlodzącej i sonda lambda. Okazało się że czujnik temperatury przy ok 70 stopniach dostawał szwindla tzn rezystancja podczas nagrzewania skacze w pewnym momencie nagle z ok 350 ohm do ok 1,7 kohm, a napięcie mierzone na czujniku(niebieski przewód, przy wypiętym kablu i załączonym zapłonie jest tam 5 V), po odpaleniu podczas nagrzewania się silnika spadało od ok. 4,5 V i przy napięciu ok 500 mV nagle wraca na ok 2,5 V. Lambda po wymianie na nową ok. 250 - 870 mV. Podsumowując po wymianie tych dwóch elementów wygląda na to że autko jest ok, żadnych szarpań,żadnej sadzy z rury po ostrym przegarowaniu jak pisał kwok, żadnego pływania na wolnych obrotach. Z góry dzięki za okazaną pomoc :D i mniej lub bardziej konstruktywną krytykę :roll: . Temat można uznac za zamkniety.