Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Leśny motorek z WSK

Tomekpszcz 13 Jan 2008 00:40 28202 29
IGE-XAO
  • IGE-XAO
  • #2
    rufus4333
    Level 19  
    No ja nie wiem co tu można oceniać w kategorii DIY...
    Przecież to mocno stuningowana WSK, a nie własna konstrukcja...
    Mógłbyś też napisać czy skupileś się tylko na tuningu optycznym czy tez zaglądałeś do silnika?
    Dobrze, że napisałeś, że to sprzęt do lasu, bo podniesienie zawieszenia (zwłaszcza o tyle) fatalnie wpływa na trakcję tego motoru.
  • #3
    stanley019
    Level 15  
    wsk'i w funkcji crosa jeszcze nie widziałem, przeróbka ciekawa choć nie dopracowana do końca(zwłaszcza reflektor na taśmie izolacyjnej psuje efekt), napisz coś więcej o przeróbkach
  • #4
    Ogro
    Level 16  
    cóż ja tutaj widze... :D
    WSKROS
    no ale do poprawki przedewszystkim rura wydechowa - raz za długa, dwa za nisko (zostosuj kolanko od WSK LELEK)
    zegary od CZ/Jawy 350. przednie zawieszenie i lampa chyba też.
    proponuje również przeróbke przedniego błotnika - podnieś go jeszcze do góry - zyskasz (znikome, ale...) chłodzenie cylindra.
    proponuje również jeszcze zabawe ze szlifierką, aby maksymalnie odchudzić maszynę - podnóżki pasarzera niepotrzebne, taka długa kanapa również.

    powzorój się na maszynach z www.polskajazda.pl
    WSK 125
    http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/17774
    http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/4749

    WSK 175
    http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/15728
    http://www.polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/11853


    ogólnie spoko, pozdrawiam :)


    aha, no i zrób przedni chamulec :!: ;)
  • #5
    Tomekpszcz
    Level 10  
    Silnik jest od wska 125 cm 3 biegowy. W nim został przeprowadzony kapitalny remont czyli: wymiana wałków w skrzyni biegów, szlif cylidra, zmiana tłoka na oryginalna z czasów prlu, wymiana pierscieni, tuleji sforznia na korbie wału, wał po regeneacji, wymiana wszystkich łożysk uszczelniaczy... Silnik fabrycznie posiada moc koło 9km mech. Normalnie by miał problem uciągnąć koła o szerokości 14cm tył i 12 cm przód dlatego niezbędna była zmiana przłożeń na mocniejsze oczywiscie kosztem predkości. Przód jest od jawy 350 ts , amortyzatory tylne podwyższane (inaczej by opona tarła). Rama tego motoru jest od WSK 175 czyli troszke wzmocniona a nizeli 125. Wydech przy bardzo duzych dziurach zachacza o podłoże dlatego w tej chwili niema go wcale. Jest samo kolanko. Miałem w planach załozyc wąskie koło z przodu z oponą terenową ale ciezko takie cos dostac za rozsądną cene. Poprawiło by to sterowanie. Postanowiłem go przerobic po upadku przy predkości 60km/h po polnej drodze. Wtedy jeszcze wygladał jak zwykły motor na uniewersalnych oponach. Taśme wywaliłem... ale i tak mam poblem z załatwieniem oryginalnej oprawki do tej lampy. Motorek choc ma małą moc to da sie nim pożądnie poszaleć. Bardzo ważne jest ustawienie cisnienia w oponach, jezeli jest za wysokie to pierwszy ostro wziety zakręt i odrazu upadek. Tak samo jeżeli jest za mało to zaczyna nim nosic bujać. Ale i tak na możliwości tego moto jeździ sie super!
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    Tomekpszcz
    Level 10  
    Projekt bedzie sie rozwijał ale w innym motocyklu:D Ostatnio zakupiłem niekompletna rame z kołami od cz 350 i mam zamiar ja tez przerobić i dac silnik od jawy 350 ts lub mz 250. W kazdym bądź razie jakis mocnijeszy silnik. Narazie jestem na etapie szukania silnika. Ponoc te 350 ts są bardzo dobre i mało palą. Hm.. to ten twój silniczek ma bardzo fajny moment obrotowy. Idealny w teren.
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    Tomekpszcz
    Level 10  
    A to Ts nieda sie przerobić zeby 2 tłoki równo chodziły? jak kupie jakis silnik jawy to odezwe sie i wtedy pomyslimy jak zrobic zeby było dobrze. Bo tak włąsnie cos słyszałem ze te ts palą duzo mniej od tych strszych cz 350 z uwagi na kruciec zamontowany bezposrednio z cylindra a nie w karteze. Tak powiedział mi człowiek który miał oba te modele.
  • IGE-XAO
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    dan911
    Level 12  
    Witam panowie,
    widze ze temat dotyczy modyfikacji motoru klasy WSK, powiem ze tez lubie sie z tym czasem pobawic a na swoim koncie mialem juz przerobke WSKi 125 na crossa i wygladal b. podobnie do tego przedstawionego powyżej (tez rama od 175), jednak ja przedni blotnik przykrecilem bezposrednio po lampą co dalo bardzo dobre rezultaty optyczne;) i jesli chodzi o tlumik.. tutaj on powinien byc przymocowany prawie że na wysokosci siedzenia (mnie czasmi parzył ale duuuzo lepiej wygladal).
    W tamtym roku przerobilem (hmm, mozna powiedziec ze skonstruowałem) choppera z CZ, dajcie swoje opinie.
    Chcę jeszcze przerobic w nim silnik na rowny skok tlokow i wtedy zrobic jeden tlumik, jeden b. duzy tlumik z dobrym pierdnieciem.. i jeszcze myslalem na przerobce mechanizmu zmiany biegow i odpalania.. ale jeszcze zobaczymy..
    Zaznaczam ze robilem ten motor jak najtanszym kosztem i zrobilem go w tydzien (bez malowania), no ale to byly wakacje i siedzialem w garażu codziennie do pierwszej w nocy..;)
    Aha, i rama oczywiscie byla cięta i sporo przedłużana..
  • #12
    natan14
    Level 21  
    dan911 - Ciebie coś chyba postraszyło z tymi punktami??. Skadruj zdjęcia i zdejmij punkty.
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    50hs
    Level 10  
    Witam! odgrzewam kotleta...
    Chciałem podzielić się nie tak dawno skonstruowanym przezemnie motorkiem...
    Może nie jest on rewelacyjny wspaniały itd. ale zapraszam komentujcie i oceniajcie...

    Leśny motorek z WSK Leśny motorek z WSK Leśny motorek z WSK Leśny motorek z WSK Leśny motorek z WSK

    Wydech :P
    Leśny motorek z WSK

    Zdjęcie nr.2 przedstawia nam wersję testową...
    Pare słów na temat motocykla:
    Silnik: Mińsk 125ccm około 10hp :D
    rama: wsk 125 przerobiona
    tylnia opona: od Jawy własnej konstrukcji. Prawdopodobnie wkręty do przeróbki...

    Części zbierałem już jakiś czas mniej więcej od roku, ramę od WSKi kupiłem od znajomego za 15zł bez przodu i kół chciał wyrzucić ją na złom ;(
    Silnik kupiłem od znajomego za 70zł leżał może z 5 lat w garażu nie potrzebny...
    Na dzień dzisiejszy motocykl nie jest jeszcze skończony brakuje paru drobiazgów...

    Piszcie, komentujcie, oceniajcie, piszcie gdyby pojawiły się jakieś pytania...»
  • #16
    lechu28
    Level 10  
    Siema. Jak na razie jest pięknie. Mam taki sam silnik, tylko włożony jest do motoru typu enduro ;p Miałbym do Ciebie pytanko: jak zrobiłeś ten wydech co jest na zdjęciach? Pewnie tak samo jak ja miałeś problem z tym długim tłumikiem który jest oryginalnie w Mińsku xP Mój e-mail: lechu28(malpa)vp.pl. pozdro!
  • #17
    50hs
    Level 10  
    Posiadałem tylko kolanko od Mińska. Musiałem coś z nim zrobić żeby wydech był umieszczony wyżej. Wyciąłem w nim otwór od wewnętrznej strony zgięcia, zgiąłem i zaspawałem przy okazji wyszedł z tego dyfuzor (jeśli można tak to nazwać). Wydech który zrobiłem znalazłem na złomie. Na początku przyspawałem do kolanka rure wydechową z samochodu (o podobnej średnicy jak kolanko) następnie zamontowałem wydech okrągły
    Leśny motorek z WSK
    składa się on z dwóch rur:
    Wewnętrzna dziurkowana o podobnej średnicy jak kolanko
    Zewnętrzna znacznie szersza i grubsza.
    Po między nimi znajduję się "wata tłumiąca"
    odpowiednio go skróciłem tkj. widać to na obrazku zazn. na czerwono.
    Zrobiłem z 1.5mm blachy coś w rodzaju lejka żeby uzyskać płynne przejście po między rurami.
    Końcówka od samochodu.
    Wydech jest głośny spróbuję go jeszcze wyciszyć i jakoś dokończyć żeby miało to ręce i nogi.
    Pozdrawiam!
  • #18
    lechu28
    Level 10  
    Wielkie dzięki za pomysł z kolankiem! Sam bym na to nie wpadł ;p Ja chciałem je przygnać po mocnym rozgrzaniu itp... Ale po tym jak już zgiąłeś te kolanko to chyba musiałeś je przyciąć, bo jego końcówka bardzo odstawała (widać to na 2 zdjęciu) A czyż tak duże skrócenie kolanka nie powoduje przypadkiem spadku mocy? Sorry ale nie znam się za bardzo na tym ;] Mam jeszcze jedno pytanie, czy po przełożeniu silnika użyłeś w motorze instalacje elektryczną od Mińska? Bo ja jestem właśnie na etapie podłączania tych wszystkich kabli i zupełnie nie wiem co do czego trzeba podłączyć :) Kieruje się schematami elektrycznymi, ale to za dużo nie pomaga...
  • #19
    50hs
    Level 10  
    Zapewne skrócenie kolanka nie zmieniło mocy, ale zastanawiam się nad dyfuzorem być może on coś poprawił...
    Instalacja jak najbardziej pochodzi z Mińska, zapłon i moduł ale narazie poprowadziłem kable tylko na zapłon cewka pod bakiem pochodzi z WSK 175 6V

    Podłączenie przewodów z zapłonu do modułu jest bardzo proste w module i na stojanie przy kabelkach są wytłoczone literki należy je tylko połączyć :P
    Po drugiej stronie modułu literkę M podłaczasz do ramy czyli masy a literke K do cewki pod bakiem.


    Leśny motorek z WSK
    Tu masz kompletną instalacje do Mińska części które są ponumerowane musisz szukać sam.
  • #20
    lechu28
    Level 10  
    Podałeś mi schemat instalacji elektrycznej do Mińska z akumulatorem. Może pomogę Ci jeżeli zamieszczę tutaj przetłumaczony schemat instalacji do modelów Mińska produkowanych bez akumulatorów :)

    Leśny motorek z WSK

    Z podłączaniem kabli z zapłonu do modułu już sobie poradziłem ;] Teraz musisz mi napisać jaki kabelek z modułu do czego poprowadzić żeby dało się ten motor odpalić ;] Piszesz że przewód z pod K do cewki... to taki niebieski co nie? A z pod M na masę? U mnie z gniazda M wychodzą dwa żółtawe kabelki, jesteś pewien że je na pewno podłącza się do masy? Bo wg schematu który podesłałem te kabelki nie powinny iść na masę :P Ale jeżeli u Ciebie tak jest i wszystko działa to nie ma się co sprzeczać. Oprócz gniazd K i M kabelki mam jeszcze w dwóch innych. Do A idzie czarny a do prawego O2 idzie brązowy. Może już rozgryzłeś do czego one powinny iść? A i najważniejsze: czy podłączałeś już w swoim motorku stacyjkę? Czy odpala bez niej z podłączoną jedynie masą i cewką?
  • #21
    50hs
    Level 10  
    Jeśli podłączyłeś już kable z zapłonu do modułu to po drugiej stronie podłączasz M do masy a K do cewki ja tak jeżdże i zapewniam że wszystko działać powinno.
    Nie podłaczałem stacyjki ponieważ są to zbędne kilogramy :P zamiast tego wstawiłem wyłącznik (hebel) na kablu który idzie do cewki czyli przewód "K"
    Porównaj sobie moduł z mojego schematu (ja mam taki w motorku) a z Twojego schematu (i z tym co posiadasz) i wybierz schemat który jest Ci potrzebny.
    Nie mam zamiaru wstawiać całej instalacji od Mińska jak coś to tylko maksymalnie odchudzoną.
    Co do instalacji nie mogę Ci już pomóc bo po raz pierwszy "bawię się" tym silnikiem...
    Pozdrawiam!

    W schemacie bez akumulatora literka D jest odpowiedzialna za masę jeśli jej nie podłączysz nie będzie iskry
  • #22
    lechu28
    Level 10  
    O znowu mi pomogłeś :) Kabelek z pod litery D (która po rusku wygląda jak A :)) biegnie do kostki która łączy się ze stacyjką (w kostce jest też drugi kabelek który dokręca się do ramy) i być może tak to jest zrobione, że dopiero jak się przekręci kluczyk to na motor idzie masa i zaczyna wszystko działać...
  • #23
    50hs
    Level 10  
    Tak dokładnie o to mi chodziło :P przejżałem dokładnie Twój schemat...
    Jaki masz gaźnik przy swoim silniku? jakie ma oznaczenie? Szukam do swojego lepszego gaźnika bo strasznie zalewa mi silnik za każdym razem musze wysuszać świece żeby go odpalić i za każdym razem pale go z pycha... Na jakimś forum pisali że nadaje się gaźnik pasujący do jawy 350, 175, WSKi 175 i Junaka
    czyli wychodzi na to że taki :P

    http://moto.allegro.pl/item1159430903_gaznik_jawa_cz_175_350_wsk_175_junak_promocja.html

    Ale nie jestem pewien
  • #24
    lechu28
    Level 10  
    Z tego co widać ze zdjęć to mam taki sam jak Twój :)
    Na pewno ma 26mm i wygląda zupełnie jak ten:

    http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=1159693296&apv_visits=1

    Gaźnik możesz kupić inny, bo podobno te od pierwszych Mińsków nie spisują się najlepiej... Ale najpierw musisz pobawić się z poziomem paliwa na iglicy. Może jak ją opuścisz to coś da.

    Za kilka dni jak wszystko skończę to odpalę po raz pierwszy mój motorek z tym silnikiem. Jednak już jestem ciekaw jak się jeździ, ile ten silnik ma mocy :) Kiedyś jeździłem Jawką 50 i wydawała mi się dosyć dynamiczna... Wiesz jak przy niej wypada Mińsk? No i może wiesz ile wyciąga teraz Twój motorek, na jakich zębatkach i najważniejsze czy wyrywa na koło? xD
  • #25
    50hs
    Level 10  
    Iglice mam na samym dole i tak zalewa silniczek paliwem i tego jestem pewien na 100% ponieważ wybrałem się kilka razy w las.
    Narazie jeszcze nie posiadam sprzęgła i hamulców ale chyba aż tak na koło to on nie rwie, co prawda jest chyba lżejszy od wski 125 ale przy tylniej zębatce 55 zębów ma troszke mocy :P świetnie prowadzi się po piachu na 4 biegu 3/4 gazu około 50km/h no może 40 sam nie wiem nie mierzyłem ale jest super :P
    Nie chce mieć radości z katowania tego motorka, lecz z samej jazdy po bezdrożach z tyłu chmury kurzu, zapach spalin dwusuwa, zapach lasu, szum drzew, wiatr we włosach itp. Zawsze lubiłem jezdzić polnymi drogami
    Pozdrawiam.

    Wrzucam kolejne zdjęcie wydechu tym razem w pełnej okazałości... :P
    Leśny motorek z WSK
  • #26
    lechu28
    Level 10  
    Co do gaźnika - mam model K62C 26mm. Sprawdzę jak na nim będzie jeździł motor, bo mam też pod ręką gaźnik od CZ 175. Powiem Ci na którym będzie lepiej brykał ;) Zauważyłem, że z mojego silnika strasznie wycieka olej z prawej strony silnika - zostawiłem go na noc pochylonego i dość dużo wyciekło. Wiesz czy wystarczy tylko zasilikonować szpary pod silnikiem? przestanie cieknąć? I jeszcze pytanko do tego schematu, bo właśnie podłączam :] Lewy kabelek O1 jest odpowiedzialny za wszystko co w tym motorze jest zasilane, więc po co kabel z prawego O1 jest skierowany tylko na klakson? Tak ma być? Mam jeszcze problem z podłączeniem przerywacza kierunkowskazów - nie wiem czy mój jest dobry... Mam tylko 2 bolcowy, a ze schematu wynika, że powinien być 3 bolcowy. Wiesz może jaki przerywacz do takiego motoru powinien być odpowiedni i do jakiej kostki trzeba go podłączyć?
  • #27
    50hs
    Level 10  
    Byłbym wdzięczny gdybyś mógł poeksperymentować nad gaźnikami i podzielić się doświadczeniami...
    Co do wycieku z silnika radziłbym Ci zdjąć zębatke i odkręcić ten nędzny dekielek i go zakleić jakimś klejem do metali. Nie trzeba rozkręcać całego silnika wystarczy odkręcic kilka śrubek zakleić pęknięcia czy też ubytki i złożyć na sylikon. Gwarantowane zero wycieków ja tak zrobiłem i silniczek jest suchutki :P
    Jak zrobisz tak będziesz miał ;)
    Jeśli chodzi o instalację to musisz się jej trzymać bo to jest elektroniczny zapłon z modułem do niego wchodzą kable i rozchodzi się z niego cała instalacja...
    a przerywacz kierunków musisz mieć 6V bo 12V nie bedzie w stanie działać na 6V instalacji. A jak już mówiłem nie widziałem jeszcze na oczy instalacji w Mińsku co najwyżej w częściach dawno temu...
    pozdrawiam.
  • #28
    lechu28
    Level 10  
    Chyba właśnie Mińsk ma instalacje 12v :) Więc przerywacz nawet od chińskiego skutera będzie działał... Już prawie skończyłem dopasowywać tą instalacje do moich komponentów, tylko te kierunkowskazy... Zrobiłem nawet schemacik jak idą kable w tej mojej wiązce do kierunków. Może się skapujesz, gdzie jest masa, jak to wszystko działa, bo pierwszy raz w życiu takie połączenia widzę...

    Leśny motorek z WSK
  • #29
    50hs
    Level 10  
    U mnie na wirniku i stojanie pisze w kółku "6" także cewka 12v nie dawala iskry na niskich obrotach a 6v dawała...
    Moja wina, moja wina, moja b. wielka wina :P nie zauważyłem że miałem wykręconą śrubke od mieszanki na maxa i dlatego zalewało mi silniczek dziś ją dokręciłem i motorek chodzi jak ta lala :D tyle że pływak mi się przywiesił i niestety zalało go ;( jeszcze któregoś dnia wybiorę się w dłuższą trasę...
    A na dokończonym wydechu chodzi moim zdaniem cudnie :P troszke mruczy troszke basikiem daje i jest znacznie cichszy niż na niedokończonym wydechu :D

    Leśny motorek z WSK
    Wybacz ale dziś nie jestem w stanie Ci lepiej pomóc...
    Patrząc na schemat wydaje się to proste.
    Pozdrawiam
  • #30
    lechu28
    Level 10  
    O no to super, ze Ci działa :) Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach xP Gaźnik od CeZety i tak przetestuje - może z nim są mniejsze problemy... Co innego jest w schemacie, a co innego u mnie w kablach :P tzn schemat jest prawidłowy, tylko w wiązce kable są trochę inaczej ułożone (tak jak na schemacie który sam zrobiłem) Teraz wystarczy tylko trochę pomyśleć, poukładać sobie te wszystkie kable w głowie... pewnie rozwiązanie i tak z czasem przyjdzie samo ;] Jednak najpierw trzeba się porządnie wyspać xd