Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

demultiplekser PWM, sterowanie wtryskiwaczami

loodvis 14 Sty 2008 00:48 2378 6
  • #1 14 Sty 2008 00:48
    loodvis
    Poziom 14  

Dane:
    sygnał prostokątny, częstotliwość impulsów zmienna max ok 250Hz , wypełnienie zmienne max do 90%

Zadanie:
    rozbicie takiego sygnały na 4 pojedyńcze sygnały

myślałem żeby zastosować jakiś demultiplekser sterowany uC

Niestety jestem jeszcze zielony i nie wiem czy jest to możliwe, a jeśli jest jakie konkretnie elemnty zastosować

Konkretnie chodzi o sterowanie wtryskiwaczami w samochodzie, normalnie są uruchamiane wszystkie naraz, a chciałbym żeby były uruchamiane po kolei

pomijając kwestię uC
    1. Czy można to zrobić za pomocą demultipleksera?

jeśli tak to:

2. Jaki zastosować demultiplekser?
    3. Sprawa prądu pobieranego przez wtryskiwacze będzie to chyba ok 1,3 ampera, czy można "puszczać" taki prąd przez demultiplekser i wykorzystywać pojedyńczą końcówkę mocy w sterowniku czy trzeba by zastosować cztery osobne osobne?

jak nie:
    Można to jakoś prosto zrobić wykorzystując uC AVR?

0 6
  • Pomocny post
    #2 14 Sty 2008 04:10
    -RoMan-
    Poziom 42  

Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe dawki paliwa.
    Wtrysk sekwencyjny wymaga ścisłej synchronizacji momentu wtrysku z początkiem otwierania zaworu dolotowego. W przypadku wtrysku jednopunktowego takiego wymogu nie ma - kolektor dolotowy jest wypełniony mgłą paliwową/mieszanką praktycznie ciągle.