Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektroniczne zabezpieczenie przed korozją

14 Jan 2008 15:16 10533 4
  • Level 11  
    Oglądałem dziś program TVN TURBO i pokazane było urządzenie do
    elektronicznego zabezpieczenia przed korozją.
    Prowadzący program stwierdził że takie urządzenia są montowane w standardzie w lawetach do jachtów i łodzi w USA.
    Podaje link do strony z tym urządzeniem może to znacie lub się spotkaliście i co o tym sądzicie.
    Podobno montaż trwa 20 min jedną elektrodę umieszcza się pod maską
    do błotnika a drugą po przekątnej na tyle samochody np.pod tylną lampą.
    oto link http://www.counteractrust.com/counteract.htm
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 11  
    To cudo było w programie „Garaż dwóch takich” („Two Guys Garage”)
  • Level 34  
    Przedstawiona metoda ochrony antykorozyjnej (a ściślej aktywnej ochrony przeciw korozji elektrochemicznej) jest pewną modyfikacją znanej od bardzo dawna metody zwanej ochroną katodową i stosowanej w ochronie wszelkiego rodzaju konstrukcji stalowych jak np. rurociągi zakopane w ziemi czy metalowe kadłuby statków.
    Jeżeli chodzi akurat o zastosowanie tej metody w motoryzacji to jej skuteczność może być porównywalna z podobnym pseudopatentem dotyczącym sprajów odblaskowych przeciw fotoradarom :)
    W końcu pomysł na biznes polega nie na tym czy coś jest skuteczne czy nie - ważne by ludzie w to wierzyli i kupowali ...

    Edit2
    Po przeprowadzonej rozmowie z inżynierami będącymi w temacie korozji elektrochemicznej jest to stosowane też w Polsce (motoryzacja). Jest tu też pewna firma. Jednakże tajniki tego procesu i metody zasadniczo odbiegają od metod przedstawionych przez Autora w linku i kolegi poniżej od wschodniego Brata z bazarów. W Polsce firma daje 15 lat gwarancji - faktycznie ponoć to działa, ale nie na takich zasadach dokładnie jak podano - niestety prawa patentowe zabraniają publikacji. Mogę powiedzieć że jest to opłacalne w dużych ciężarówkach (TIR) , cysterny etc.
  • Level 30  
    Przybysze ze wschodu już dawno to sprzedawali na bazarach. Kilka płytek z cynku które należało przykleić np bitexem w miejscach podwozia gdzie stale jest wilgotno + przewody + układ który podaje na te płytki "+" względem blach samochodu. Działa tak długo jak długo potrafi płynąć prąd przez wilgoć na powierzchni blach. Jakieś wydumane bajki o pojemnościach do ziemi itp które ktoś czasem opowiada na discovery-podobnych programach to bujda. Z zasilaniem - to ochrona katodowa wzmocniona, zwykła ochrona katodowa - to takie same płytki ale tylko połaczone przewodem z masą. Działąją tak samo, tylko słabiej.