Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wysokie obroty fiesta 1.4 91

mamuten 14 Jan 2008 15:28 2637 7
  • #1
    mamuten
    Level 10  
    trochę mnie to zdziwiło jak na rozgrzanym silniku obroty mi sie utrzymują 1500 tak cały czas co to może być może mi ktoś doradzić.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Może źle działać silniczek krokowy :), może czujnik położenia przepustnicy, a najczęściej czujnik temperatury silnika. Jakie są inne objawy? Czy silnik zimny/ciepły łatwo się uruchamia? Czy zużywa więcej paliwa, niż zwykle?
  • #4
    mamuten
    Level 10  
    na zimnym sie troszkę dłużej kreci a na ciepłym tylko na dotyk pali ale spalanie to nie wiem bo muszę sprawdzić
  • #5
    kamil0610
    Level 11  
    witam mam ten sam problem silnik też 1,4 na wielopunkcie. spalanie mam kosmiczne a raczej silnik nie przepala i paliwo leci do oleju. obroty to też 1500 bez względu czy silnik zimny czy ciepły;/ a i mam problem taki jak falujące obroty jak po jakimś długim czasie spadną do tego 1000 to silnik gubi rytm po odpięciu przepływki silnik ma 900 obr. i chodzi równiuteńko.
  • #6
    SP8JZ
    Level 33  
    U mnie to samo. Mam drugi silnik Fiesta 1.4 . Stary chodził elegancko ale brał olej, u kresu życia problem jak w temacie. Teraz drugi od pewnego czasu zachowuje się identycznie. Po 10-15 minutach schodzi do normy i tak do następnego dnia. Właściwie nie ma to żadnego wpływu na zachowanie się auta oprócz tego, że trzeba umieć ruszać z miejsca i najprawdopodobniej więcej spala na zimno. Autem jeździ mój staruszek więc nic więcej mi nie wiadomo. Jakieś sugestie? Jakie pomiary zrobić? Czy te silniki 1.4 mają potencjometr w przepustnicy? Proszę kogoś kto jest w temacie o poradę ponieważ mechanicy w naszych stronach nie czają bazy a problem z tymi silnikami jest powszechny,

    PS. wstyd pytać, ale czy jest tu jakiś komputer? Znam każdy zakamarek w tym aucie i komputera nie widziałem oprócz czegoś co możnaby nazwać (nie lubię tego określenia) modułem ? Czy można go zdiagnozować, jeśli tak to czym ? Jest tu mikrokontroler (wnioskuję po rezonatorze 4MHz) z naklejką M09LW6 (rozebrałem z ciekawości ale z rozbitka)
  • #7
    mloodzian
    Level 12  
    ja miałem w escorcie silnik 1.3 i miałem własnie uszkodzony czujnik plożenia przepustnicy,nie wiem jak w fiescie ale u mnie sterownik miałem na prawym slupku przy nogach pasażera
  • #8
    SP8JZ
    Level 33  
    To może być jedno z dwóch. Dzięki za odpowiedź, bierzemy się za sprawdzanie potencjometru. Może proste głupie pytanie ale nie mam czasu na zajrzenie do swojego auta a post może komuś się przydać. Właściwie to ma sens, bo obroty spadały losowo podczas naciskania na pedał gazu - czasem tak a czasem trza było asfalt dzeć tuż po odpaleniu