Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

amatorski estradowy piec gitarowy

19 Gru 2003 23:16 16274 62
  • Poziom 27  
    hyh, mam problemik, mianowicie kumple zalozyli pseudozespol punk rock, i potrzebujemy jakiegos piecyka gitarowego (jakies 200 na rms-ie). po piersze jak sie buduje pugło do tego wechikułu, podobnie jak kolumny, bass reflex, bez tylnej sciany, zamknieta???? po drugie, czy mozna zastosowas glosnik estradowy np. Stx http://www.stx.pl/glosnik.php?nr=98 ??? chodzi o niski koszt wykonania, bo cierpimy na bezkasie.

    drugi problemik: mam gitarke defila, z 3 potencjometrami i bez zadnych innych przelacznikow, z dwoma "przystawkami". mam problem, bo podgłaśniając jedną przystawkę robią się zakłucenia. to wina przystawki, czy potencjometru, czy czegos innego??

    problemik 3: mam zamiar zlozyc takie cos jak
    https://www.elektroda.pl/download/dwpl.php?file=audio/wzmacniacz_git.zip
    ale mam problem, bo po piersze:
    nie moge dostac nigdzie takich plytek drukowanych, shematy montarzowe sa malo czytelne i czy ktos ma jakies czytelniejsze schematy??? i, czy stosujac inny wzmacniacz za tymi ukladami, mozna te uklady zasilac porostu symetrycznym zasilaniem +-15V??? czy koniecznie potrzebne tam te stabilizatory???

    mam nadzieje ze mi pomozecie rozwiazac te problemy. ja i moj zespol czekamy z niecierpliwoscia na odpowiedz.......
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 25  
    Po pierwsze, poszukaj innego głośnika, ten nie jest gitarowy.
    Po drugie, po co Ci 200W wzmacniacz do gitary?
    Po trzecie, rodzaj obudowy zależy od zastosowanego głośnika.
    Po czwarte, w gitarze masz prawdopodobnie źle poprowadzoną masę.
    Poszukaj schematów wzmacniaczy lampowych (o niebo lepsze brzmienie).
    Wystarczy jakieś 50W i przy dobrym głośniku (głośnikach) będziesz się zawsze słyszał na scenie.
    To tylko moje rady.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    oki, a jaki musi byuc ten glosnik wkoncu???
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 24  
    Do gitary lepsza będzie np. Beyma 12AG100 (tania), 101dB zrobi swoje i będziesz mógł zrobić coś małego na lampach.

    STX ma 300W, ale "tylko" 95dB.

  • Spec od akustyki
    osobiscie uzywałem przez pewien czas głośnika "Eminence Legend 121"
    12" 150W 99dB pasmo 85Hz-5000Hz. Potworny wykop i to za 300zł
  • Poziom 27  
    tego Eminence Legend 121 mozna dostac dzies w polsce ( i jaka do tego obudowa, typ obudowy)??? pozatym, mam zamiar kupis do tego modol 100w wzmacniacza, przed tym zrobic takie cos.:

    https://www.elektroda.pl/download/dwpl.php?file=audio/wzmacniacz_git.zip

    styknie?? a co do lampowego brzmienia to slyszalem o takim czyms jak "LAMPOWE BRZMIENIE WZMACNIACZA TRANZYSTOROWEGO". slyszal ktos cos o tym? mozna to tu zastosowac? i ile to kosztuje.
  • Poziom 22  
    Słuchaj jeżeli ta gitarka twoja to elektro-akustyk to musisz uwarzać na połorzenie cewek i pudła wzglendem układu nagłaśniającego. Winne wszystkiemu są słabej jakości przystawki stosowane w defilach (wiem bo tyż mam 8)
  • Poziom 27  
    ee, moja to elektryk. taka decha o grubosci 3,5 cm z gryfem i strunami. elektreoakustyk to chyba taki klasyk z przystawka???

  • Spec od akustyki
    wszytskie mozliwe potrzebne i niepotrzebne :P dane producent zamiescił na stronie:

    http://www.eminence.com/eminence/pages/products02/legend/leg121.htm

    ja zamowiłem 2 takie głosniki w zaprzyjaznionym sklepie elektronicznym, a z tego co wiem, to firma ma przedstawiciela w Polsce gdzies pod Poznaniem. mozna poszukac po sklepach internetowych, bo czesto podaja adresy przedstawicieli.

    co do skrzynki to ja akurat nie mam sie czym pochwalic. poszedłem do sklepu muzycznego z linijka i zrobiłem w domu kopię comba marshala, nawet nie pamietam typu. proponuje wykorzystac dane producenta przy projekcie
  • Poziom 27  
    oki, drugi problem czyli zaklocenia usunolem, czyszczac styki w gniazdku w gitarze :)
  • Poziom 26  
    bezpośrednim dystrybutoerem firmy EMINENCE w Polsce jest Case-Pack koło Poznania (można znależć adres w internecie) tel 0 .. 61 8103701. Wysyłają głośniki przez firmy kurierskie. Polecam obejrzeć głośniki na stronie producenta.
    Napisz jaka to gitara (basowa czy elektryczna) i jak bardzo cierpisz na "bezkasie", to ci coś wybiorę.
    Aktualnie robię dla brata piec basowy na 2 x 15'' (też cierpię na bezkasie bo miało być na 4 x 15''). Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    potzrebuje jakis piec dla zespolu (mamy malo kasy) i chcemy podlaczyc pod to dwa elektryki (defil i aster). sprzet tak myslalem musi miec ze 120-150 w rms. przedwzm i fuzzy robie takie

    https://www.elektroda.pl/download/dwpl.php?file=audio/wzmacniacz_git.zip

    tylko szukam czytelniejszego shematu mont. i niemoge nigdzie dostac plytki uniwersalnej do montarzu taka jak tam jest.

    zuccie okiem na zalacznik i powieccie mi, czy tam sa 2 przystawki typu hambrucker (dobrze napisalem??)??? czy single???
  • Spec Elektroakustyka
    Aż się łza w oku kręci że ktoś gra jeszcze na takim sprzęcie.Te gitary pamiętam doskonale ale to było lat temu kilka... :? .Nie zapomnij wszelkie przetworniki w tego typu instrumentach to dno i o problemy z nimi nie ciężko.Przydźwięki to nie jedynie problem gniazda.W gitarze a dokładniej w gryfie znajdziesz dziwną rzecz czyli śrubę.Jest to kawał drutu z gwintem.Jego zadaniem jest przeciwdziałać sile napiętych strun (nawiasem mówiąc tak robią wszystkie liczące się firmy).Problem polega na tym by masy przystawek tej właśnie śruby i strun połączyć w jednym punkcie.Masa gniazda także powinna być połączona do tego miejsca.To powinno na stałe pozbawic Cię udręki związanej z brumem gitarki.A jeśli chodzi o rodzaj przystawki to jest to na pewno podwójny humbucker oglądnij pierwszą lepszą stronkę i poczytaj co tam piszą: http://www.holdys.pl/cenniki/fender_telecastery.html .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    z tego wszystkiego dowiedzilaem sie, ze musze miec modol wzmacniacza o sprawności ok 101 db, wiec najpierw musze znalesc taki modol, dopiero wtedy go przerobic. przy mocach rzędu 120-150w rms to jest moscno odczuwalna roznica pm-dzy lampami a tranzystorami???

    mulder napisz, to co opisales jako co sie stosuje, przedwzm, czy jakis wewnetrzy modol??? i chodzi mi o niski koszt wykonania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    oki, wszystko jasne. ja sie na piecach zbytnio nie znam, mogtlby mi ktos podeslas shemat blokowy pieca gitarowego jakl to normalnie powinno wygladac???

    te modoly to bym chcial w granicach 120-150w rms, bo chce zastosowac glosnik Eminence Legend 121. jeszcze zeby ten piec mial mozl. podlaczenia dwóch gitar (moze szkifo, ale chodzi o astra i o defila :P).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    sory pomylilo mis ie z tym shematem. chodzi mi zeby ten piec nastarczyl do grania na scenie.
  • Poziom 28  
    Włóczykij, nie słuchaj wszystkiego co tu piszą, bo straszne pomieszanie z poplątaniem
    1. W Twojej gitarze pick-upy to rzeczywiście hambuckery, ale wcale nie kiepskie, niezłej klasy, robione co prawda w Polsce, w Poznaniu ale na licencji di'Marcio (w hambuckerach nr1 na świecie). Inna sprawa że model w Twojej gitarze to najtańszy (syf lakier co obłazi) no i bluesowy. do ostrego rockowego grania to nie za bardzo, ale lepszy niż każdy tajwan.Pozostała elektryka cała do wyjeb... i zrobienia od początku, idiota to projektował
    2.Śruba w gryfie nie musi być podłączona do masy i najczęściej nie jest. Ale po wstępnej regulacji (na razie się wstrzymaj) powinna być zalana twardą żywicą epoxydową, bo inaczej zawsze będzie dzwonić.
    3.Eminenca głośniki (znakomite) można taniej o ok20-30 % kupić w czeskim Cieszynie - mają extra promocję, zamawia się, zostawia zaliczkę i za 2 tygodnie odbiór, tylko trzeba się utargować
    4. Dużo tańsze a prawie takiej samej klasy są monacora, choć wybór dużo mniejszy, ja mam dojście po cenach produkcji (jestem stałym klientem, już na kilkaset baniek) i mogę Ci ściągnąć z USA (kosztów przesyłki też nie płacę),w zależności od modelu 50 do ok 100 zł ( w sklepie by był0 ok150-300zł)
    5. Z porządnym głośnikiem gitarowym wystarczy Ci 30-50 Watt do gitary, 50-100 do basu
    6. Do głośnika i muzyki jaką ma się zamiar grać dobiera się obudowę i konstrukcję wzmaka- od końcówki po preampy, można zrobić to w miarę prosto i niedrogo
    7 w lampowe się nie pakuj-to zaprojektować i zrobić to wyższa szkoła jazdy, i cholerne koszty, nie dasz sobie rady. Lepiej input na FET, potem TL072, na końcu 2xTDA2030-2050. Sprzężenia zwrotne przełączane, żeby nie mnożyć płytek bo kasą nie śmierdzisz

    Wygląda mi na to , że sobie sam nie poradzisz, z kąd jesteś, skontaktuj się ze mną, może coś się da zrobić Nie chce mi się tu książki pisać, osobisty kontakt, papier i ołówek dużo wygodniejszy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    za 150 zl jest taki wzmacniacz lampowy, ponoc ma 150w rms, moze byc do piesa gitarowego???

    radocha, dzieki za info. dalem gitare do ojca kumla, ktory pasjonuje sie odnawianiem instrumentow, i za free odnowi mi ta deche.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    piecyk to ja mam zamiar dopiero zlozyc. na glosniku eminence 121.
  • Poziom 18  
    włuczykij napisał:
    za 150 zl jest taki wzmacniacz lampowy, ponoc ma 150w rms, moze byc do piesa gitarowego???

    radocha, dzieki za info. dalem gitare do ojca kumla, ktory pasjonuje sie odnawianiem instrumentow, i za free odnowi mi ta deche.

    bis to był wzmak radiowęzłowy (ale solidna obudowa robiona na warsztatach szkolnych)
    masz może schemat do tego co założone jest w środku tego bis-a
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    to sa lampy do takiego wzmacniacza??????
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    glosnika jeszcze niemam, ale juz postanowilem ze to bedzie ten eminence 121. obudowe bede robil prawie na koncu. co do przedwzmacniacza, to niewiem czy na lampach bede robil. nigdy nie mialem doczynienia z lampami. jak bede mial projekt to obudowe bez problemu zrobie. mam niezly warsztat
  • Poziom 28  
    Mulder, pomieszania z poplątaniem trochę tu jest, m.innymi:
    co do ECC83: W pre-ampie to tylko takie siedzą.[/B]-najczęściej, ale nie tylko
    [B]najgorsze do sklecenia to obudowa
    -kleciłeś tak na prawdę coś oprócz obudowy co by się nie fajczyło ? Ile transformatorów głośnikowych nawinąłeś ? Odnoszę wrażenie, że nigdy tak na prawdę nie zaprojektowałeś ani nie zrobiłeś od począdku do końca żadnego pieca, zwłaszcza lampowego. Ja się tym zajmuję od lat. To mój zawód. Pamiętam czasy kiedy lampowe były najlepsze tylko z jednego powodu. Bo jedyne.
    A jeśli już kupujesz (chcesz kupić) lampiaka używanego to musisz uważać! Żeby nie było, że po dwuch dniach niedziała. Zwróć uwagę na stan lamp! - Nikt by na to nie wpadł...I Włóczykij sobie szybciutko pomierzy emisję katod. Na pewno ma czym. I sprawdzi czy EL-ki sparowane...
    ECC83 mogą z powodzeniem pracować nawet przy 12V!!! jeśli za powodzenie uznać, że wogóle pracują
    na początek ten lampiak mógłby być! - chyba jako balast, zwłaszcza, że do radiowązłowego wzmaka PA - najczęściej z wyjściem 30/100V - trzeba by dokupić jeszcze trafo linii PA i i tak dorobić cały pre-amp. I targać po Polsce ze sobą ten majdan na koncerty. Co rozumiesz przez niewłaściwą korekcję ? Bo nie ma żadnej, co chyba oczywiste w PA, podobnia jak brak przestera
    A czy nie lepiej byłoby skorzystać z pre-ampu Ibaneza GX20 na FET'ach? - nie ,nie lepiej, to jednen z najprymitywniejszych preampów, gdzie olano mnóstwo rzeczy, no i trochę niewygodnie przekładać wtyczkę w czasie grania żeby se przestera odpalić...
    Jak się pytałem ludzi na forum o głośniki do pieca w okolicach 150 zł. to wszyscy pisali, że to jakiś absurd. - może i pisali, niekoniecznie mieli rację. A jak się kupiło u jakiegoś producenta np. 50 głosników, to na 51-y dają niezłe zniżki...Jak zrobisz ze 20-ty piec to się przekonasz
    Sprzężenia zwrotne przełączane, żeby nie mnożyć płytek? Nie bądź śmieszny, a jakby te Twoje sprzężenia nie były przełączane to co? Tuzina płytek byś potrzebował? - zastanów się w jaki sposób mażna za pomocą sprzężeń zwrotnych kształtować charakterystykę JEDNEGO stopnia-nie tylko częstotliwościową i nie tylko statyczną...Takie rozwiązanie ma pewne wady, ale inaczej bywa i tuzin stopni i więcej w preampie-oczywiście nie wszystkie grają naraz.Podobnie jak w Twoim "projekcie" - preamp zawiera tylko 4 stopnie - pomijając normalia (mógłby 2-oferując wiele więcej)
    itd, itp
    miło że przyminasz linki, które od dawna są na elektrodzie dzięki uprzejmości TremoloTK Choć prościej przypomnieć krótko Blueschematicks, ale wątpię czy Włóczykij ma te dwa lata czasu na przeczytanie tego wszystkiego .I kilkakrotnie podkreślał, że groszem noe śmierdzi, ceny lamp sam podałeś, transformatorów do lampiaków również są "przyjemne"...