Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

padajace przewody w vr6

misiekts 14 Sty 2008 19:49 8562 37
  • padajace przewody w vr6

    #1
    Poziom 17  

    Witam!

    Ford Galaxy z silnikiem 2.8 VR6
    Zagazowane.

    Problem to ciagle przebicia na przewodach. Zarowno na benzynie jak i na gazie na poczatku lekko odczuwalne po kilku dniach nie da rady jezdzic.

    Po kolei. Auto bardzo zle chodzilo, okazalo sie ze ma przebicie na kilku przewodach. Zakupione zostaly nowe przewody Sentecha i swiece zaplonowe.

    Po 3 dniach sytuacja ta sama, nowe przewody maja przebicie, strzela i jechac nie chce, i na gazie i na benzynie.
    Wymieniony drugi komplet przewodow + wymiana cewki na nowa. (nowa nie uzywana).

    I znowu ok przez kilka dni po czym oczywiscie przewody dostaly przebicia.

    Tym razem wymieniony tylko komplet przewodow na Boscha no bo swiece i cewka sa nowe.
    Po kilku dniach 3-ci komplet przewodow za 400zl do wywalenia ...

    Co moze byc przyczyna, ze przewody dostaja przebicia?? Plastiki na ktorych przyczepione sa przewody sa sztywno i nie ruszaja sie, zapas przewodow jest po jednej i drugiej stronie aby sie nie napinaly podczas pracy silnika.

    Pozdrawiam!

    0 29
  • #2
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cały czas na tych samych cylindrach padają?

    0
  • #3
    Poziom 15  

    a nie dostaje się tam gdzie woda albo nie masz jakiego gryzonia pod maską?? często robią sobie tam gniazdo jakieś myszy itp i mogły Ci pogryźć kabelki, apropo przewodów to do gazu napewno nie polecałbym sentecha...dobre przewody to np Bosch, beru, ngk

    0
  • #4
    Poziom 17  

    gryzonie odpadaja - brak sladow zewnwtrznego uszkodzenia przewodow.
    Testowane przewody to Sentech, Bosch, NGK - wszystkie padly.

    Tak, na 99% w tych samych cylindrach padaja przewody (3 sztuki zawsze).

    0
  • #5
    Poziom 12  

    Cewka padla , już to przerabialem

    0
  • #6
    Poziom 28  

    Witam. Przebicie występuje najczęściej w elastycznej nasadce na świecy. Pozdrawiam.

    0
  • #7
    Poziom 17  

    Pisalem na poczatku, cewka nowiutka zalozona.

    Dodano po 2 [minuty]:

    waldekg napisał:
    Witam. Przebicie występuje najczęściej w elastycznej nasadce na świecy. Pozdrawiam.


    Tak to prawda, ale nie rozwiazuje to tematu - dlaczego?

    0
  • #8
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jakie jest napięcie ładowania, mierzone między + aku a masą silnika?

    0
  • #9
    Poziom 17  

    Napiecie mierzone +30 i masa na karoserii 14.2V , a pomiedzy +30 i masa silnika tez 14.2V wiec nie tutaj kwestia.

    Dzis sprawdzilem i wtej chwili jest przebicie na jednym przewodzie (ten sam co zawsze) przy samej fajce na swiecy.

    Zapomnialem wczesniej dodac ze takie cyrki zaczely sie dziac po remoncie glowicy i rozrzadu. Czy to moze byc jakos powiazane??

    0
  • #10
    Poziom 15  

    To może4podjedźdo jakiegoś warsztatu sprawdzić ustawienie zapłonu??

    0
  • #11
    Poziom 17  

    Tam sie nie ustawia zaplonu...

    Sprawdzalem kody bledow oraz parametry rzeczywiste na VAG-u oraz KTS i jedyny blad wyskakuje po dluzszej jezdzie na gazie - wskazanie sondy - zbyt bogata mieszanka, spowodowany najprawdopodobniej wlasnie przerwami w zaplonie. Dosyc czesto katalizator rozgrzewal sie az do czerwonosci. No takiego cyrku i wiekszego szitu jak vr6 dawno nie widzialem.

    0
  • #12
    Poziom 15  

    Upewnij się, czy na pewno masz prawidłową przerwę na świecy i spróbuj bardzo cienko posmarować przewody smarem silikonowym, aby je ochronić przed wilgocią. Może to też uniemożliwić dostęp wilgoci pomiędzy przewód i nasadkę.

    0
  • #13
    Moderator Samochody

    Przecież to jest niemożliwe - albo przewody które kupujesz są do bani, albo przypalają się od zbyt gorących części silnika, co prawda nie wiem jak silnik u Ciebie wygląda, ale przebicia zdarzają się najczęściej na starych przewodach, przegrzanych, popękanych, zawilgoconych, innych przyczyn nie ma nawet w układach o dużej energii ( elektronicznych).

    0
  • #14
    Poziom 18  

    >Zapomnialem wczesniej dodac ze takie cyrki zaczely sie dziac po >remoncie glowicy i rozrzadu. Czy to moze byc jakos powiazane??

    no a czy aby rozrzad dobrze ustawiony?? moze na skutek zle ustawionego rozrzadu lub zbyt malego luzu na zaworach nastepuje przegrzewanie glowicy i kabli?

    0
  • #15
    Poziom 19  

    goldwinger wspomniał o tym na jakich cylindrach przebija
    ja spytam o sprężanie na tych garnkach ?

    0
  • #16
    Poziom 17  

    nie mierzylem sprezania, swiece tam ciezko wlozyc i wkrecic a co dopiero manometr. Po zmianie przewodow auto przez dwa dni chodzi elegancko. Czy blad w remoncie glowicu lub montowaniu rozrzadu moglby powodowac padanie przewodow WN ??

    0
  • #17
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Teoretycznie iskra powinna przeskoczyć na świecy, jeśli jednak tam nie może zostać to zrealizowane, "prąd szuka najkrótszej drogi" lub najmniejszego oporu. Zastanów się czemu na świecy nie może dojść do wyładowania. Albo niewłaściwe świece zła ciepłota, albo zostają czymś zarzucone, albo kompresja za wysoka lub temperatura głowicy wzrasta nadmiernie w stosunku do ciepłoty świecy. Nie bez znaczenia ma ciepło na właściwości izolacyjne nasadki swiecy. Raczej nie szukałbym usterki elektrycznej!

    0
  • #18
    Poziom 17  

    Coraz bardziej zastanawiam sie czy napewno nie bylo jakiegos bledu w montarzu glowicy :/ No bo od tego momentu zaczely sie problemy z przewodami.
    Swiece wszystkie takie same NGK dobrane wg. katalogu.

    I dalo mi teraz do myslenia to czy aby napewno w wydechu znajduje sie za duzo paliwa z powodu padnietych przewodow. Bo i czuc ze duzo jest paliwa w wydechu i katalizator sie przegrzewa i na sondzie tak wychodzi, a cala elektronika jest ok. Wszystkie czujniki sprawne. Powtarzajacy sie blad to blad doboru skladu mieszanki - nie moze jej wyregulowac. Sonda oczywiscie sprawna.

    0
  • #19
    Moderator Samochody

    misiekts napisał:

    I dalo mi teraz do myslenia to czy aby napewno w wydechu znajduje sie za duzo paliwa z powodu padnietych przewodow. Bo i czuc ze duzo jest paliwa w wydechu i katalizator sie przegrzewa i na sondzie tak wychodzi, a cala elektronika jest ok. Wszystkie czujniki sprawne. Powtarzajacy sie blad to blad doboru skladu mieszanki - nie moze jej wyregulowac. Sonda oczywiscie sprawna.

    Coś mi tu nie pasuje. Masz widoczne przebicia na przewodach ?. Tzn. czy widać skaczące po nich iskry ?.
    Dalej diagnostyka Ecu sygnalizuje wypadanie zapłonów ?. Cos musi powodować brak możliwośći ustalenia prawidłowego składu mieszanki.
    Czy głowica była planowana ?.

    0
  • #20
    Poziom 19  

    Pawel wawa napisał:
    Teoretycznie iskra powinna przeskoczyć na świecy, jeśli jednak tam nie może zostać to zrealizowane, "prąd szuka najkrótszej drogi" lub najmniejszego oporu. Zastanów się czemu na świecy nie może dojść do wyładowania. Albo niewłaściwe świece zła ciepłota, albo zostają czymś zarzucone, albo kompresja za wysoka lub temperatura głowicy wzrasta nadmiernie w stosunku do ciepłoty świecy. Nie bez znaczenia ma ciepło na właściwości izolacyjne nasadki swiecy. Raczej nie szukałbym usterki elektrycznej!


    ot co :idea: popieram Pawła
    dla mnie coś jakby zbyt wysoka kompresja co powoduje nadmierny wzrost wyładowania iskrowego lub nagar na świecy. iskra nie może przebić się przez elektrodę środkową więc wali przewodem do masy

    1
  • #21
    Poziom 17  

    Tak glowica byla planowana, jednak nie ja robilem remont glowicy. Widzialem jedynie i musze powiedziec ze mechanik ktory to wykonywal byl lekko przerazony widokiem silnika vr6 z lancuszkami, ale jakos to poskladal.

    Przebicia widoczne i slyszalne! Na trzech cylindrach (3,4 i 6) zawsze przy samych swiecach na fajce, gleboko schowane. Widoczne przebicia w ciemnym pomieszczeniu i spryskaniu zraszaczem.

    Kurcze gdzie znalezc taki przyrzad ktory wejdzie tak gleboko aby zmierzyc cisnienie.

    ECU wykazuje tylko nizdolnosc do ustalenia skladu mieszanki, nie moze jej wyregulowac. Nic o wypadaniu zaplonow, to czuc, widac i slychac.
    Cieplota swiec dobrana prawidlowo a pozatym wszystkie sa takie same a tylko na 3 dostaje przebicia (a jest ich 6).
    No wiec temat chyba obraca sie o 18-stopni i konczymy szukanie w pradach (no bo juz chyba nie ma czego szukac).
    Ma ktos moze na wierzchu autodate zeby zobaczyc czy latwo mozna sprawdzic ustawienie rozrzadu? Ale cos mi sie wydaje ze kupe silnika rozwalac trzeba zeby do znakow sie dokopac :/

    0
  • #22
    Moderator Samochody

    Ustawienia rozrządu raczej nie będą miały znaczenia w tym przypadku, jak mi sie wydaje. Nie orientuje się co prawda jak wygląda Twój silnik, ale podejrzewam że jeśli to jest v - ka to ma dwie osobne głowice, i na cylindrach jednej z nich następują przebicia, czy tak ?.
    Doszukiwał bym sie braku chłodzenia głowicy - zła, źle założona uszczelka, zaszlamione kanały płaszcza wodnego, przegrzana izolacja przewodów może tracić wtedy swoje właściwości.

    0
  • #23
    Poziom 17  

    Tak dwie glowice.
    Dwa przewody na jednej glowicy (blizsza chlodnicy) i jeden w drugiej (ta schowana w glebi). Zawsze te same.

    Moze sprawdze jutro laserowo temperature glowicy w okolicy swiec na ktorych wystepuja przebicia i porownam z tymi z ktorymi nie ma problemu.

    -1
  • #24
    Poziom 30  

    Pawel wawa napisał:
    Teoretycznie iskra powinna przeskoczyć na świecy, jeśli jednak tam nie może zostać to zrealizowane, "prąd szuka najkrótszej drogi" lub najmniejszego oporu. Zastanów się czemu na świecy nie może dojść do wyładowania. Albo niewłaściwe świece zła ciepłota, albo zostają czymś zarzucone, albo kompresja za wysoka lub temperatura głowicy wzrasta nadmiernie w stosunku do ciepłoty świecy. Nie bez znaczenia ma ciepło na właściwości izolacyjne nasadki swiecy. Raczej nie szukałbym usterki elektrycznej!

    Tez bym tu szukal problemu - byc moze jest za uboga mieszanka np na gazie i silnik sie przegrzewa -te silniki sa bardzo wrazliwe na przegrzanie(sprobuj po wymianie przewodow - powinienes miec po 3 przewody z uszkodzonych kompletow wiec mozesz prowizorycznie uzyskac jednego sprawnego "mieszanca" i przez kilka dni pojezdzic tylko na benzynie. Do tych silnikow szly oryginalnie przewody beru a inne to strata kasy (no moze jeszcze ngk)
    BTW mam nadzieje ze nasadki ze swiec sciagasz przyrzadem a nie ciagnac za przewod bo tak zalatwisz kazde przewody.

    No i glowica oczywiscie jest w jednym kawalku np:
    http://www.allegro.pl/item294145098_vw_passat_golf_sharan_2_8_vr6_glowica_kompl_silnik.html

    0
  • #25
    Poziom 15  

    1. jedno pytanie , gdzie następuje przebicie - na kablu czy w tzw. fajce
    2 obejrzyj świece i sprawdź czy na ceramice nie ma śladów po przebiciu (efektowne brązowo-czarne krechy , których nie da się zetrzeć)
    odpowiedz - będziemy radzić

    0
  • #26
    Poziom 30  

    Czy wszystkie świece mają jednakowy kolor?Zmierz omomierzem ile omow ma świeca.

    0
  • #27
    Poziom 17  

    Wiec tak, przewody dostaja przebicia na fajce, nigdy w innym miejscu.
    Byly zalozone pierwszy raz sentecha, pozniej beru, teraz sa NGK i na kazdych to samo.

    Na swiecach brak widocznych uszkodzen i przebic na ceramice.

    Nie probowalem na samej benzynie, moze to zrobie jutro tylko bede musial skompletowac, najgorsze ze padaja jedne z najdalszych przewodow wiec ciezko skompletowac cos bo sa za krotkie te co zostaja sprawne.

    Oczywisie zakladam i sciagam przyrzadem, inaczej sie chyba nie da w tym silniku.

    Co to znaczy glowica w jednym kawalku? W ktorejs odpowiedzi walnalem byka mowiac ze dwie glowice, oczywiscie jedna glowica. Byla robiona (dokladnie to byla tylko czyszczona, planowana, docierane zawory). Wymieniony rozrzad i od tej pory zaczely sie chece z kablami WN.

    W tej chwili grubo zastanawiam sie na zmiana auta na normalne tzn. z normalnym silnikiem bo te vr6 jakies niewypaly chyba :/

    Swiece wszystkie taki sam kolor.

    0
  • #28
    Poziom 1  

    Witam i pytam czy rozwiązałeś problem z przewodami bo mam to samo, sentech to porażka a ford nie cierpi zamienników i jedyne które polecają to motor craft ale to tylko serwis - prosze o odpowiedź jak się udało rozwiązać problem

    0
  • #29
    Użytkownik obserwowany

    W golfie III vr6 jest ten sam problem wybawieniem sa kable od golfa IV VR5.

    1
  • #30
    Poziom 15  

    Spróbuj zamienić świece miejscami, może tam gdzie robią się przebicia, przerwa jest nieco większa.

    0