Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Program dydaktyczny do nauki PLC lekcja IV

janusz121 15 Sty 2008 04:34 3671 0
  • #1 15 Sty 2008 04:34
    janusz121
    Poziom 16  

Cześć jestem zupełnie nowy w tematyce programowania PLC, wybaczcie też jeśli piszę w złym dziale. Program dydaktyczny do nauki programowania sterowników PLC posiada szereg lekcjii. Jedna z tych lekcji (lekcja IV) to zamodelowana pralka automatyczna. Model powinien zachowywać się jak najprawdziwsza pralka. Pobrać wodę ogrzać a potem przepłukać ubrania obracając bebnem i wypuścić wodę. Ponadto ogrzać wodę do temperatury nastawionej przez operatora pralki. Jest to realizowane tak, że model posiada czujnik temperatury wody (Czuj_temp) wartości na tym czujniku są cechowane bezpośrednio w stopniach celcjusza. Zamodelowano także nastawy temperatury na wejściu Nast_tem. tutaj nastawę mamy wycechowaną w jednostkach od 0 do 100 co odpowiada 30 - 90 stopniom. Próbowałem sprowadzić to do jednych jednostek z proporcji zapisać wyniki do posrednich komórek pamięci i po sprowadzeniu do wspólnych jednostek porównać i tak zrealizować wyłączenie grzałki przy danej temperaturze, lecz to nie pomogło (Program umozliwia graficzne programowanie sterownika i uznaje jedynie stałe typu "Integer", czyli np wartość 2.8 odpada). Czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu?? ja użyłem szukaj znalazłem tylko rozwiązanie lekcji III (model fabryki oranżady), kiedyś kiedyś znalazłem też i dyskusje tego problemu, ale jakoś szukam i szukam i nic a niemogę nic innego wymyslić. Piszę program dla własnej satysfakcji lecz mimo to dzięki za pomoc Pozdrawiam

Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]: