Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sekwencja lpg+dwie sondy lambda+emulator-O CO W TYM CHODZI?

17 Sty 2008 21:50 12500 19
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich forumowiczów.Czy mógłby mi zaznajomiony w temacie forumowicz wytłumaczyć zasade działania takiej instalacji:sonda lambda przed i za katalizatorem+sekwencyjny wtrysk gazu IV generacji+emulator(pitagoras).Na jakiej zasadzie to jest zestrojone?Jak regulować parametry sond podpinając się PC?Czy w tej konfiguracji obie sondy powinny pracować?Dodam,że chciałbym sam popróbować drobnych regulacji...Oczekuje cennych wskazówek i pozdrawiam!:?:
  • Poziom 11  
    Regulacja instalacji gazowej 4 generacji nie jest prosta. Regulację możemy przeprowadzić za pomoca testera bądż programu umozliwiającego podgląd parametrów silnika tj fast trim i low trim jak i rowiez musimy posiadac oprogramowanie umożliwiajace podlaczenie sie do naszej centrali gazu. Fast trim jak i low trim to tzw korektory paliwowe które cały czas koryguja mapę paliwowa naszego samochodu. Tak jak sterownik wtrysku paliwa posiada mape paliwowa tak i sterownik wtrysku gazu posiada taka mape. Taka mapa posiada od 16 do 164 pól a każdy z nich należy zkorygować. Dopiero po podłaczeniu sie do centrali wtrysku gazu możemy przeprowadzic regulacje. Prawidłowa regulacja tej mapy polega na zmiejszaniu lub zwiekszaniu dawki gazu w kazdym polu mapy bazujac na wyniku jaki podaje nam parametr fas trim. Idealnym ustawienim dawki przyjmuje sie wylik 0 czyli przechodzenie korektora przez 0.
    np; -1,0,1 lub 1,0-1
    Niestety parametr fast trim nie dziala w pelni otwartej przepustnicy dlatego regulacji pol mapy poza zasiegiem parametru dokonujemy obserwujac druga sondę lambda przez okreslony czas np 10 sekund na paliwie a nastepnie na gazie korygujac tak mieszanke gazowa zeby zbizyc sie do wyniku na paliwie.

    Jeżeli nie możemy podglądac wynikow parametrow mozna przeprowadzic taka regulacje bazujac na wynikach jaki daje nam pierwsza sonda lambda lecz taka regulacja jest czasochlonna i moze byc przeprowadzana przez osoby z duzym doswiadczeniem.
  • Poziom 13  
    Bardziej niż na mapie chciałbym najpierw się poznać na ustawieniach sondy.W każdym razie dziękuje za zainteresowanie.
  • Poziom 35  
    Nie ma czegoś takiego jak ustawienia sondy. Sonda jest czujnikiem który mówi o zawartości tlenu w spalinach, czyli pokazuje czy mieszanka uboga czy bogata.
    Na tej podstawie sterownik steruje (benzynowy) dawką paliwa za pomocą czasu otwarcia wtryskiwacza. Na podstawie czasu otwarcia wtryskiwacza benzynowego sterownik od gazu wyznacza za pomocą mapy oraz pewnych współczynników czas otwarcia wtryskiwacza gazowego. Oczywiście dzieje się to dla wszysstkich wtryskiwaczy.

    Jeżeli jest IV gen i emulator sondy do świadczy to o dziadostwie i nieudolności gazowników lub kiepskości instalacji sekwencyjnej. Przy poprawnym zestrojeniu wszystkiego żaden emulator nie jest potrzebny.

    Napisz jeszcze co to za instalacja i w jakm samochodzie.
  • Poziom 13  
    Jest to ford focus,a instalacja to Romano Ris montowana we Włoszech,u nas brak serwisu dlatego musze sam nauczyć się regulacji tej instalki.W programie diagnostycznym mam zakładke gdzie moge wpisać takie ustawienia:a)opóźnienie czytania sondy lambda,b)sonda lambda względem masy,c)połączenie sondy lambda,d)więcej info z rozgrzewanej λ,e)mniej info z rozgrzewanej λ,e)więcej info z chłodnej λ,f)mniej info z chłodnej λ,g)typ,i poziom emulacji λ.Narazie korzystam tylko z kalibracji,ale te ustawienia też mają wpływ.Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    Po pierwsze to dlaczego piszesz, że u nas brak serwisu?
    My serwisujemy ROMANO RIS jak i wszystkie inne układy LPG.

    Po drugie to w instalacjach wtrysku gazu komputer gazowy nie bierze żadnych danych do programowania z sondy lambda, można jej wogóle nie podłączać (jest ona tylko wizualizacją parametrów dla osoby regulującej).

    Pozdarwiam
    Wojciech Bielenin
    0 692 200 455
  • Poziom 10  
    panowie co to znaczy tps w instalacji lpg? jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość
  • Poziom 13  
    Do Iwex100,gdzie macie siedzibe?Chętnie podjade.z tego co się orientowałem,serwis był tylko na Pomorzu!Pozatym powiedz mi czy ten ris to sekwencja,czy wtrysk ciągły?Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Emulator OBD jest sposobem na padnięty katalizator, powstrzymyje on sterownik przed wejściem w tryb awaryjny w przypadku zużycia lub braku katalizatora. Kasuje błąd "sprawności katalizatora" bo właśnie po to i tylko poto jest sonda za katalizatorem. Ja mam prostszy sposub na drugą sondę, pozbycie się katalizatora i uzyskanie prostego przebiegu sygnału drugiej sondy świadczącego że kat jest ok.
  • Poziom 35  
    A jaki ten sposób?
    Z drugiej strony nie jestem pewien czy to wszędzie przejdzie,w iem że w niektórych sterownikach jest specprogram "testowania sprawności kata" kiedy to sterownik specjalnie wzbogaca/ zubaża mieszankę i testuje właściwości buforowania w katalizatorze. Czy chodzi o przyblokowanie działania tego programu ?
  • Poziom 18  
    Nie jestem pewien ale z tym testowaniem katalizatora jest tak że to program diag zawarty w urządzeniu diag wydaje komendy sterownikowi silnika i testuje sprawność katalizatora. Napewno jest też możliwość przekodowania sterownika, zmiany softu na jedną sondę.
  • Poziom 16  
    Krzysta72 w Skierniewicach. Podałem telefon.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    lindonerl napisał:
    Emulator OBD jest sposobem na padnięty katalizator,

    W tym samochodzie jest emulator, ale wtryskiwaczy.
  • Poziom 18  
    W takim razie to nie jest sekwent tylko wielopunktowe dawkowanie z rozdzielaczem gazu i wbudowanymi silniczkami krokowymi.
  • Poziom 13  
    lindonerl napisał:
    W takim razie to nie jest sekwent tylko wielopunktowe dawkowanie z rozdzielaczem gazu i wbudowanymi silniczkami krokowymi.
    Czy mógłbyś to potwierdzić po analizie załączonego zdjęcia tej instaacji?
  • Poziom 28  
    sonda za katalizatorem sluzy do kontroli sprawnosci katalizatora
  • Poziom 13  
    Ale jeśli jest emulowana a nie podłączona fizycznie kabelkami do sterownika gazowego to tak jakby jej nie było.Jej odczyt to odczyt z emulatora zawsze 0,47v w moim przypadku,niezmienny.
  • Poziom 18  
    Taki sygnał generowany z emulatora w stronę sterownika benzyny zostaje interpretowany jako potwierdzenie sprawności katalizatora. W przypadku gdy sterownik benzyny widzi sinusoidę z pierwszej sondy i z drugiej oznacza todla niego uszkodzony katalizator lub jego brak, Czym sygnał na drugiej sondzie bardziej płaski i zbliżony do 0,2V tym spaliny bardziej dopalone i kat ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mowa o sondzie i jej emulacji za katalizatorem.
  • Użytkownik obserwowany
    lindonerl napisał:
    Czym sygnał na drugiej sondzie bardziej płaski i zbliżony do 0,2V tym spaliny bardziej dopalone i kat ok.
    :D