Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G, ogrzewanie, coś puka.

18 Jan 2008 23:04 23671 34
  • Level 22  
    Witam serdecznie!
    Ciężko było mi nadać tytuł ponieważ problem jest naprawdę dziwny...
    Googlowałem, ale znalazłem tylko wypowiedzi bez rozwiązania problemu...
    Dobra a teraz problem...
    Chodzi o to, że jak włączę ogrzewanie i ustawie pokrętło od ustawienia temperatury na ciepłe powietrze to coś mi puka z zza konsoli środkowej....tak jakby jakiś przekaźnik sobie pukał....raz szybciej raz wolniej, dzieje sie tak na odpalonym jak i na zgaszonym silniku...ALEEEEE jak ustawię pokrętło na zimne powietrze to pukanie ustaje....
    Ktoś z Was ma jakieś pomysły? No bo musi być coś nie tak skoro to puka, a po drugie to cholery od tego idzie dostać...

    Pozdrawiam serdecznie, Kamil.

    PS. jak za mało informacji podałem to proszę powiedzcie co jeszcze napisać.
  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może słyszysz elektrozawór, poluzowała się kostka...
  • Level 22  
    A mógłbyś mi dokładniej to opisać? Dzisiaj to już nic z tym nie zrobię, ale jutro od rana bym się zabrał... Dziwne jest to że raz stuka a raz nie... usterka sama ustępuje ale znowu powraca... Jak byś mógł mi dokładniej opisać, jak tam jest zbudowane to byłbym bardzo wdzięczny, i najlepiej jeszcze jakaś krótka instrukcja jak sie do tego dostać :D
    Wiem że dużo wymagam, ale dziękuję za tak szybką odpowiedź! :)
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Obstawiałbym, że po prostu coś tam wpadło... albo jakaś uszczelka odpadła i przy otwartej klapie ciepłego powietrza "się tłucze". Szukaj przy wentylatorze i/lub nagrzewnicy. Do wentylatora i nagrzewnicy dojście jest w miarę dobre, kratki nawiewów też dość łatwo wyjąć.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Kurcze, nie wiem gdzie dokładnie w Twojej astrze jest elektrozawór, musisz patrzeć po przewodach wodnych. Może ktoś dokładniej Ci odpowie. Nie chcę pisać jak nie wiem na 100% Pamiętaj też,że dżwięk w samochodzie rozchodzi się czasem w zaskakujący sposób :)
  • Level 22  
    O tym że rozchodzi się w różny sposób to wiem...
    Dziękuje Wam serdecznie za rady i jutro będę szukać. Acha dodam że nawet jeżeli dmuchawa jest wyłączona, to pukanie nadal występuje więc wątpie żeby coś wpadło w wentylator.

    Pozdrawiam.
  • Level 22  
    Miałeś rację że to elektrozawór(tzn. tak mi się wydaje że jest to elektrozawór od sterowania klimatyzacją...)
    Faktycznie to on puka, tylko dlaczego? Wtyczka ciasno siedzi....a dojście do niego jest tragiczne...jeszcze jak na złość zakodowałem sobie radio delco cdr 500 :( i żaden ze znajomych go nie rozkodowuje bo nie ma programatora :( Może znacie kogoś z okolic Zduńskiej Woli albo w Łodzi kto by to rozkodował? Ciekaw jestem czy serwis by mi podał kod bezpłatnie....ale znając polskie realia to zedrą kasę z człowieka...
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 22  
    Tylko dlaczego stuka wtedy jak jest ustawione na ciepłe powietrze? Jak jest na zimne to jest ok
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Tak czy inaczej nie jest to usterka elektryczna... w regulacji temperatury nawiewu nie ma żadnej elektryki.
  • Level 22  
    Nawet jeżeli jest to usterka mechaniczna to strasznie uciążliwa...niestety sam to ja nie wymienię tego elementu....pozostaje chyba tylko serwis...

    Dziękuje wszystkim za pomoc.
  • Level 18  
    Zawór nagrzewnicy jest sterowany elektrycznie - rozsypał się w środku i zamiast poprostu otworzyć obieg wody i zatrzymać się - kręci się w kółko i puka.
  • Moderator of Cars
    :arrow: lindonerl:
    Jesteś pewien, że w Astrze G jest zawór nagrzewnicy? Mi się wydaje, że płyn zawsze idzie przez nagrzewnicę i nie widzę tego zaworu wśród części do Astry G.
  • Level 18  
    Jestem pewien że jest tam element sterowany elektrycznie, zawór albo pompka przetłaczająca ale raczej zawór. Na 100% ma to Zafira bo jakiś czas temu temat pukania i braku ogrzewania wałkowałem.
  • Level 22  
    Ale widzisz u mnie ogrzewanie działa :D Tylko że puka...
  • Level 22  
    A wpadłem na taki pomysł....wiem że nie jest to rozwiązanie dobre ale powiedzcie co myślicie oraz wypowiedzcie się o wadach i zaletach tego...
    Jeżeli pokrętło ogrzewania mam ustawione na max. zimne powietrze nagrzewnica jest zamknięta(jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie). A wystarczy że przekręcę pokrętło o jeden ząbek w kierunku ciepłego powietrza(akurat w astrze jest to ruch zgodny z ruchem wskazówek zegara) to wtedy elektrozawór się załącza i otwiera dopływ do nagrzewnicy. Teraz resztą ogrzewania steruje chyba jakiś mechanizm, a nie ten elektrozawór, bo przy kolejnych zmianach położenia pokrętła w kierunku ciepłego powietrza tego elektrozaworu nie słychać. I pomyślałem sobie tak...Otworzyć duży obieg, czyli tak żeby elektrozawór otworzył obieg na nagrzewnicę i go odłączyć. Sterowanie ogrzewaniem chyba będzie????? Po za maksymalnie zimnym powietrzem. Dobrze myślę? Wiem że wtedy klimatyzacja może nie do końca spełniać swoją rolę, oraz teoretycznie silnik może być niedogrzany...Powiedzcie co o tym myślicie.

    Pozdrawiam serdecznie, Kamil.
  • Level 10  
    Witam mam dokladnie ten sam problem ze stukaniem i na 100% jest to elektrozwor nagrzewnicy .Dzwonilem do Opla z zapytaniem i powiedziano mi iz moge go odlaczyc jedynym minusem jet to iz tak jak pisales klima nie uzyska maksymalnego schlodzenia .Panowie z opla radzili tylko sprawdzic czy zawor nie cieknie .U mnie akurat nie cieknie .Taki zawor wedlug opla kosztuje 500zl ale powiedzieli mi ze mieli kilka razy taki przypadek i zamiast zaworu wstawiali rurki przelotowe .Najciekawsze jest to iz ten elektrozawor wystepuje nie we wszystkich systemach ogrzewaniach ,jedynie tylko w jakims modelu Behra .Podsumowujac ja zawor odlaczylem i ogrzewanie jak i klima dziala jak trzeba .
  • Level 22  
    Ja również odłączyłem i też zarówno klima i ogrzewanie działa :) Moja Astra to wersja Elegance i akurat ten zaworek jest :)

    Pozdrawiam.
  • Moderator of Cars
    Zawór jest wprowadzony ze względu na obecność klimatyzacji i jego obejście może pogorszyć jej parametry. Na ile - trudno ocenić, okaże się w trochę cieplejszej porze roku. Zastanawiam się tylko, czy nie będzie to miało wpływu na trwałość układu klimatyzacji, tzn. na ile będzie bardziej obciążony z powodu sąsiedztwa gorącej nagrzewnicy.
  • Level 1  
    HEJ MAM TEN SAM PROBLEM W SWOJEJ ASTERCE II I STAWIAM NA ZAWÓR NAGRZEWNICY INO NIE WIEM JAKI TAM SIEDZI BO ZEBY GO ZOBACZYĆ MUSIAŁBYM OPRÓŻNIĆ UKLAD CHŁODZENIA. MOZE KTOŚ SIE ORJENTUJE JAK WYGLĄDA TEN ZAWÓR W 2,0 DI 16V. DZIEKI ZA POMOC. JESLI NIK MI NIE PORADZI W CIEMNO KUPJE TAKI Z ASTRY f NA ALLEGO SĄ. HEJ

    Regulamin, p.10.9. i 15. Proszę poprawić treść postu. [MS]
  • Cars specialist
    Witam.Po długiej przerwie.Astra ma ten wspaniały zawór sterowany silnikiem.Wada polega na przesuwaniu sie zębatki na silniku zaczyna wtedy przeskakiwać zamiast obracać klapke i sie zablokować.W serwisach wyjmują zawór i na to miejsce wkładany jest sztucer przelotowy(normalna dwururka ) i po temacie.Można to zrobić samemu.Wyjąć rozebrać i zablokować w pozycji otwartej(działa bez problemu)
  • Level 1  
    Witam
    Posiadam astrę 2.0 dtl i poajawił się opisywany problem, oczywiście na 100% jest to problem elektrozaworu nagrzewnicy i pewnie można wstawić przelotkę i odłączyć silniczek , tylko jak tam się tam dostać. Może ktoś potrafi to opisać to krok po kroku. No i jeszcze czy przy takim rozwiazaniu działa klima przy włączonym ogrzewaniu - ma to szczególne znaczenie bo w astrze makabrycznie parują szyby. Może ktoś ma pomysł jak zapobiec parowaniu szyb, czy wyjęcie filtra kabinowego?
  • Cars specialist
    Korzystać na krótko z klimy nawet zimą.W celu przesuszenia powietrza przy nadmuchu na szybę załączyć klime i po sprawie.W amerykańcach przy załączeniu nadmuchu na szybę klima jest uruchamiana pulsacyjnie.
  • Level 22  
    Nie tylko w amerykańcach :) Np. w Toyotach też tak jest, że jak tylko włączysz nadmuch na szybę załącza się klima :)
    Pozdrawiam.
  • Level 2  
    Pomozcie mi to jak mam to zrobic tez mam ten problem mam opla Astre 2 99 rok i od jakiegos czasu nie leci mi cieple powietrze tylko slychac takie cykanie a jak dam na zimno to nie cyka wogole temp. dobra tylko nie daje wogole ciepla pomozcie mi przez co to moze sie dziac ? i jak to zrobic samemu

  • Level 14  
    masz wyżej opisany problem z zaworem nagrzewnicy. Tylko, że pechowo zepsuł Ci się w położeniu zamkniętym. Musisz wyjąć nagrzewnicę z ww zaworem , ustawić go ręcznie w położenie otwarte , odłączyć zasilanie elektryczne i zmontować wszystko .Postaraj się o nowe uszczelki , na starych lubi lać.
  • Level 2  
    tylko jak to zrobic znasz sie na tym??

  • Level 14  
    Na początek spuść płyn chłodzący i zdemontuj osłonę tunelu środkowego . Następnie czarną plastikową obudowę nagrzewnicy. Jest ona w zależności od rozwiązania (Behr lub Delphi) mocowana z resztą za pomocą metalowych skuwek lub wkrętów.Dodatkowo mocowana jest do grodzi przez dwa długie wkręty , dostępne od komory silnikowej. teraz wyciągasz dwa zabezpieczenia z grubego drutu i masz nagrzewnicę z zaworem na wierzchu. Dalej wiesz co robić.W opisie pominąłem detale które przy robocie będą oczywiste. Powodzenia
  • Level 2  
    Nie znam sie na tym masz moze jakiegos mechanika?? a moze umiesz to zrobic??
  • Level 10  
    Mogę ci polecić mechanika na Maciejowie robi dobrze Fiaty,Ople .To jest na ulicy jak się jedzie na kąpielisko.