Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ładowarka akumulatorów

21 Gru 2003 15:29 3924 6
  • Poziom 2  
    witam, problem jest taki posiadam ładowarke do akumulatorów, ładowarka posada 3 ledy z których jedna czerwona pokazjue ze ładowarka podłaczona jest do prądu , druga ze akumulator jest nienaładowany, trzecia że akumulator jest nałądowany,
    raz po właczeniu zrobiło sie porzadne zwarcie przewodów które sie podłącza do akumulatora, rozkreciałem łądowarke , w srodku była płytka z ukłądem na na wyjsciu jest najprowdopodobniej tyrystor o oznaczeniu S1217mh, na wejsciu i sterowniu tyrystora jest napiecie , ale na wyjsciu nie ma nic, wymieniłem ten tyrystor na tyrystor BT152, bez rezulatatu, wszystkie rezystory sprawdziłem miernikiem , diody i tranzystory, układ scalony tez został wymieniony na nowy jednak to nic nie dało przesyłam foto tego uładu z obu stron, jak ktos by mógł cos na ten temat powiedziec pomóz to był bym bardzo wdzieczny, tranzystory na zajeciu to3razy bc547,i bc557 , układ scalony ua741, bardzo prosze o pomoc
    pozdrawaim Tomek Jucha
  • Poziom 11  
    witam mam ten sam problem z ta ładowarka , jezeli ktos posiada jakieś informacje beco sie mogło spieprzyc bede wdzieczny.Pozdrawiam Piotr
  • Poziom 11  
    sprawdziłem wszystkie elementy niestety ustrojstwo nadal nie działa , wymieniłem tyrystor na 152 oraz układ 741 , nie wiem moze musi byc orginalny tyrystor jeszcze chwila i poleci do kosza :-)
  • Moderator
    Proszę przede wszystkim poprawić swoje posty - ortografia, interpunkcja no i w pierwszym poście słowo niezbyt cenzuralne.
    Piszesz że sprawdziłeś wszystkie elementy. Ale często zdarza się że tranzystory na mierniku są sprawne a na płytce pod zasilaniem nie pracują. Jak pozostałe elementy?
  • Poziom 35  
    Witam.
    Tak sobie czytam i naszło mnie jedno pytanie. Czy któryś z Kolegów udzielających dobre rady widział choć schemat od tego ustrojstwa. W tej ładowarce najmniej usterkowym elementem jest wzmacniacz operacyjny. Tyrystor "poleci" tylko w przypadku odwrotnego podłączenia akumulatora, lub gdy akumulator jest wyładowany do zera. Bez akumulatora przewody można zawiązać na supeł i nic nie ma prawa się stać, ładowarka startuje dopiero po podłączeniu akumulatora. Kolejność pomiarów :
    1) Pin 7 układu LM741 napięcie 8-9 Volt i musi być stabilne.
    2) Na pinie 6 tegoż układu w trakcie ładowania ~7 Volt przy naładowanym akumulatorze ~ 1,5 Volta.
    3) Kolektor Q4 ładowanie 0 Volt naładowany ~ 12 Volt.
    Powyższe pomiary wykonujemy względem minusa akumulatora.
  • Poziom 11  
    dziękuje bardzo za opis napięć na układzie 741 i za praktyczne stwierdzenie ze bez podłączenia akumulatora na prostowniku nie ma nic ( tego nie wiedziałem -po prostu nie sprawdzałem jak jeszcze działał) pierwsza konkretna odpowiedz na ten temat :D.Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem swoim dość niecenzuralnym słowem :-) Sprawdzę jeszcze raz wszystko zanim prostownik wyląduje w koszu , ewentualnie wymiana układu i tyrystora :-)Pozdrawiam wszystkich Piotr

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Dziękuje jeszcze raz wszystkim za dyskusje i pomoc a w szczególności Tomaszowi.W, powiem tak wymieniłem ponownie tyrystor i układ 741( koszt ok 7 zeta ) , faktycznie bez podłączenia pod akumulator brak napięcia na wyjściu z prostownika i musze powiedzieć że zaczęło działać :-) Pozdrawiam wszystkich Piotr