Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Banalne - jak wymienić żarówki w Renault?

stirling 24 Lis 2009 20:35 86921 36
  • #31
    WITEK1952
    Poziom 28  
    Zrobiłem to raz w megance, ale to był mój pierwszy i ostatni - niech se inni walczą

    Kurde a ja z tym walczę kilka razy w tygodniu. Mam to już opanowane ale i tak mistrzem zostaje Fiat Stilo. Niczego nie demontuję. Tylną kalpkę tylko odchylam na 3 cm bo potem nie ma jak tego założyć i robię to szczypcami chirurgicznymi.
  • #32
    jerzyf
    Poziom 22  
    Do wymiany świateł (żarówek) postojowych wcale nie trzeba zdejmować zderzaka. Wystarczy przekręcić dekiel zasłaniający komorę świateł długich i zdjąć go. Zobacz jak to wygląda w instrukcji obsługi tam jest dość dokładnie pokazane na rysunkach jak wyglądają te dekle i komora żarówek po ich zdjęciu. W komorze żarówki świateł długich znajduje się również oprawka żarówki postojowej, którą wystarczy wyciągnąć (jest na wcisk) i dostęp do niej jest zupełnie przyzwoity.
  • #33
    Grzechub
    Poziom 12  
    W trakcie kolejnych wymian żarówek H7 świateł mijania w MII proponuję co jakiś czas sprawdzić 12 pinowy wtyk PPA. Wypiąć i obejrzeć czy nie występują nadpalenia nadtopienia itp tworzywa obudowy wtyku. Wtyk zlokalizowany jest w skrzynce bezpieczników komory silnika obok bezpieczników świateł ( drogowe F8A/B, mijania i pozycjonowanie F8C/D,p.mgielne przód F10) Pin 5 i 6 to światła mijania pracujące cały czas w trakcie jazdy !.
    Wtyk to 211PC122SO017 producent SICMA. (podobny jest w UCH w kabinie). Niestety mocno przygrzany nadaje się do wymiany i przysporzy kłopotów z zanikaniem swiatełek .
    Przez styk płynie ponad 5 Amperów prądu.
  • #34
    andrzej195211
    Poziom 13  
    do panów doradców -jak kupicie Renaulta spoza polskiego serwisu to książki o nazwie INSTRUKCJA nie kupicie - jest dostępna tylko Z SAMOCHODEM!!!!!!!( w Toyocie dostałem instrukcję ZA DARMO!!! a do Trafica NIE MOGĘ KUPIĆ ot i to Polska właśnie
  • #35
    mtb113
    Poziom 9  
    Witam, właśnie jestem po wymianie żarówek H7(krótkie)i H1(długie)w Modusie rocznik 2005-strona pasażera.Zrobiłem to osobiście bez demontażu zderzaka-powiem tak sztuka trudna i pracochłonna ale wbrew opinii co niektórych-możliwa do wykonania.
    Dla zainteresowanych poszczególne kroki które mogą ułatwić odważnym ww.wymianę żarówek.
    1.Przede wszystkim na początku demontaż plastikowych osłon komory silnika (te przy podszybiu-klucz torx (pierwsza osłona), oraz 10 (druga) to zdecydowanie ułatwia dojście do żarówek
    2.Jeżeli chcemy wymienić żarówkę świateł długich H1-jest to najmniejszy problem, mianowicie ona znajduje się w górnej części reflektora więc dostęp jest zdecydowanie łatwy. Należy najpierw zdemontować żarówkę kierunkowskazu poprzez obrócenie oprawy o jakieś 30 stopni i wysunięcie jej.Teraz dostęp jest o wiele lepszy.Żarówka H1 zakryta jest okrągłą zaślepką należy ją zdjąć-odkręcając w lewo o jakieś 30 st a następnie wysunąć.W tym momencie widoczna jest już sama żarówka-należy zdjąć zaczep w postaci druta a następnie wysunąć żarówkę z oprawy, odłączyć przewody i wymienić ją. Następnie w odwrotnej kolejności postępujemy składając poszczególne elementy.
    3.Żarówka H7 to już zdecydowanie trudniejsze wyzwanie, aby się dostać do niej najlepiej postąpić tak jak wyżej czyli zdjąć plastikowe osłony komory silnika oraz, żarówkę kierunkowskazu a także samą zaślepkę świateł długich, następnie w sposób analogiczny, jak wyżej zdejmujemy większą zaślepkę żarówki H7 jest ona poniżej.Żarówka oczywiście zamocowana jest za pomocą zaczepów-należy je odpiąć (w tym przypadku są to dwa zaczepy-prawy i lewy).Odpinamy żarówkę z przewodów i wymieniamy na nową. Składamy w kolejności odwrotnej czyli podpięcie przewodów, montaż żarówki w oprawie reflektora, zapięcie zaczepu, zakręcenie zaślepki dużej-od H7, zakręcenie zaślepki górnej od H1 montaż żarówki kierunkowskazu, montaż osłon.
    Najwięcej problemu sprawiły mi:zapięcie żarówki H7 zaczepem-ponieważ praktycznie robi się to na ślepo oraz montaż dolnej zaślepki właśnie tej żarówki.
    Robiłem to po raz pierwszy więc zajęło mi to sporo czasu a i było trochę kombinacji, niemniej jednak myślę ze przy następnym razie pójdzie zdecydowanie szybciej.Zaznaczam że ww. opis dotyczy tylko i wyłącznie strony pasażera wydaje mi się że strona kierowcy jest trudniejsza do zrobienia. Jestem z Krakowa osobom które mają problem z tymi żarówkami w Modusie ze strony pasażera-jestem w stanie pomóc-na pewno będzie taniej niż w serwisie a i obejdzie się bez demontażu zderzaka.
    Podsyłam kilka przydatnych fotek z wymiany-jakość niezbyt dobra ale zawsze coś.
    https://obrazki.elektroda.pl/76_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/19_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/10_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/2_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/41_1284389614.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/61_1284389667.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/62_1284389667.jpg
  • #37
    robert_d_g
    Poziom 22  
    Demontaz zderzaka jest banalnie prosty, zajmuje tyle samo czasu co zdemontowanie plastyków sąsiadujących w komorze silnika, aby jako tako dostać się do żarówek, jak widac na powyższym przykładzie, karkołomne zadanie, demontując zderzak mamy elegancki dostep do obu lamp i bez pozdzieranych raczek wymieniamy sobie komplet zaróweczek H7, czas operacji taki sam albo nawet i szybszy niz przy grzebaniu palcem po omacku.