Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jednostki, czy coś takiego może wyjść? Impedancja, decybele.

19 Sty 2008 21:58 1530 5
  • Poziom 11  
    Witam,
    Mam takie pytanie: czy może wyjść w wyniku, że U1 = sqrt(Z1*A) ?
    gdzie: Z1 to impedancja wyrażona w ohmach
    A - tłumienie mocy w dB
    Nie znam się na elektronice. Z obliczeń wychodzi mi to co powyżej, ale nawet nie wiem gdzie sprawdzić jak decybele z ohmami mają się do woltów
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    kurzymis napisał:
    Witam,
    Mam takie pytanie: czy może wyjść w wyniku, że U1 = sqrt(Z1*A) ?
    gdzie: Z1 to impedancja wyrażona w ohmach
    A - tłumienie mocy w dB
    Nie znam się na elektronice.
    To widać, to widać i słychać, to widać to słychać i czuć... :cry:
    I wcale nie trzeba znać się na elektrotechnice, by zauważyć, iż Rachunek Jednostek tu nie zgadza się, a więc jeśli to nie jest równanie empiryczne (a jak widać; nie jest) to są więc zwykłe brednie...

kurzymis napisał:
    Z obliczeń wychodzi mi to co powyżej, ale nawet nie wiem gdzie sprawdzić jak decybele z ohmami mają się do woltów
    Proszę o pomoc
    Patrz wyżej...

Pozdrawiam
  • Pomocny dla użytkowników
    Wyszedłeś z wzoru:

$$P=\frac{U^2}{Z}$$

Wzór, który uzyskałeś nie jest poprawny, bo musisz wyliczyć najpierw moc z tłumienia mocy (które jest wartością względną do tego wyrażoną w mierze logarytmicznej) i mocy wejściowej.

Tłumienie mocy w dB:

$$Ap=10*log_{10}(\frac{Pwe}{Pwy})=20*log_{10}(\frac{Uwe}{Uwy}) $$

czyli

$$\frac{Pwe}{Pwy}=10^{\frac{Ap}{10}}$$
  • Poziom 11