Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo v40 2002 r.obrotomierz zatrzymał sie na 2tys obr/min..

20 Sty 2008 15:02 2007 5
  • Poziom 9  
    witam,,
    problem polega na tym że obrotomierz stoi na 2000 obr/min , wskazówka nie opada nawet po wyłączeniu zaponu.. po dodaniu gazu sporymi skokami przesówa sie do 5000 obr/min ... czy ktos sie orientuje jaka może być przyczyna tego defektu ...????
    dziekuje pozdrawiam[/b]

    Regulamin, p.10.9. Proszę poprawić post [MS]
  • Moderator Samochody
    Po pierwsze - podając wersję silnikową, ułatwisz wykrycie przyczyny usterki. Po drugie - jeżeli po wyłączeniu zasilania wskazówka utrzymuje się na tym poziomie, a podczas pracy porusza skokami, to wygląda mi na mechaniczną usterkę obrotomierza, lub jego zanieczyszczenie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Uszkodzony wskaźnik obrotów, na odległość nikt Ci Kolego dokładniej nie pomoże trzeba rozebrać...Może czyszczenie wystarczy, może poluzowany mechanizm, względem tarczki...wiele może być tych"może"
  • Poziom 13  
    Obroty rosną płynnie?
    Pewnie masz walniętą wskazówkę, wyjmij zegary i sprawdź palcem opór wskazówki.
  • Poziom 9  
    obroty nie rosną płynnie tylko np. co 500 obr/min...rozbierałem juz zegar , po popchnięciu wskazówki do ok 5000 obr/min wskazówka opada do dołu w prawo aż oprze sie na bolcu ustalajacym, po pchnięciu jej w przeciwnym kierunku czyli w lewo wraz ustawia sie na 2000 obr/min ..... proszę o podpowiedz

    Dodano po 7 [minuty]:

    silnik 1.9 TDI

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Czy Kolega nie zauważył polecenia moderatora w pierwszym poście? Proszę poprawić błędy ortograficzne i interpunkcyjne, oraz litery diakrytyczne (jeżeli ich używamy, to we wszystkich słowach zdania). W przeciwnym wypadku Kolega zostanie nagrodzony ostrzeżeniem.

  • Moderator Samochody
    Czyli już wiesz, że zegar jest uszkodzony mechanicznie. Jeżeli nie ma w nim ciał obcych, które mogą go blokować, oznacza to, że nawaliło łożyskowanie osi lub pękł włos (sprężyna spiralna). W takim układzie przyrząd jest do wymiany, ponieważ naprawa raczej nie wchodzi w rachubę, no chyba, że u zegarmistrza :).