Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Eskort 16V ZETEK - Gaśnie gdy ciepło na zewnątrz.

malahen 21 Jan 2008 10:33 2011 7
  • #1
    malahen
    Level 2  
    Prośba o pomoc. Mam Escorta Kombi 1995, 16V, ZETEC wtrysk wielopunktowy. Problem polega na tym że po rozgrzaniu, po przejechaniu ok. 15 km silnik gaśnie, a dokładnie są tylko obroty jałowe przy których samochód momentalnie zwalnia. Po wyłączeniu silnika kluczykiem i ponownym odpaleniu - jedzie bez problemu, ma moc, tak przez ok. 5 km. Mogę tak go wyłączać - załączać ok. 10 razy, po tylu wyłączeniach w samochodzie brak nawet obrotów jałowych. Postój ok. 1 godz. abym mógł znowu przejechać ok. 15 km itd. Kiedyś tak się działo tylko gdy temp. zewnętrzna była ok. +30 st.C, potem ok. +20 a teraz przy + 6 st.C. Temp. płynu chłodzącego - wskazówka ledwo co drgnie dlatego że wentylator chłodnicy włączam na sztywno aby lepsze chłodzenie od początku jazdy było. Będę wdzięczny za poradę. Z góry dziękuję.
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Co to za bzdura włączać wentylator chłodnicy na cały czas pracy silnika? Czy ty człowieku słyszałeś kiedyś o temperaturze pracy silnika? I właśnie dlatego w układzie chłodzenia jest mały i duży obieg, by jak najszybciej doprowadzić silnik do optymalnej temperatury. Właśnie po to jest wyłącznik termiczny wentylatora, by niepotrzebnie tej temperatury nie obniżać.
    A ty robisz jakieś eksperymenty i się wreszcie coś skiepściło na fest.
  • #3
    bartek_j
    Level 35  
    Tak na początek to mozna by mu ciśnienie paliwa i wydaność pompki paliwowej sprawdzić.
  • #4
    malahen
    Level 2  
    Pisałem wyraźnie, gdy silnik rozgrzeje się, po ok. 15 km, gdy temp. na zewnątrz pow. 6 st. C (wcześniej było ok. +30st.C) - silnik gaśnie. A gdybym nie włączył wentylatora na sztywno - przejechał bym startując od zimnego - niecałe 10 km - taka jest usterka! A dla mnie w trasie istotne jest dojechać a nie gdybać o temperaturze pracy, małym i dużym obiegu. Ja nie robię eksperymentów tylko chę dojechać, a tutaj prosiłem tylko o poradę - dlaczego tak dzieje się? I gdzie tkwi przyczyna.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ciśnienie paliwa - dobre.
  • #5
    archaniol40
    Level 21  
    Mam pytanie jak zgaśnie na amen to iskra jest? Może uszkodzony jest moduł zapłonowy, cewka.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    kangurek123
    Level 18  
    malahen wrote:
    Pisałem wyraźnie, gdy silnik rozgrzeje się, po ok. 15 km, gdy temp. na zewnątrz pow. 6 st. C (wcześniej było ok. +30st.C) - silnik gaśnie. A gdybym nie włączył wentylatora na sztywno - przejechał bym startując od zimnego - niecałe 10 km - taka jest usterka! A dla mnie w trasie istotne jest dojechać a nie gdybać o temperaturze pracy, małym i dużym obiegu. Ja nie robię eksperymentów tylko chę dojechać, a tutaj prosiłem tylko o poradę - dlaczego tak dzieje się? I gdzie tkwi przyczyna.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ciśnienie paliwa - dobre.



    Witam

    Opisz coś więcej co robiłeś jakie masz wyniki pomiarów elktrycznych , jakie masz kody usterek . Nikt nie jest wróżką .
    Powiem tylko ,że może to być układ zapłonowy jak pisał kolega powyżej a konkretnie cewka . Wiadomym jest też ,że Escorty z tych lat miały problem z puszkami bezpieczników , które śniedziały i trzeba je przelutować . Jak auto zgaśnie sprawdź czy masz iskrę , czy masz paliwo na listwie . To są PODSTAWY i bez tego nikt tu nawet na tym CUDTWÓRCZYM FORUM :D nic nie wymyśli.

    P.S. A może to czysta mechanika, może zawieszają się zawory w prowadnicach - to też warto sprawdzić

    pozdrawiam
  • #8
    malahen
    Level 2  
    Samochód jest u mechanika, dziękuję za zrozumienie i pomoc od bartek_j, archaniol40, caracomp, kangurek123.
    Po zbadaniu testerem okazało się (prawdopodobnie) że to czujnik temperatury płynu chłodzącego. Poza tym jeszcze czujnik położenia przepustnicy (nieregularna praca). Po zakupieniu odpowiednich elementów i zamontowaniu - dam znać o efektach.
    Jeszcze raz dziękuję wymienionym osobom i pozdrawiam.