Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW SHARAN 1.9TDI 110KM Ciężko odpala ciepły

21 Sty 2008 16:40 34072 22
  • Poziom 9  
    Witam. Tak jak zaznaczyłem w opisie posiadam VW SHARAN 1.9TDI 110KM. Mam ogromny problem z uruchomieniem tego samochodu kiedy sie rozgrzeje... Zimny pali na dotyk zaś rozgrzany nie daje sie uruchomic od razu.... Trzeba go długo "piłować" rozrusznikiem aż zaskoczy..(nieraz nawet do 5-10sek)Świece żarowe sprawdziłem i wszystko ok( gdyby nawet cos nie grało ze świecami to nie palił by na dotyk zimny) Czy ktos spotkał sie z takim problemem??
  • Poziom 18  
    Spotkałem siez czymś takim ale w Mercedesie u kolegi i powodem okazał się...filtr paliwa
  • Poziom 9  
    Filtry wszystkie są nowe.....Pasek rozrzadu wymieniony(poprawność sprawdzana 2 razy).....



    NIKT NIE ZNA PRZYPUSZCZALNEJ PRZYCZYNY????
  • Poziom 19  
    podepnij pod komp.diagnostyczny i sprawdz jaką temp. pokazuje na silniku .A na wszelki przypadek sprawdż akumulator. Miałem kiedys taki przypadek z Borą .
  • Poziom 12  
    pompa wtryskowa do naprawy:D
  • Poziom 9  
    głowiczka pompy wtryskowej jest do wymiany.
  • Poziom 9  
    dominik.. napisał:
    głowiczka pompy wtryskowej jest do wymiany.


    A mógł bys sprecyzować swoją wypowiedz???? Czy dam rade sam to naprawic?? czy musze udać sie do specjalisty od pomp wtryskowych??
  • Poziom 33  
    Przy ciepłym silniku komputer podaje uboga dawkę startową. Można zmienić to mapą paliwową, regeneracja pompy lub wstawić układ który przy ciepłym silniku oszuka ECU i zaniży temp. silnika. Odepnij czujnik temp. silnika i zobacz czy ciepły zapali lepiej.
  • Poziom 9  
    A który to czujnik?? Odpiąłem czunik na 4 piny(zamontowany na wężu do chłodnicy) [ a wsasadzie próbowałem z kazdym] i poprawy nie widze ... Zastanawiające jest jednak ze wskazówka od temperatury wody dalej pokazuje temperature wody( nie wiem czy nie jest to spowodowane zapisaniem tej temperatury w komputerze..Czy po prostu odpinam zły czujnik??
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany..Doczytałem w innym temacie aby dać do sprawdzenia rozrusznik...Elektryk naprawił go (koszt 100zł) i auto pali jak nowe...Dziękuję za starania:)


    Regulamin pkt 10.9. Popraw temat! <Błażej>
  • Poziom 1  
    siemka miałem ten są problem odłącz kostkę od czujnika temperatury na gorącym silniku tzn. wina jest rozrusznika bo za mało prądu podaje najprawdno podobnie rozrusznik do wymian.√
  • Poziom 2  
    Witam koledzy, a ja mam znów odwrotny problem...auto gdy ciepłe pali od reki, natomiast na zimnym silniku jest problem. Świece sa nowe. Na zimnym silniku swiece sa za krutko grzane co prowadzi do tego problemu. Kiedy sciagam kostke z czujnika od temperatury płynu w silniku swiece grzeje juz dobrze ok 10-13 sekund. Spotkaliscie sie moze z czyms takim?? prosze o pomysły
  • Poziom 32  
    tak panie tomasz-sharan spotkaliśmy sie i najpier zaczynamy od vagowania
  • Poziom 2  
    Vagowania...a coz to wlasciwie jest bo w tej dziedzinie sie nie orientuje... Czy mozesz kolego napisac cos wiecej na ten temat?? bede bardzo wdzieczny

    Dodano po 10 [minuty]:

    Vagowania...a co to własciwie jeste bo w tej dziedzinie nie bardzo sie orientuje, czy Mogłbys kolego napisac na ten temat cos wiecej??
  • Poziom 38  
    znaczy to,że masz zrobic diagnozę komputerową,a moim zdaniem to może się coś dziac niedobrego z rozrządem i tam można zajrzec,zobacz czy dolne koło przypadkiem nie ma bicia .
  • Poziom 2  
    Nie mam pewnosci co do tego, ale czy jesli popma paliwowa byłaby na kole przestawiona do tylu to czy wystepowałyby takie objawy? Przypomne tylko ze gdy auto przejedzie juz ok 500 m grzeje juz swiece prawidlowo i pali bez wiekszego problemu...jest to dla mnie dziwne...

    Dodano po 4 [minuty]:

    znam przypadek znajomego gdzie w peugeocie Partnerze bylo cos takiego, pompa byla opuziniona a a slinik dymil na niebieska zamiast czarnego koloru, palił ciezko był słaby i spalał wiecej ropy. Po przestawienu o jeden ząb wszystko ucichło i autko jedzi i pali bez problemu
  • Poziom 33  
    Sprawdź dawke na pompie i kąt wtrysku, wszytsko zrobisz vagiem. Ustaw dawkę pod 3mg i zobacz jak pali z rana.
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich mam problem podobny vw szaranem 19 tdi 110 km
    jak zimny pali ładnie a jak ciepły gorzej ,ale co ciekawe świece żarowe jak zimny mam silnik palą się trzy sekundy a jak ciepły silnik to z 10 sekund i występuje to nie zawsze,ale co zaopserwowałem silnik pochodzi pare minut zgasze go i wtedy śwece palą się dłużej niż zimny jest ,świece są nowe.
  • Poziom 9  
    miałem taki sam problem w sharanie okazało się ze jest sterownik uszkodzony ..ale można go oszukać przeprogramamować na sterownik od modelu z automatyczną skrzynią biegów
  • Poziom 31  
    nie w swiecach i sterowniku problem
  • Poziom 11  
    A u mnie było powietrze w paliwie. Wymieniłem filtr na taki który nie ma zaworka powrotnego i autko pali idealnie.
    Co ciekawe powietrze było widoczne przy podwyższonych obrotach.
  • Poziom 2  
    Jeśli w silniku jest wszystko OK, a on dalej na ciepłym ciężko odpala - pomogą tu:
    www.detech.pl
    Zmiana w komputerze i pali jak nowe... :)
  • Poziom 1  
    Kolego ja miałem ten sam problem ale powod okazal sie bardzo prozaiczny "AKUMULATOR" miałem zbyt slaby i nieco leciwy akumulator (62Ah). Proponuję ażebyś spróbowal pożyczyć od kogoś dobry akumulator i przetestować. U mnie pomogło i pali na tzw. dotyk.