Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik Bingo-M samoistnie przełącza na benzynę

21 Sty 2008 18:45 9676 13
  • Poziom 17  
    Witam. W związku z tym, że sterownik Bingo-M instalacji LPG II gen. REG OMVL w samochodzie VW Passat 1,8 ADZ 1995r. coraz częściej na wolnych obrotach samoistnie przełącza na benzynę (czyli gubi zasilanie, masę lub sygnał z cewki zapłonowej), zamierzam wypróbować nowatorskie rozwiązanie, w związku z którym mam kilka pytań:
    1. Czy zasilając sterownik prądem ze źródła zewnętrznego poprzez niebieski przewód zasilający elektrozawory, nie uszkodzę sterownika i czy nie zakłócę normalnej jego pracy?
    2. Czy powyższe rozwiązanie w razie zaniku zasilania, masy lub sygnału z cewki zapłonowej (o czym pisałem wyżej), spowoduje, że będą z tego mego "awaryjnego zasilania" prawidłowo zasilane emulator wtrysku, emulator sondy lambda, sterownik silnika krokowego i przełącznik wyboru paliwa - czyli, czy sterownik będzie pracował prawidłowo?
    Oczywiście rozwiązanie, o którym napisałem, zamierzam zastosować dopiero po dokładnym sprawdzeniu połączeń gazowej instalacji elektrycznej - jeśli nie wykryje i nie usunę przyczyny usterki - i tylko wtedy, jeśli będę pewny, że takie rozwiązanie zda egzamin.
    Dlatego bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania, za które z góry dziękuję. Serdecznie pozdrawiam.

    jsah
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 16  
    Wszystko bedzie działało OK. Przyczyną najprawdopodobniej jest zanik napięcia na zasilaniu głównym. Sprawdź gniazdo bezpiecznika, ponieważ często styki śniedzieją i ma braki w zasilaniu.
  • Poziom 10  
    panowie co to znaczy tps w instalacji lpg? jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość
  • Poziom 11  
    tps - czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 17  
    IWEX100 napisał:
    Wszystko bedzie działało OK. Przyczyną najprawdopodobniej jest zanik napięcia na zasilaniu głównym. Sprawdź gniazdo bezpiecznika, ponieważ często styki śniedzieją i ma braki w zasilaniu.


    Witam. "Wszystko będzie działało OK", jeśli zastosuje moje awaryjne rozwiązanie - to miałeś na myśli, czy co innego? Oczywiście - tak jak pisałem wcześniej - rozwiązanie to zamierzam zastosować dopiero po dokładnym sprawdzeniu połączeń gazowej instalacji elektrycznej - jeśli nie wykryje i nie usunę przyczyny usterki. Zamierzam po wystąpieniu samoistnego przełączenia zasilania na benzynę sprawdzić na kablach wchodzących do sterownika, gdzie jest zanik połączenia. Jeśli na zasilaniu głównym sterownika (czerwono-czarny przewód) lub na zasilaniu z cewki 15+ (czerwony przewód) nie będzie napięcia czy też, jeśli na czarnym przewodzie masowym nie będzie masy - poprowadzę dodatkowe zasilania (nie chce się bawić w poprawianie czyjejś roboty). Zamierzam też poprowadzić w razie potrzeby dodatkowe zasilanie sygnału obrotów z cewki. Jeśli to wszystko nie zda egzaminu, dopiero wtedy będę chciał zastosować moje awaryjne rozwiązanie. Pozdrawiam.

    jsah
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Miałem oczywiście na myśli to, że jak poprowadzisz w celu sprawdzenia przewód ze stałym zasilaniem na przewód niebieski to nic się nie spali. Tak jak pisałem wcześniej sprawdź napiecie dochodzące do komputera LPG z akumulatora.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    IWEX100 napisał:
    Miałem oczywiście na myśli to, że jak poprowadzisz w celu sprawdzenia przewód ze stałym zasilaniem na przewód niebieski to nic się nie spali. Tak jak pisałem wcześniej sprawdź napiecie dochodzące do komputera LPG z akumulatora.

    Pozdrawiam


    Wielkie Ci dzięki, IWEX100. Wynagradzam Cię 17 pkt. + "pomógł". Sprawdzę jeszcze to, o czym napisałeś. Pozdrawiam.

    jsah
  • Poziom 17  
    Witam. Wykonałem dzisiaj w sterowniku następujące podłącza: do zasilania (30+), zasilania z cewki (15+) i sygnału obrotów oraz stałe wzmocnienie masy sterownika poprowadzone bezpośrednio z akumulatora. W trakcie wstępnej diagnozy wykryłem bardzo ciekawą rzecz: Otóż w czasie pracy silnika na benzynie napięcie na podłączu z zasilania 15+ (z cewki) wynosi 14,2 V, a po przełączeniu na gaz spada do 13,6 V. Moim zdaniem ten spadek napięcia świadczy o tym, że na połączeniach 15+ cewki zapłonowej - sterownik gazu gdzieś jest niezbyt dobry kontakt. Zamierzam w czasie jazdy stale monitorować zasilanie z cewki (podłączony woltomierz) i przy najbliższym samoistnym przejściu na benzynę będę widział, co jest grane. Jeśli napięcie zaniknie albo drastycznie zmaleje, będę znał przyczynę. Jeśli nie, będę monitorował kolejne podłącza, żeby znaleźć usterkę. Jeśli po dokładnym monitoringu tych podłączy nie znajdę przyczyny i nie usunę usterki, poprowadzę dodatkowe zasilania tych podłączy, analogicznie jak to zrobiłem z masą. Jeśli i to nie zda egzaminu, wtedy zrobię kontrolowane (poprzez włącznik) zasilanie awaryjne sterownika i jego podzespołów pracujących na gazie poprzez niebieski przewód elektrozaworów i powinno wszystko działać OK.
    Co o tym myślicie? Zda to egzamin, czy nie?
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

    jsah
  • Poziom 17  
    Witam. Sterownik w dalszym ciągu samoistnie przełącza na benzynę na gorącym silniku (do chwili nagrzania silnika problem ten ani razu nie wystąpił) na wolnych obrotach, a ostatnio już coraz częściej i na wyższych obrotach. Zielona lampka na przełączniku wyboru paliwa zaczyna wtedy migać albo całkowicie gaśnie. Zgodnie z radami i sugestiami, otrzymanymi od Was i od producenta Bingo-M, dokładnie sprawdziłem elektryczne połączenia zasilania centralki, zasilania z cewki zapłonowej oraz masę centralki - są dobre (dawałem nawet dodatkowe przewody zasilające do sterownika i problem ten nie ustąpił). Wstawiałem również oporniki 2,5 W (50, 100, 150 kiloom) w brązowy przewód sterownika pobierający sygnał obrotów z cewki zapłonowej - problem nie ustąpił. Gazownicy, którzy montowali gaz, też nie wiedzą, co jest grane, i nie potrafią usunąć tego problemu. Zamierzam jeszcze wymienić przełącznik wyboru paliwa, aczkolwiek gazownicy twierdzą, że on nic nie ma w tym przypadku do rzeczy.

    W związku z powyższym stanem rzeczy oraz z tym, że ta sytuacja jest dla mnie mocno uciążliwa, bo samochód jest też wykorzystywany do przewozu niepełnosprawnego w znacznym stopniu mego syna - proszę Was o wyrozumiałość i pomoc w tym problemie.

    Co jeszcze mogę sprawdzić czy też jakie czynności podjąć, żeby problem ten trafnie zdiagnozować i skutecznie usunąć? W jaki sposób można awaryjnie (w sposób sterowany poprzez włącznik) zasilić sterownik ze źródła zewnętrznego, tak aby były zasilone (do pracy na gazie) sterownik silnika krokowego, emulator sondy lambda, emulator wtrysku i elektrozawory reduktora - czyli żeby samochód pracował stale na gazie i nie przechodził na benzynę w momencie wystąpienia powyższej usterki? Po zasileniu ze źródła zewnętrznego elektrozaworów poprzez niebieski przewód elektrozawory owszem otwierają się, lecz urządzenia wykonawcze do pracy na gazie w sterowniku nie są zasilone i samochód nadal pracuje na benzynie (po wyłączeniu pompy paliwowej gaśnie). Czy jest taka możliwość w Bingo-M, żeby ominąć sygnał obrotów oraz sygnał z czujnika temperatury przy przechodzeniu na gaz? Nadmieniam, że czujnik temperatury mam w swojej centralce wyłączony przez gazowników praktycznie już od 2 lat i centralka przełącza na gaz niezależnie od temperatury zewnętrznej - w tym układzie niejako sam steruję włączeniem gazu (gaz włączam po lekkim nagrzaniu silnika - do ok. 20 st. C). Czy da się coś podobnego wykombinować z czujnikiem obrotów, żeby również jego wyłączyć lub ominąć? Bardzo proszę o pomoc. Uzyskanymi informacjami staram się również dzielić z gazownikami i sądzę, że także dla nich będą bardzo pomocne. Z góry dziękuję za odpowiedź. Serdecznie pozdrawiam.

    jsah

  • Poziom 21  
    Witam. Napisz skąd masz pobrane zasilanie + 12V po stacyjce jesli z cewki zapłonowej to spróbój podłączyć gdzieś z kabiny koło bezpieczników lub przy samej stacyjce.
  • Poziom 17  
    teges napisał:
    Witam. Napisz skąd masz pobrane zasilanie + 12V po stacyjce jesli z cewki zapłonowej to spróbój podłączyć gdzieś z kabiny koło bezpieczników lub przy samej stacyjce.


    Witam. Zasilanie +12 V po stacyjce mam pobrane z cewki zapłonowej. W czasie pracy na gazie zawsze spada na nim napięcie w porównaniu z pracą na benzynie. Próbowałem wzmacniać to zasilanie dodatkowym przewodem 15+ (o czym pisałem wcześniej), lecz nic to nie zmienia - problem nadal występuje, chyba że chodzi tu o jakieś zakłócenia w przypadku, gdy to zasilanie jest podłączone do cewki. Proszę o Twoją opinię w kwestii, gdzie powinien być podłączony brązowy przewód sygnałowy obrotów - do środkowego przewodu cewki czy do zewnętrznego masowego cewki? Niektórzy twierdzą, że powinien być podłączony do zewnętrznego. Ja natomiast mam do środkowego. Zmierzyłem dzisiaj napięcie na tym przewodzie - waha się od ok. 3 V do ok. 10 V (w miarę podwyższania obrotów wzrasta). Dlaczego tak się dzieje. Czyżby było u mnie coś nie tak? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

    jsah
  • Poziom 25  
    Przewód sygnałowy podłączasz do środkowego przewodu cewki(kolo zielony). Musisz podłączyć pod laptopa to bingo i przejechac sie. Przełączanie na benzynę może brać się nie tylko z zaniku sygnału obrotowego silnika(chociaż tak sie dzieje najczesciej). Spróbuj jeszcze zmienić w wartościach programu zakładkę "niski poziom sygnału" i sprawdź wtedy. Zobacz tez czy nie wystepuje nagła zmiana wartości temp przełączania na gaz. Pewnie masz podłączone pod masę i to tez moze niezle narozrabiac jesli masowanie nie łączy
  • Poziom 23  
    kiepskie przewody WN robia swoje,zakłusaja prace bingo---AUTOPSJA
  • Poziom 17  
    matimon22 napisał:
    Przewód sygnałowy podłączasz do środkowego przewodu cewki(kolo zielony). Musisz podłączyć pod laptopa to bingo i przejechac sie. Przełączanie na benzynę może brać się nie tylko z zaniku sygnału obrotowego silnika(chociaż tak sie dzieje najczesciej). Spróbuj jeszcze zmienić w wartościach programu zakładkę "niski poziom sygnału" i sprawdź wtedy. Zobacz tez czy nie wystepuje nagła zmiana wartości temp przełączania na gaz. Pewnie masz podłączone pod masę i to tez moze niezle narozrabiac jesli masowanie nie łączy


    Witam. Przewód sygnałowy obrotów silnika jest u mnie podłączony do środkowego przewodu sterowania cewką (kolor zielony). Lecz podobno na tym przewodzie sygnał obrotów nie jest aż tak silny i wyraźny jak na zacisku nr 1 (minusowym) cewki, który akurat w mojej cewce (zintegrowanej z modułem wzmocnienia) jest pod klapką znajdującą się pomiędzy 3-pinową wtyczką a gniazdem wysokiego napięcia, i który - tak mniemam - jest bezpośrednio połączony z końcem uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Ponadto podłączenie sygnału obrotów do środkowego przewodu podobno osłabia iskrę, a to z tego powodu, że sterownik gazu zabiera część prądu z uzwojenia pierwotnego cewki, dlatego tym samym niższe jest napięcie w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym cewki i słabsza iskra. Co o tym myślicie?
    Jeśli chodzi o zakładkę programu "niski poziom sygnału" - to u mnie chyba nie ma takiej opcji. Natomiast odnośnie czujnika temperatury, to mam go wyłączonego przez gazowników od blisko 2 lat. Sterownik gazu po prostu nie bierze pod uwagę sygnału z czujnika temperatury.
    Jeśli chodzi o sam problem, to po wymontowaniu oporników (100 kiloom) wstawionych szeregowo w brązowy przewód obrotów (zgodnie z radą producenta Bingo, czyli KME Łódź, po zastosowaniu której problem jeszcze bardziej się nasilił) problem się uspokoił i na razie nie występuje.
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

    jsah

    Dodano po 13 [minuty]:

    prezes11 napisał:
    kiepskie przewody WN robia swoje,zakłusaja prace bingo---AUTOPSJA


    Witam. Mam przewody zapłonowe firmy Janmor, a świece Iskra FE 65PXS (na świecach NGK BUR6ET było to samo). A jakie przewody i świece dać, żeby nie "zakłusały" pracy Bingo? Pozdrawiam.

    jsah

    Dodano po 3 [godziny] 45 [minuty]:

    Witam ponownie. Pod klapką mojej cewki są 2 styki: 1 i 15, bezpośrednio połączone z uzwojeniem pierwotnym cewki zapłonowej (rezystancja pomiędzy stykami = ok. 1 Oma = rezystancji elektronicznej cewki zapłonowej). Rezystancja pomiędzy stykami 1 i prawie tak samo 15 a stykami 3-pinowego gniazda modułu wzmocnienia: lewym masowym, środkowym sygnałowym i prawym zasilania +12 V po stacyjce - wynosi odpowiednio: 550 Ohm, 1049 Ohm i ok. 2 Ohma. Co zatem myślicie o podłączeniu sygnału obrotów do zacisku 1 pod klapką cewki? Zda to egzamin czy też nie? Pozdrawiam.

    jsah