Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b4 1,9 tdi (1Z) ciężko pali

aser303 21 Sty 2008 22:33 6151 5
  • #1 21 Sty 2008 22:33
    aser303
    Poziom 9  

    Mam poważny problem z moim passatem 1,9tdi 95r - po przekręceniu zapłonu trzeba czekać aż 15 sekund żeby zgasła kontrolka świec (w temperaturze 10 stopni) - potem rozrusznik chwile szarpie silnikiem a gdy ten odpali to jakieś 5 sekund pracuje na obrotach 300 - 400 (a powinien 900) mocno kopcąc siwym dymem i gaśnie, w ogóle nie reaguje gdy naciskam na pedał przyśpieszenia.
    Po podłączeniu do Vaga ponawiają sie błędy 553 (przepływomierz), 539 (czujnik temp paliwa), 777 (czujnik położenia pedału gazu) i 741 (hamulec).
    Ręcznie miernikiem sprawdziłem to ten czujnik temperatury paliwa jest sprawny, wymieniłem też czujnik temp silnika, reszta tych błedów nie powinna powodować takich objawów - ma ktoś pomysł co mogło by być tutaj innego zepsute ?? Aha i jak sie ten silnik dusi przez te 5 sekund (zanim zgaśnie) po odpaleniu to słychać cykanie jakiegoś dziwnego urządzenia wielkości 2 paczek zapałek (nie wiem co to jest) - jest ono umieszczone z prawej strony pod podszybiem w komorze silnika i biegną do niego 3 gumowe węże z kanałów powietrznych.

    1 5
  • #2 22 Sty 2008 08:14
    yaaro
    Poziom 33  

    741 (hamulec) ten bład może powodowac brak reakcji na pedał gazu, sprawdz czy nie ma wilgoci w kompie.

    0
  • #3 22 Sty 2008 12:54
    aser303
    Poziom 9  

    Dzisiaj sie dowiedziałem jak jest przepływomierz zepsuty to może robić cyrki przy odpalaniu auta - sprobuję go wymienić

    0
  • #5 23 Sty 2008 17:40
    aser303
    Poziom 9  

    Nie potrafię sprawdzić temp paliwa bo jak silnik chwyci to raptem na 5 sekund wiec nie ma siły aby w takim czasie zobaczyć jaką on widzi temperaturę

    0
  • #6 01 Mar 2008 11:54
    aser303
    Poziom 9  

    Problem już naprawiony w serwisie - okazało się że w układzie rozrządu koło zębate na wale jest unieruchomione klinem - ten klin się poluzował i koło zaczęło się przestawiać - przestawiając zapłon. A co do błedów to problem leżał w komputerze auta - jedna ścieżka była przerwana.

    0