Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z ustawieniem Polsatu cyfrowego

22 Jan 2008 20:02 18488 12
  • Level 10  
    Witam, mam problem ze znalezieniem programow polsatu cyfrowego. Mieszkam w niemczech w Mülhem(kolo Düsseldorfu)Kupilem sobie do ustawienia anteny odpowiednie urzadzonko. Na poczatku ustawilem antene na poludnie a potem zgodnie z moimi obliczeniami stojac za antena przekrecilem ja 6° w lewo i okazalo sie ze zlapalem astre 3, wiec wrocilem troche, za chwile zlapalem astre 1 i w koncu zalapalem hotbird-a. Takie informacje wyswietlal mi pasek sygnalu w moim dekoderze (Samsung DSB 530SG). Problem jednak w tym ze zarowno na astrach jak i na hotbirdzie przy skanowaniu nie znalazl nic, zadnego programu. Przywrocilem ustawienia fabryczne dalej nic, sygnal satelity jest, programow nie znajduje!
    Antena jest ustawiona dokladnie na hotbirda, katy zgadzaja sie idealnie. Prosze was o pomoc,gdyz juz sam nie wiem czego sie zlapac, moze w ustawieniach dekodera powinienem cos pozmieniac. Posiadam standardowy zestaw z jednym konwerterem wiec myslalem ze ustawienia fabryczne zalatwia sprawe, niestety nie. Dekoder byl przy mnie sprawdzany w Polsce przy zakupie a karta tez jest aktywna. Za jakakolwiek pomoc bylbym bardzo wdzieczny.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 23  
    Spróbuj podłączyć inny dekoder i sprawdź, czy na nim działają kanały FTA.
  • Electrician specialist
    Witam

    Jaką masz moc/jakość sygnału?
  • Level 10  
    Moc/Jakosc sygnalu (Samsung ma jedna skale) wacha sie pomiedzy 3/4 a polowka skali. Inny dekoder mozna sprobowac, ale skoro ten byl sprawdzony przy zakupie nie wiem czy to cos pomorze. Dzisiaj sprobuje kupic inny konwerter, moze ten ktory w chwili obecnej uzywam jest zepsuty?Jest to wogole mozliwe skoro znajduje sygnal?

    Pozdrawiam
  • Level 23  
    Dlatego pisałem, żeby sprawdzić na innym tunerze.
  • Electrician specialist
    Sygnał wydaje się być poprawny, podstawiłbym inny konwerter (jest możliwe jego uszkodzenie)
    Zwróć uwagę na sąsiadów - jak mają ustawione talerze - upewnij się, że to ten kierunek (chociaż oni pewnie będą mieli na astrę - czyli Ty minimalnie w prawo)
    Pzdr
  • Level 23  
    Wszystko sprowadza się do tego, że musisz być pewien faktu, że antena jest wycelowana w hotbirda i że instalacja sat. sprawna.
  • Level 13  
    Witaj.Jeśli od dnia zakupu do chwili zamontowania mineło więcej niż tydzień,
    zostaw dekoder włączony na Polsat 2,zadzwoń do operatora i poproś o ponowne wysłanie sygnału aktywacyjnego.Powodzenia
  • Level 10  
    Witam,
    podazajac za waszymi sugestiami, ktore dla mnie jako poczatkujacego monetra anten satelitarnych sa bardzo cenne. Zakupilem zarowno nowy konwerter jak i dekoder. Konwerter okazal sie byc doskonalym zakupem poniewaz jest jeszcze bardziej czuly poprzez co sygnal jest silniejszy. Jak podlaczylem nowy dekoder skala hotbird-a byla na podobnym poziomie jak na starym i wyszukal mi naprawde duzo programow z tym ze jak sie z pozniejszej analizy okazalo to jest raczej Eutelsat W1 a nie jak pasek sygnalu pokazuje Hotbird ( mieszanka wlosko-arabskich programow, Sat 7, kazachstan tv, Syria channel i temu podobne) Poniewaz Eutelsat W1 lezy 10°E wiec przekrecilem antene w lewo az cos zlapal i zlapal tyle ze Astre 1, 19.2°E, tu odbiera wszystko ladnie, niemieckie programy itd. Wszystko bardzo fajnie ale to nie tych szukam, wiec przestawialem antene ciagle w tym przedziale miedzy astra a eutelsatem ale hotbird-owskich programo ani sladu, tzn znalazl mi 2 programy podroze.tv i dune tv, ale to nie te o ktore chodzi. O drugiej w nocy poddalem sie i teraz zastanawiam sie moze w ustawieniach satelit na dekoderze cos pozmieniac, skoro nawet na drugim dekoderze sygnal hotbirda jet tez tak mocno wykrywalny ?? O sygnal aktywacyjny juz prosilem na telefonicznej lini obslugi i nawet w internetowym centrum obslugi w piatek w zeszlym tygodniu.

    Pozdrawiam
  • Level 23  
    Jaki "nowy dekoder" zakupiłeś ? Jeśli analogowy, to na hotbirdzie ich za dużo nie znajdziesz. Aktualny wykaz na www.lyngsat.com
  • Level 10  
    Zakupilem drugi dekoder tez cyfrowy, ma juz wstepnie zaprogramowane stacje na astre i hotbirda, natomisat z wykazu na "lyngsacie" korzystam ciagle, bo tam sa wlasnie programy dla poszczegolnych satelit tabelarycznie wypisane. Bardzo przydatna stronka

    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Witam,

    dziekuje Panom za wszystkie pomocne uwagi, wczoraj zakupilem wiekszy talerz, 80 cm, i udalo sie zlapac Hotbirda. Dobrze ze mialem drugi tuner z zaprogramowanymi Hotbirdowski-mi programami wiec szukanie bylo o wiele latwiejsze. Wszystkie programy udalo mi sie zalapc, po czym wyslalem prosbe o aktualizacje sygnalu i wszystko juz chodzi.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
  • Electrician specialist
    cerber7 wrote:
    Witam,

    dziekuje Panom za wszystkie pomocne uwagi, wczoraj zakupilem wiekszy talerz, 80 cm, i udalo sie zlapac Hotbirda. Dobrze ze mialem drugi tuner z zaprogramowanymi Hotbirdowski-mi programami wiec szukanie bylo o wiele latwiejsze. Wszystkie programy udalo mi sie zalapc, po czym wyslalem prosbe o aktualizacje sygnalu i wszystko juz chodzi.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje


    :)

    Łapałeś już Eutelsat W1 to nikt nie zapytał się o talerz... tak bywa, ważne że jest wszystko dobrze.

    pzdr