Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hoda Accord 2.2 - pytanie

kuki84 23 Sty 2008 17:21 1535 4
  • #1 23 Sty 2008 17:21
    kuki84
    Poziom 10  

    witam!
    chcialbym zbudowac uklad za pomoca ktorego moglbym sterowac podcisnieniami w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika. Fabrycznie silniczek, który powoduje ze atuko ma kopa jest ustwiony na ok 4000 obr/min. a ja chcialbym miec mozliwosc regulacji tego progu.
    Mam taki pomysł:
    w komorze silnika jest kostka diagnostyczna obrotomierza, stamtad chcialbym pobrac sygnal i przerobic go na napiecie (jak??), nastepnie jakis regulator napiecia (potencjometr) oraz na koncy przekaznik, ktory po osiagnieciu zadowalajacych nas obrotow zlaczylby silniczek sterujacy podcisnieniem.
    Mam nadzieje,ze dosc jasno napisalem co chcialbym zrobic.
    Czy ktos moglby podrzucic jakis schemat jak to wykonac? bede wdzieczny
    pozdrawiam

  • #2 05 Cze 2008 16:38
    kuki84
    Poziom 10  

    nikt nie ma zadnego pomyslu????

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger

  • #3 05 Cze 2008 17:46
    Moulder
    Poziom 23  

    Napisałeś dość nie jasno jednak. Domyślam się że chodzi o wcześniejsze przełączenie VTEC czy tak ?? I chyba nie silniczek tylko elektrozawór. Zgadza się ? Napisz konkretnie jaki typ silnika.

  • #4 07 Cze 2008 04:23
    gabik001
    Poziom 36  

    Wlasnie. I jeszcze bym sie tak nie ludzil bo V-TEC w tym modelu prawdopodobnie dziala inaczej. Tzn (sam mam accorda 2.3l na v-tec'u) dziala to w ten sposob ze uklad otwiera zawory ssace do polowy jezeli obroty nie osiagna 4 tysiecy - oczywiscie wiaze sie to rowniez z dopasowaniem mieszanki itd. Pow. 4 tysiecy zawory otwieraja sie calkowicie i sklad mieszanki rowniez sie zmienia. O ile regulacja mieszanki moze okazac sie w zasiegu o tyle mechaniki otwarcia zaworow nie jestes w stanie ominac...
    Tak dziala przynajmniej u mnie w accordzie 2002 wer usa , silnik 2.3l v-tec. Technologia v-tec pewnie w silnikach hondy dziala podobnie.
    Pozdrawiam

  • #5 10 Cze 2008 18:34
    pabllosee
    Poziom 15  

    Zmniejszenie poziomu obrotów przy których włącza się VTEC nic nie polepszy, a wręcz pogorszy. Co z tego, że ostra charakterystyka zaworów włączy się przy 3000rpm, jak ECU nic o tym nie będzie wiedział. Punkt VTEC to nie tylko obroty, mapy wtrysków też trzeba było zmienić. A zmiana map wtrysków w locie, to wyższa szkoła jazdy.
    Podsumowując, VTEC działa dobrze jedynie od konkretnego zakresu obrotów.