Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Galaxy '97 TDI Nie działa regulacja świateł

horse667 24 Jan 2008 23:39 5191 5
  • #1
    horse667
    Photocopiers specialist
    Witam, jestem posiadaczem takiego pojazdu, i zauważyłem, że nie działa regulacja wysokości świateł. Wśród spisu bezpieczników nie znalazłem symbolu, który mógłby za to odpowiadać. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny.
    Pozdrawiam horse
  • Helpful post
    #2
    Mały|Css.pl
    Level 16  
    Witam na sam początek doradzał bym rozebrac tapicerke i dostac sie do potencjometru ktory własnie reguluje wysokosc swiateł w najgorszym wypadku trzeba zajzec pod maske a dokładnie znajsc sliniczki od tej ze własnie regulacji zapewne znajduja z tyłu reflektorow miernik w dłon i musisz wszystko pomierzyc ;)
  • Helpful post
    #3
    stomat
    Level 37  
    Jest bezpiecznik nr 58. Ale występują różne wersje skrzynek bezpiecznikowych. Opisany jest "Leuchtweitenregelung".
  • Helpful post
    #4
    milejow
    Level 43  
    Silniczek jest w lampie,ma 3przewody.Po wlaczeniu swiatel na jednym jest+12V,nastepny to masa i trzeci- sygnal(rezystancja)z przelacznika.Sprawdz,czy po wlaczeniu swiatel silnik dostaje+,potem sprawdz mase.Na koniec sprawdz sygnal,miedzy masa a kablem sygnalowym powinna wystepowac zmienna rezystancja,zalezna od polozenia przelacznika wysokosci wiazki swiatla(cos w przedziale600-800ohm)
  • #5
    horse667
    Photocopiers specialist
    Dzięki koledze Mały, problem rozwiązany. Ułamana była ośka potencjometra, i kółko regulacji obracało sie swobodnie nie powodując zmiany rezystancji. Oczywiscie innym kolegom również dziękuję za informacje, w przyszłości na pewno sie przydadzą ;).
    Dzieki pozdrawiam
  • #6
    Croos13
    Level 10  
    Witam, ja także miałem taki problem odkąd zakupiłem auto ale teraz postanowiłem się za to zabrać i ten post mi pomógł w diagnozie. Po sprawdzeniu rad kolegów z tego postu wszytko wydawało się być ok. Wiec znalazłem używane silniczki razem z obudową i przewodami na szrocie i podmieniłem. To był strzał w 10-tkę. W innym samochodzie także musiałem wymienić silniczki gdyż nie działały i okazało się że zardzewiały gdyż obudowa dostała nieszczelności i dostawała się woda do środka. Zostawiam tą informację dla potomnych mających podobny problem. Pozdrawiam.