Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LUNA385e - co mogło się stać??

23 Gru 2003 15:35 2778 7
  • Poziom 10  
    Podczas prania z pralki zaczął się wydobywać swąd i pralka wybiła korki. Po opróżnieniu pralki i spuszczeniu wody włączyłem ją jeszcze raz - pralka normalnie zaczęła pobierazć wodę jednak silnik nie ruzył i po chwili znów zwarcie i korki zostały wybite. Wydaje mi się, że uszkodzenie powstało na skutek przeciążenia pralki ponieważ wówczas było w niej b.dużo odzieży. Czy ktoś przypuszcza co się mogło stać i ile ewentualnie może kosztować naprawa??
  • Poziom 13  
    Szkoda ze nie napisales na ktorym programie zaczelo sie palic i wybijac bezpieczniki. Jezeli wybija je w momencie, gdy skonczy nabierac wode i ma obrocic sie beben (ruchem rewersyjnym) to moze oznaczac przepalenie silnika alebo zwarcie gdzies na jego obwodzie. Mozliwe jest tez przepalenie sie ktoregos z przewodow przy koncowce (wszczegolnosci w obwodzie grzalki - duzy amperaz) Jesli to silnik to sam go nie naprawisz chyba ze na nowy. Mozna znalezc taniej przezwajacza. Ale w pierw trzeba ustalic czy to na pewno silnik Troche za malo szczegolow.
  • Poziom 14  
    Cześć sprawdź kondensator 16mikroF od silnika pomkę oraz grzałkę i elektrozawory może się wiele wyjaśnić pozdrawiam i wesołych świąt Jarek
  • Specjalista AGD
    Powąchaj przy okazji programator :wink:
  • Poziom 13  
    Odłącz silnik i włącz pralkę, zobaczysz jak nic sie nie bedzie dziać to obwod silnika
  • Poziom 33  
    prawdopodobnie wywala bezpieczniki w chwili włączenia silnika , programator powinien być ok , sprawdź silnik i kondensator w pierwszej kolejności , jeżeli masz uwalony silnik to praleczka do wymiany bo pewnie naprawa nie będzie opłacalna .

    nie opłaci się przeciążać tych pralek bo nie mają płynnej regulacji obrotów silnika , może dojść do wyrwania amortyzatora podczas zwiększania prędkości podczas wirowania gdy pranie się nie ułoży jak należy ... a wiadomo bęben jest już wiekowy no i konstrukcja jego nie jest najlepsza .
  • Poziom 16  
    Kostka przyłączeniowa silnika mogła zostać zalana wodą wczasie pobierania wody bo może jest rozklejony wąż pomiędzy zasobnikiem proszku a zbiornikiem; to należy sprawdzić przede wszystkim czy woda nie wycieka na urządzenia elektryczne a jest to bardzo łatwe - są tam białe ślady.
    Jeżeli moje przypuszczenia nie są trafne to następnie bym sprawdzał stan izolacji grzałki, kondensatora, termostatów no i samego silnika.
    (silnik można przewinąć - wychodzi taniej.)
  • Spec od Falowników
    Silnik z innej starej - dużo już się tego wyrzuca.
    Ale wcześniej grzałka do sprawdzenia - 15 zł.