Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wzmacniacz 2 kanałowy i zestaw 2.1

eden13 26 Sty 2008 14:09 1959 16
  • #1 26 Sty 2008 14:09
    eden13
    Poziom 13  

    Najpierw moze się pochwale co mam :
    -onkyo Integra a-8250 (2x80 wat RMS przy 8ohm lub 2x100wat RMS przy 4ohm)
    -2 x alton 80 (8ohm) zregenerowane
    -2 x tonsil zg30c114 (30w 4ohm) zregenerowane

    Wszędzie w internecie polecali altony więc się napaliłem i kupiłem . Jak pierwszy raz je podpiąłem to jeden charczał przy troche większej mocy . po 30 minutach słuchania się spalił przy cichym słuchaniu . Drugi tez grał jakoś średniawo . Już wtedy żałowałem że te kolumny kupiłem . Teraz są zrobione jak należy ale niepodoba mi się ich bas . Ja się spodziewałem jakiegoś głębokiego i niskiego basu . A tu rozczarowanie . Dlatego postanowiłem je sprzedać . Narazie stoją u mnie w domu ale za niedługo je wystawie .

    A więc do rzeczy zostaje mi ten wzmacniacz i tonsile zg30c114 . Za te altony myśle dostane tak +/- 200 zł i za te pieniądze chce kupić jakiś subwoofer . Mam na oku coś z STX bo wszyscy polecają . Najlepiej jakiś estradowy i 4 ohm . Oczywiscie jeste otwarty na wszelkie propozycje .Chcę zeby subwoofer grał jak najniżej . I ten subwoofer byłby podpięty pod jeden kanał ,a te dwa tonsile zg30c114 były by podpięte szeregowo pod drugi kanał dając 8 ohm . Co Wy o tym myslicie ??

    0 16
  • #2 26 Sty 2008 14:16
    Micharlito
    Poziom 35  

    No to chyba źle je zregenerowałeś albo masz bardzo wielkie wymagania. Za 200zł nie zbudujesz suba. STX to firma mająca zwykle głośniki niskobudżetowe a te lepsze też są droższe. Dobry głośnik to GDN 20/80/2 lub 20/100/3 ale zrobienia suba na takich głośnikach z odpowiednim napędem czyli sub aktywny to też koszta ok 350zł wzwyż

    0
  • #3 26 Sty 2008 14:30
    Pawel S.
    Poziom 39  

    kompletnie niema sensu robic suba w taki sposob jak podales.
    jak chcesz taniego i dobrego suba to kup mivoca XAW 210 i do tego jakies panel min 150W (np od irka). do tego obudowa i za 500-600zl masz malutkiego bardzo dobrego duba ;)

    0
  • #4 26 Sty 2008 20:42
    eden13
    Poziom 13  

    Wcale nie jeste takim wymagającym słuchaczem . Tylko podoba mi sie głęboki bas a altony takich nie mają . Mam oko na takiego blaupunkta http://allegro.pl/item296914060_blaupunkt_gtb_1200_model_2007_f_vat_750watt_nowe.html
    Słyszałem to w aucie u mojego kumpla i gra super . Podoba mi się ale nie wiem jak bedzie to grało przy moim wzmacniaczu . Dlatego chce się was doradzić .Tak samo moge powiedzieć o niektórych subach chińskich :czasami zdarzy mi się słyszeć takie na giełdzie i powiem ze odpowiada mi taki bas .Oczywiście niektóre chińskie są beznadziejne .
    Paweł S dlaczego myślisz ze mój sposób jest bezsensu ?? Zawsze wszyscy mi doradzają pod względem jakości dźwięku który i tak nie zauważam . Więc prosze o porade pod względem głębokości i fajnego basu niż niby jakości .

    Altony może mają bas ale jak stane gdzieś pod scianą a tak to basu brakuje . Być może to sprawa ustawienia kolumn ale próbowałem duzo sposobów i gra podobnie . Teraz mam je na meblach 20cm od sufitu i gra tak jak wszędzie .

    P.S
    TAk na marginesie : czy mógłbym zasilić jeden głośnik dwoma kanałami ?? Tzn. lewy z prawym np. szeregowo albo równolegle ?? Co się stanie jak tak zrobie ??

    0
  • #5 26 Sty 2008 22:26
    Pawel S.
    Poziom 39  

    taki sposob polaczenia jest bez sensu bo jest malo wydajny a i tak bedziesz musial dokupic filtr dolnoprzepustowy

    ze altony niemaja niskiego basu to powszechniewiadomo (tak samo jak altusy itp)
    nizej potrafia zagrac nawet ARNy 150 :lol:
    http://www.allegro.pl/item300202644_mivoc_xaw_210_hc_prawdziwy_highend.html ten mivoc niedosc ze zagra odpowiednio dobrze to jeszcze potrafi zejsc bardzo nisko jak na 20 litrow w ktor sie go wsadza. gdyby ten glosnik niebyl dobry to bym go nie polecal ;)

    mozesz zasilic jeden losnik 2 kanalami wzmacniacza w 2 przypadkach:
    1. masz glosnik 2 cewkowy
    2. zmostkujesz wzmacniacz

    obojetnie ktorej opcji nie wybierzesz to i tak tracisz wzmacniacz i bys musial kolumny napedzac czyms innym. dlatego odrazu proponuje zbudowac subwoofer aktywny ;)

    0
  • #6 26 Sty 2008 22:59
    eden13
    Poziom 13  

    Ale jak on nie ma sam w sobie opcji mostkowania i nie mam głośnika dwucewkowego to nie da się wzmacniacza jakoś samemu zmostkować ??
    Dlaczego mówisz mało wydajny ?? tuba będzie miała 100w RMS to duzo . A filtr dolnoprzepustowy brałem pod uwage do kupienia .Suba aktywnego napewno nie zbuduje bo nie mam na tyle funduszy .

    0
  • #7 27 Sty 2008 00:05
    Pawel S.
    Poziom 39  

    da sie - poszukaj specjalnego KITu odwracacza fazy w sklepie AVT

    a co to za "tuba"? (bo domyslam sie ze to niejest prawdziwa tuba)

    0
  • #8 27 Sty 2008 00:17
    eden13
    Poziom 13  

    Chodzi mi sub STX i zwrotnica dolnoprzepustowa też z STX . A na ten KIT mozesz zapodać linka bo nie umiem znaleść .

    0
  • #9 27 Sty 2008 00:36
    Pawel S.
    Poziom 39  

    nie znalazles bo pomylilem firmy
    http://www.nikomp.com.pl/zestawyK/K-1460.htm

    Cytat:
    Chodzi mi sub STX i zwrotnica dolnoprzepustowa też z STX
    no to odpusc sobie to wogole bo z tych najtanszych modeli (100w) nie uzyskasz niskiego basu... tymbardziej jak podlaczysz go przez pasywna zwrotnice :lol:
    filtr to musisz kupic aktywny (wcale nie drozszy) i podlaczyc go przed wzmacniaczem.

    czy naprawde nieznajdziesz 250zl na najprostrzy aktywny subwoofr?? jezeli nie to proponuje sie niepchac w tego STXa bo tylko kase zmarnujesz

    0
  • #10 27 Sty 2008 20:15
    turbo_rzepka
    Poziom 12  

    połaczenie jest niepoprawne, nie bedziesz miał stereo, musisz zakupić suba pasywnego z dwucewkowym głośnikiem i filtrem dolnoprzepystowym, są takie na alegro, za 200 zł to spokojnie kupisz coś fajnego,np tonsila 200W, podłączasz do suba dwa kanały od wzmaka, a do suba podłaczasz kolumny jako satelity, sub pożera niskie czestotliwośći wiec kolumny sie nie meczą niskimi tonami, a on potrafi zejśc o wiele nizej, no i masz stereo, robic sie nei opłaca, chyba ze bardzo chcesz

    0
  • #11 28 Sty 2008 14:56
    eden13
    Poziom 13  

    Turbo rzepka:
    a ten sub z tonsila nawet by mógł być ale chyba zeby podłączyć satelity muszą być 8 ohmowe a ja mam 4 ohm . Najwyzej sprzedać . Nie mam takze okazji przesłuchac tego suba to tez cięko .

    Paweł S:
    250zł bym miał jakbym sprzedał wzmacniacz i wtedy czym bym zasilił satelitki , bo i tak niepotrzebne mi jest taki mocny wzmacniacz na te satelitki .

    0
  • #12 28 Sty 2008 15:48
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Mam pytanie do kol. eden 13.
    W jakim pokoju słucha swojego sprzętu i gdzie stoją te jego ALTONY.
    Bo co prawda na subbasowy bas to z nich nie można liczyć, ale przy dobtym ustawieniu kolumn, to i z ALTONÓW bas jest dużo przyjemniejszy.
    Dość czestym błędem jest stawianie głośników wysoko, na meblościankach na przykład, a jak się je postawi na podłodze i najlepiej w rogach pokoju to się robią całkiem inne głośniki, no przecież z ALTONÓW to na 45Hz możemy już liczyć, i to przy sporym natężeniu dźwięku. A jak się zastosuje jeszcze korekcje ! ?

    0
  • #13 28 Sty 2008 16:22
    eden13
    Poziom 13  

    Altony wiadomo gabarytowo sa duze więc je umiesciłem na meblach 20 cm od sufitu chyba wczesniej o tym pisałem . Wiem ze to niewłasciwe położenie ale na ziemi spoczątku miałem i bas był taki sam czyli jak się stanie blisko sciany to wtedy mozna słuchac ale przeciez nie bede tak cały czas stał .

    0
  • #14 28 Sty 2008 18:15
    Pablo1964
    Moderator

    A kolumn nie da się przestawić?

    0
  • #15 28 Sty 2008 18:24
    eden13
    Poziom 13  

    Pablo1964:
    A gdzie chcesz je przestawić ?? Ja napisałem ze próbowałem już duzo pozycji ale nic z tego.

    0
  • #16 28 Sty 2008 18:46
    Pawel S.
    Poziom 39  

    nawet nie pomyslalem o tych tonsilowskich subach. faktycznie mozesz poszukac takiego suba. zbudowany on jest na 2 glosnikach wiec mozesz zasilac go wzmacniaczem stereo.
    ze masz kolumny 4 ohmowe to zmieni tylko czestotliwosc podzialu pasma miedzy satelitkami a subem - ale grac bedzie.
    poszukaj takiego suba bo mozna je naprawde tanio kupic ;)

    0
  • #17 28 Sty 2008 21:48
    turbo_rzepka
    Poziom 12  

    ja mam właśnie 4 Ohm-owego (Qadral Sub 140, 100/150Watt, 32...160Hz)
    wyrwałem na giełdzie jako niesprawdzany za 40zeta wiec to chyba nie jest dużo jeżeli miałbym to robić, głośnik, filtr, gniazda no i co najważniejsze trzeba wyliczyć obudowe i ja wykonać, nieopłacalny interes, lepiej kupić jeżeli chcesz zaoszczędzić

    0