Pierwszy wypust z komputerem sterującym.
Na początku był też brak mocy (każda mała górka, a na pusto nie mógł podjechać). Okazało się, że turbina więcej zasysa niż daje. Została wymieniona na nową (nie regenerowaną), przy tej okazji wymiana filtru powietrza i paliwa. Samochód odzyskał swoją moc.
Jednak dalej szarpie jak da sie za dużo gazu. Rok temu przy takich objawach został wymieniony wtrysk sterujący, dlatego ustalanie przyczyny zaczęło się od tego wtrysku. Okazał się sprawny.
Drugie to to, że katalizator może blokować spaliny i przydusza wtedy turbinę, więc został wymontowany. Samochód nadal szarpie.
Sprawdziłem zawór EGR (zepsuty), ale nie jest sterowany komputerem. Pan z serwisu fiata powiedział, że to kosmetyka i trzeba wykręcić, zamknąć, wkręcić spowrotem i nie podłączać, żeby przypadkiem sie nie otworzył. Samochód nadal szarpie.
Następną rzeczą było wykręcenie wszystkich wtrysków, przeczyszczenie i sprawdzenie końcówek wtryskiwaczy (niestety sprawdzone do 4bar, ale dają na wszystkie 5 stron, każda). Samochód dalej szarpie.
Moje pytanko. Czy może to być usterka pompy wtryskiwaczy, jeżeli samochód na postoju, po wciśnięciu gazu do podłogi od razu reaguje bez dławienia, a gdy wrzuci się bieg zaczyna szarpać?
Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
Na początku był też brak mocy (każda mała górka, a na pusto nie mógł podjechać). Okazało się, że turbina więcej zasysa niż daje. Została wymieniona na nową (nie regenerowaną), przy tej okazji wymiana filtru powietrza i paliwa. Samochód odzyskał swoją moc.
Jednak dalej szarpie jak da sie za dużo gazu. Rok temu przy takich objawach został wymieniony wtrysk sterujący, dlatego ustalanie przyczyny zaczęło się od tego wtrysku. Okazał się sprawny.
Drugie to to, że katalizator może blokować spaliny i przydusza wtedy turbinę, więc został wymontowany. Samochód nadal szarpie.
Sprawdziłem zawór EGR (zepsuty), ale nie jest sterowany komputerem. Pan z serwisu fiata powiedział, że to kosmetyka i trzeba wykręcić, zamknąć, wkręcić spowrotem i nie podłączać, żeby przypadkiem sie nie otworzył. Samochód nadal szarpie.
Następną rzeczą było wykręcenie wszystkich wtrysków, przeczyszczenie i sprawdzenie końcówek wtryskiwaczy (niestety sprawdzone do 4bar, ale dają na wszystkie 5 stron, każda). Samochód dalej szarpie.
Moje pytanko. Czy może to być usterka pompy wtryskiwaczy, jeżeli samochód na postoju, po wciśnięciu gazu do podłogi od razu reaguje bez dławienia, a gdy wrzuci się bieg zaczyna szarpać?
Gdzie jeszcze szukać przyczyny?