Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4

Dworex 27 Sty 2008 17:01 9112 26
  • #1 27 Sty 2008 17:01
    Dworex
    Poziom 10  

    Witam wszystkich!

    Poszukuję silniczka 7V, oto jego zdjęcie:
    Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4

    Oczywiście samego silniczka, bez trybików itp. Cały mechanizm w serwisie Audi (i InterCars) kosztuje 300 zł - jest to mechanizm odpowiadający za regulację klapki nawiewu ziepło/zimno. Byłem w kilku sklepach w Warszawie i nikt nie potrafił powiedzieć gdzie można takie coś kupić, w internecie też nie znalazłem niestety. Może ktoś wie gdzie szukać? Choćby i po całej Polsce, wysyłkowo może uda mi się takie coś załatwić...

    0 26
  • #3 27 Sty 2008 19:13
    Dworex
    Poziom 10  

    Oto wymiary:

    18 mm: Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4 23 mm: Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4

    54 mm: Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4 30 mm: Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4

    0
  • #4 27 Sty 2008 19:38
    mczapski
    Poziom 38  

    Akurat taki silniczek to oczywiście w okolicach szrotów. Natomiast ciekawe dlaczego chcesz go wymieniać? Czy oznacza to, że nikt nie potrafi go ożywić? Silnik jak silnik i pewno dałoby się coś podpasować. Ale ślimak na osi już może stworzyć sporo kłopotów. Ja próbowałbym go naprawiać. W środku cudów nie ma. Można założyć, że brakuje mu smarowania.

    0
  • #5 27 Sty 2008 22:19
    Dworex
    Poziom 10  

    Doczytałem na innym forum, że przyczyną niedziałania całego mechanizmu może być potencjometr. Dostałem się do niego, ale nie widać zimnych lutów ani nic... Kabelki tez siedzą... Wybiorę się jutro chyba do jakiegoś serwisu elektronicznego i sprawdze czy silniczek działa i potencjometr. W załacznikach zdjęcie potencjometru od spodu - czyli widok płytki montażowej:
    Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4

    i rozebrany mechanizm:
    Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4

    :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4474193#4474193
    Oczekujesz pomocy i pobierasz punkty? :evil:
    Proszę to poprawić, inaczej post trafi do kosza!
    [_P_]


    Kajam się, już poprawiłem.

    0
  • #6 27 Sty 2008 23:51
    szczerzuja
    Poziom 13  

    Witam
    Spróbuj skompletować silniczek z podobnych elementów np wkrętarka (stare modele były zasilane napięciem 7,7V) ,w środku niema żadnych skomplikowanych elementów komutator i szczotki na
    blaszkach sprężystych.

    Pozdrawiam

    0
  • #7 28 Sty 2008 23:43
    Dworex
    Poziom 10  

    Kurde, dziś byłem w serwisie komputerowym i co sie okazuje, że silniczek dobry, a to oznacza, ze potencjometr moze coś szankować (jeszcze go nie oddałem do sprawdzenia). Ktoś poradzi jak zreaktywować ten potencjometr w razie jakby był kopnięty?

    0
  • #8 29 Sty 2008 00:50
    szczerzuja
    Poziom 13  

    witam
    Napisz jaki model audi
    Spojrzymy na schemacik może jest coś po drodze no i potencjometr łatwiej dobrać.Jak silniczek ok to już
    z górki.

    pozdrawiam.[img]:D[/img]

    0
  • #11 01 Lut 2008 00:12
    szczerzuja
    Poziom 13  

    Witam
    No tak ,chylę czoło przed moderatorem to nie ten dzieł -zagalopowałem się .Proszę kolegów o wyrozumiałość.

    Pozdrawiam.

    0
  • #12 09 Lut 2008 13:37
    Dworex
    Poziom 10  

    Przepraszam za zwłoke w odpowiedzi, wróciłem z wyjazdu.
    Model Audi to Audi 100 C4 '92, z automatyczną klimatyzacją.

    myszowaty23 - silniczek właśnie działa, wiec podejrzewam ze coś jest nie tak z potencjometrem...

    Czy mogę w takim razie prosić moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu Serwis samochody --> Usterki samochody (myślę ze to odpowiednie dla niego teraz miejsce) i zmianę tematu na "Potencjometr w klapie ciepło/zimno w nawiewie Audi 100 C4" ? Przepraszam za kłopot, przez pół roku myślałem że to silniczek nie działa.

    0
  • #15 11 Lut 2008 17:07
    Dworex
    Poziom 10  

    Pomysł nie najgorszy, tylko skąd ja wezme teraz kogoś kto bedzie chciał wyjąć cały mechanizm wycieraczek i odkręcić swój silniczek zeby sprawdzić mój? :-( Na razie spróbuje to załatwić jakos bez demolki czyjegos auta.

    0
  • #16 22 Lut 2008 20:08
    Dworex
    Poziom 10  

    No i ZONK - w serwisie sprawdziłem że potencjometr tez jest sprawny, wiec skoro silniczek i potencjometr sprawne, to czemu nie chcą zmieniać tej cholernej klapy? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

    1
  • #17 22 Lut 2008 22:53
    kwok
    Poziom 39  

    możesz sprawdzić to w swoim aucie - prawdopodobnie masz jeszcze 2 silniczki z potencjometrami
    mogą troszkę inaczej wyglądać ale elektrycznie są takie same
    podstaw ten od klapy w miejsce innego a trzymając go w ręce będziesz widział czy działa i oczywiście inny podłącz pod przewody do tego od klapy to będziesz wiedział czy sterowanie chodzi
    z innej strony patrząc to może elektryka jest dobra tylko cięgiełka się połamały bo coś wpadło w klapę??

    1
  • #18 24 Lut 2008 18:08
    Dworex
    Poziom 10  

    Klapa normalnie chodzi, bo moge ją ręcznie przełczac po odłączeniu silniczka. Z resztą jak odepne silniczek od cięgiełek ale jak pozostawię go włączonego to nadal silniczek nie pracuje.
    A gdzie tych silniczków jeszcze szukać w aucie pozostalych?

    0
  • #19 24 Lut 2008 18:45
    kwok
    Poziom 39  

    tak dokładnie to nie wiem bo nie grzebałem w takiej nagrzewnicy ale jeszcze jeden powinien być od klapy nawiew z zwnątrz/obieg zamknięty i klapy otwierającej nawiew na kratki w desce ale mogę się mylić
    zamieść może fotkę panela ze złączami do niego to może się coś wymyśli

    0
  • #20 22 Mar 2008 12:25
    Dworex
    Poziom 10  

    Na inym forum poradzili mi żebym sprawdził czy napiecie dochodzi w ogóle do silniczka jak chce zmienić pozycję klapy... Kupiłem juz miernik, zobaczymy.

    1
  • #21 22 Mar 2008 13:44
    sebek1111
    Poziom 15  

    Kupiłem juz miernik, zobaczymy.[/quote]


    Gratulijemy inwestycji:)

    Jesli biegasz do servisu RTV sprawdzac czy silniczek jest dobry, zamiast podlaczyc go pod byle jaka ladowarka albo nawet baterie 9 voltowa, to lepiej nie czyn "pozytku" z tego miernika.

    Nie ma tam zadnych problemow w diagnozowaniu czegokolwiek. Starczy miernik za 15 zloty z marketu.

    0
  • #22 22 Mar 2008 17:32
    Dworex
    Poziom 10  

    Udam że nie nie zauważyłem tej złośliwości :-)
    Poszedłem zmierzyć. Podłączyłem silniczek, odpaliłem klime i... zaczął działać :mad: Nie wiem co jest grane. Podłączałem go jakoś w zimie jak się cieplej zrobiło, to nie działał, teraz podłączyłem - działa. Przestał działać wczesną jesienią... Nie wiem o co biega. Skoro już go podłączyłem, sprawdziłem napięcie - przy multimetrze nastawionym na max 20 V (prąd stały chyba - trzy kropki w rzędzie a pod spodem kreska ;-P ) pokazywał 7.03
    Na razie nie bede go podłączał na stałe, tylko będę podpinał go co tydzień i zobaczymy czy na za każdym razem bedzie działał, jeśłi tak, to w końcu przykręce go na stałe. Sytuacja jest identyczna jak wtedy, kiedy przed wyjazdem na minione wakacje przestała działać mi regulacja kierunku nawiewu (szyba, środek, nogi). Odkręciłem cały panel środkowy, podotykałem co się dało, włączyłem i zaczęło działać... Uwielbiam elektrykę...
    Aha - jak podłącze teraz silniczek to problem jest jedynie taki, że: jak ustawie temp na 26.5 st. C to już jest otwarte max klapa na ciepłe powietrze. Za to jak dam na 18 stopni, to jeszcze zostaje tak sporawiej miejsca, a ak dam na LO to wtedy dopiero schodzi na maksymalnie zimne powietrze. Próbowałem ręcznie to wyregulować, czyli wyłaczyć klime nie wyłaczając zapłonu, przestawić potencjometr, złożyć silniczek i włączając klime, ale wracał do pierwotnej pozycji. Ktoś pisał na forum, że da się to zrobić przez VAGa - da się jakoś inaczej?

    0
  • #24 23 Mar 2008 14:06
    Dworex
    Poziom 10  

    Tak, tylko mi sie wydaje, ze to ustawienie w zakresie 18-29 st. C nie jest automatyczne. Czyli że jeśli odpale auto w srodku nocy przy temp. -5 stopni i ustawię nawiew na 18st, to nie otworzy się od razu na max żeby było ciepło i w miarę ogrzewania się nagrzewnicy nie będzie stopniowo się przełączać położenie na coraz to zimniejsze. Wydaje mi się że jest to po prostu sztywne ustawienie odpowiadające zakresowi położenia potencjonetru. Tak mówie, bo sprawdzałem wczoraj i jak temperatura płynu chłodzącego (czyli i zarazem nagrzewnicy która przez ten płyn jest ogrzewana) wynosiła 80 stopni, a ustawiłem nawiew na 26.5 stopnia, to silniczek był ustawiony w takiej pozycji że klapa nawiewu byłaby otworzona max na ciepłe powietrze - a powinna się tak ustawić dopiero jak włącze nawiew na HI...

    0
  • #25 23 Mar 2008 15:29
    kwok
    Poziom 39  

    klimatronik ustawia klapę ma max ciepłe żeby jak najszybciej ogrzać kabinę niezależnie od temp płynu
    jak już dogrzeje do nastawionej temp to wtedy przymyka klapę żeby nie "przegrzewać" kabiny i wtedy jest jakieś pośrednie jej nastawienie
    latem będzie efekt odwrotny (temp w kabinie np ok 40st, nastawiona 25. Po włączeniu klimy klapa ustawi się na max zimne żeby jak najszybciej ostudzić kabinę)

    0
  • #26 25 Mar 2008 17:09
    Dworex
    Poziom 10  

    OKI, jeśli tak jest w istocie to nie ma problemu. Dzięki za info.

    1
  • #27 13 Cze 2012 11:47
    Dworex
    Poziom 10  

    Wiem, że temat stary, ale jako, że temat ten wraca jak bumerang nie tylko u mnie, dopisuję:

    Problem ten wrócił po jakimś czasie. Co się okazało: silniczek faktycznie sprawny, potencjometr też, tylko... był zanieczyszczony / zawilgocony. Psiknąłem mu do środka (do potencjometru) preparat KONTAKT PR do regeneracji potencjometrów (AG termopasty, www.termopasty.pl) i działa jak należy już od roku. Podejrzewam, że w razie zacinania się klap nawiewu sterujących powietrzem szyba / środek (na klatę) / nogi, psiknięcie w potencjometry tych silniczków też może zrobić dobrą robotę, przynajmniej w niektórych przypadkach :-)

    0