Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciężarowe Volvo FH12 od 1996 r

powerm 24 Gru 2003 03:21 12062 11
  • #1 24 Gru 2003 03:21
    powerm
    Poziom 23  

    Szukam opisu dzialania szyn danych do tego cacka (protokol, zasada dzialania itd.) a w szczegolnosci wyprowadzenia zlacza diagnostycznego, schematu narzedzia specjalnego 555 ew. opisu co to robi w srodku, to taka skrzyneczka z jednej strony wtyczka do ciezarowki, potem czarna skrzynka z drugiej strony RS232 i pecet.
    Szukam sposobu podlaczenia tachografu elektronicznego Kienzle (schemat) do tego auta oraz jak podlaczyc sie do tachografu aby czytac impulsy jazda, praca, dyzur, odpoczynek (równoczesne do tarcz tacho logowanie elektroniczne). Ew namiary na producenta.
    Dzieki

    0 11
  • #2 28 Gru 2003 21:56
    JACEK P
    Poziom 14  

    Jest to interfejs o P/N Volvo 9998555. Umożliwia komunikację Rs na szyny w aucie. Programy współpracujące to głównie VCADS Pro do starszych aut Volvo TOOLBOXY. Jakbyś potrzebował więcej informacji odezwij się.

    0
  • #3 31 Gru 2003 20:05
    powerm
    Poziom 23  

    Chce wiecej.
    Chce wykombinowac interfejs radiowy do tego czegos bo nie jest wygodne skakanie po ciezarowce z notebookiem - wygodniej byloby siedziec w biurze a ciezarowka stalaby przed nim. (zwlaszcza jak sie chce cos wydrukowac)
    Jesli chodzi zas o konkrety to faktycznie tzw. special tool ma numer 9998555 ale interesuje mnie protokol i opis sygnalow w gniazdku. Wyglada to na jakis podobny do rs485. Slowem musze skopiowac ten tool tak aby kable zastapic radiem.

    0
  • #4 31 Gru 2003 20:15
    JACEK P
    Poziom 14  

    Standartowo są dwie szyny danych (szybka i wolna) ,pojazdy z rocznika 04 będą posiadały trzecią. Obawiam się iż będziesz miał problemy z realizacją tego projektu, nie wiem czy widziałeś schematy tych pojazdów.
    Generalnym założeniem systemu była możliwość przeprogramowywania sterowników w pojeździe (zmiana funkcji użytkowych tacho zegarów moc silnika itp.). Same sterowniki są stosunkowo tanie natomiast drogi jest soft pobierany ze Szwecji za pomocą digipasa (odpowidzialność finansowa imienna). Wprzypadku zerwania komunikacji podczas programowania np. tablicy wskażników uszkadzasz raz zegary dwa płacisz za soft grube Euro. Obawiam się iż cztery kanły radiowe są narażone na duże zakłucenia chociażby z samych cewek pompowtryskiwaczy zasilanych ponad 100V. Zamiana i kodowanie dodatkowe jakimś Hemingem raczej nie wchodzi w rachubę rozbudowa systemu po stronie nadawczej i odbiorczej albo albo dwa PC jeden w kabinie czego chcesz uniknąć. Raczej pomysł ambitny i abstrakcyjny. Interfejs jest oparty na Max 202 pięć transoptorów i kilka komparatorów na wzmacniaczch operacyjnych.

    0
  • #5 31 Gru 2003 21:17
    powerm
    Poziom 23  

    1. Soft nie problem.
    2. Zalozeniem projektu jest zastapienie druta miedzy ciezarowka a Special tool 9998555 nic wiecej. Chodzi o tzw Virtual Wire (zastanawialem sie nad multiplexowaniem 8miu przewodow ale policzylem ze pasmo musialoby miec jakies 200kHz)
    3. Chodzi raczej o odczyt danych a nie ich zmiane.
    4. Gdybam ale zerwanie komunikacji podczas programowania musi byc brane przez konstruktorow pod uwage. Chocby dlatego ze np przetrze sie kabel sp tool.
    Przewodnia idea jest taka zamienic sygnaly z tego gniazda na rs232 albo 485 a potem pusic radiem. Rozkrecilem juz sp toola ale nie wszystko kojarze wiec wole sprawdzic 10 razy jak sfajczyc ECU za 10 tys.

    0
  • #7 27 Kwi 2005 01:05
    tixel
    Poziom 11  

    A ma może ktoś możliwość lub dostęp do schematu elektrycznego tegoż interfejcu 9998555.? Jest mi pilnie potrzebny aby go naprawić.
    Pozdrawiam.

    P.S. jeżeli kogoś interesuje coś na temat volvo truck to piszcie, może będę w stanie pomóc.. Pozdrawiam Kenezzz

    0
  • #8 08 Wrz 2005 00:13
    Fidolo
    Poziom 12  

    Witam,
    mam własnie problem z elektryką w takim VolVo FH12 rocznik 98'.
    Jak włączę "długie" światła to pali mi sie bezpiecznik od tych swiateł.
    Oprócz tego nie działa pompka spryskiwaczy na przednią szybę. (silniczek dobry).
    Mam zatem goracą prośbę o chociaż "kawałek" schematu tej instalacji , który pomógł by mi rowiazac ten problem.
    Mniej wiecej coś tam ogladałem ele nie chce rozwalić całej elektryki.
    Kenezzz ty może coś masz ?

    pozdrawiam

    0
  • #9 08 Wrz 2005 21:18
    tixel
    Poziom 11  

    Witam
    Na światła DŁUGIE jest przekaznik K11 i bezpieczniki F40 prawa strona F16 lewa. nominał powinien być 7,5A . musisz sprawdić po kolei poszczególne złącza żeby wykluczyć obszar poszukiwań zwarcia!

    Na płycie głownej (bezpiecznikowej) jest złącze KF pin 4 i 5 to wyjscia na swiatła długie.

    Z przodu pod maską z prawej strony pojazdu masz puszke i tam jest złacze TB pin 2 Kolor Niebiesko-Biały.
    I analogicznie z lewej złącze TA pin 2. Kolor Niebiesko-Biały.

    Nie można tez zapomnieć o zegarach na ktorych jest kontrolka, zasilana z bezpiecznika F40 a wyjscie z płyty na złączu KE pin 12. Kolor Niebiesko-Biały

    Mam nadzieje ze sobie poradzisz. Powodzenia, a jak nie to pisz.
    schematu nie mam ale pamiec mam dosc dobrą! :D

    0
  • #10 08 Wrz 2005 22:28
    jannaszek
    Poziom 39  

    miałem coś takiego w scani -przetarte przewody w obszrze kabina /rama -tam się buja i skutki takie..
    ale to raz a dwa razy to była SPALONA ŻARÓWKA W SPOSÓB ROBIĄCY ZWARCIE!
    STOPIŁY SIE DRUCIKI I SKUMAŁY-SPRAWDŻ ZATEM NAJPIERW ŻARÓWY

    0
  • #11 30 Lip 2008 16:40
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    kenezzz
    Witam mam pytanko w jaki sposób jest zrealizowane ukłąd ładowania w FH12 ponieważ przy spalonym regulatorze nie ma 90% wskaźników na desce aktywnych + lampka ładowania +obrotomierz.

    0
  • #12 30 Lip 2008 22:42
    638936
    Użytkownik usunął konto