Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szyberdach w beczce

chomicki 24 Gru 2003 09:42 1384 7
  • #1 24 Gru 2003 09:42
    chomicki
    Poziom 21  

    Szyberdach jest elektryczny. W momencie osiągnięcia skrajnych położeń ma zadziałać sprzęgło, ale problem w tym, że to sprzęgło się rozsypało i nic się z nim nie da zrobić. Cóż... bez sprzęgła działa jak należy, ale trzeba uważać przy maksymalnym domknięciu i otwarciu (wykazać się refleksem przy puszczeniu przycisku) - silnik po prostu się zatrzyma, i popłynie duży prąd. Boję się, że może się zjarać silnik jeśli ktoś nieświadomie będzie się bawił przyciskami...

    Proszę o pomoc w zaprojektowaniu prostego układu (na przekaźnikach), który w chwili płynięcia dużego prądu rozłączy obwód. Układ powinien posiadać jakąś kalibrację, bo nie mam pojęcia jaki płynie prąd w warunkach normalnej pracy przy zmiennych warunkach (przy starcie silnika płynie przecież znacznie większy prąd). Powinien też działać w obu kierunkach płynącego prądu (lewe i prawe obroty silnika). I co najważniejsze, układ ma być po prostu wpięty szeregowo.

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie
    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 24 Gru 2003 10:15
    ankuch
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na Twoim miejscu nie obawiałbym się o tak szybkie spalenie silnika. W Golfie też nie mam takiego wyłącznika (czyt. sprzęgła) i wcale nie spieszę się z puszczeniem wyłącznika. Przy największych upałach nawet dłuższe przytrzymanie wyłącznika w pozycji zastopowanej nie powinno nic zrobić. Te silniki są naprawdę wytrzymałe.
    W poprzednim aucie miałem szyby elektrycznie odsuwane i zdarzyło mi się przysnąć z kolanem na włączniku. Bóg raczy wiedzieć ile to trwało, silnikiem możnaby prasować koszule ale działał do ostatnich dni auta.
    Jeśli już tak bardzo jesteś przewrażliwiony to może wystarczy zastosować zwykły wyłącznik termiczny zamontowany na silniku.

    0
  • #3 26 Gru 2003 21:21
    bobbik
    Poziom 17  

    jest gotowy taki układ odłącza się w zależności od obciążenia -opcjonalnie
    1 lub 3A gotowy niestety jest kosztowny ok80pln ponieważ jest zdublowany -do sterowania dwoma szybami elektrycznymi-ale zakładałem je do dachów w tigrze i calibrze

    0
  • #4 27 Gru 2003 10:48
    olekewaagata
    Poziom 25  

    Ja zastanowiłbym się nad zastosowaniem bezpiecznika polimerowego,
    kwestia jest tylko dobrania prądu, ale wydaje mi się że gdzies w granicach 3A.

    0
  • #5 27 Gru 2003 11:38
    amator1
    Poziom 11  

    Włącz szeregowo prosty stabilizator prądu / nie napięcia/. W przypadku nawet czystego zwarcia , prąd nie przekroczy ustawionej wartości. Do zrobienia takiego stabilizatora potrzebne są dwa tranzystory i ze trzy oporniki.
    Pozdrawiam - aler

    0
  • #6 04 Sty 2004 21:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 12 Sty 2004 00:17
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Jest prostrze rozwiązanie.W w123 były stosowane trzy rodzaje napędów, korbka silnik ze spowolniaczem sprzęgłowym no i w ostatnich wersjach z włącznikami skrajnymi w samym silniku.Te same napędy sa stosowane do w124 wystarczy podmienić i wstroić skrajne./co nie jest skomplikowane/Napewno będzie to najlepsze rozwiązanie.A jak się upierasz przy starymto najlepiej na mikro przełącznikach bo kontaktrony zbyt precyzyjnie nie działają ale w tym przypadku każde rozwiązanie ma jakas wade

    0
  • #8 04 Cze 2004 08:48
    oliwa
    Poziom 13  

    w escorcie dalem na szyby (na jedna) po bezpieczniku w szeregu 15A i jeszcze mnie nie zawiodl a spalil sie juz dwa razy wiec dziala dobrze mysle ze tak z 5 sek trzeba przytrzymac przycisk zeby poszedl rozwiazanie wydaje mi sie dobre i tanie koszt oprawki takiej fajnej zamykanej na poetli 2 zł

    0
  Szukaj w 5mln produktów