Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Można zdemontować tachograf Kienzle w Iveco?

28 Sty 2008 12:21 12050 8
  • Poziom 14  
    Witam.
    Mam Iveco i siedzi w nim tacho KIENZLE, model jak dobrze spisalem 2170 (z szufladka jak CDROM), ktore chcialbym zdemontowac.
    Po odpieciu go niestety licznik w aucie przestaje dzialac.
    Czy da rade zdemontowac tacho, a polaczyc odpowiednio by licznik dzialal prawidlowo.
    Czy poprostu przebieg jest nabijany przez tacho i musza zegary sie komunikowac z tacho ?
    Slawek
  • Poziom 15  
    Najprawdopodobniej kable do licznika nie są równoległe z tacho, tylko szeregowo masz go wpiętego. Czyli sygnały wchodzą do tachografu, i dopiero z niego wychodzą na licznik. W momencie odpięcia tachografu powstaje przerwa w obwodzie do licznika. Musisz doprowadzić wiązkę do licznika do takiego stanu jak w aucie bez tachografu (połączyć kable wchodzące do tachografu z tymi wychodzącymi na licznik). Nie jestem dokładnie pewien bo nie widziałem Kolegi instalacji, ale tak to według moich przypuszczeń jest zrobione.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Powiem tak.
    Wystarczy ze wypne zasilanie tacho a licznik wywala ERR.
    Sa dwie jeszcze kosci, gdzie jedna nie robi roznicy dla licznika ale druga po wypieciu niestety skutkuje podobnie jak zasilanie.
    Moglbym sprobowac zlaczyc bo w tej kosci jakby sygnalowej sa dwie pary przewodow, jednak wole podpytac czy to nie grozi uszkodzeniem ktoregos komponentu.
    Pomoga Wam foty tych kosci ? Na boku tacho sa jakies informacje na temat wyprowadzen, ale malo zrozumiale dla mnie jak nigdy tacho nie podlaczalem ani wyrzucalem.
  • Poziom 15  
    Jeśli masz możliwość, to dołącz zdjęcia tego tachografu, oraz opisy wyprowadzeń (dobrze by było jakieś zdjęcie środka dorzucić), oraz foto wtyczek. Licznik wywala ERR, ponieważ może mu brakować komunikacji (przerwa w obwodzie o której wcześniej wspomniałem).
  • Poziom 15  
    Zacznijmy od tego jakie to Iveco. Inaczej jest w Daily, inaczej w Euro Cargo i inaczej w ciągnikach siodłowych. Zależy to też od rocznika pojazdu.
    Daily Euro 3 trzeba zmienić nadajnik w skrzyni biegów i cały zestaw wskaźników z licznikiem, inaczej marne szanse na zadziałanie.
  • Poziom 14  
    Witam serdecznie mam podobny problem chce zdemontować tacho z iveco 50c11 z 2000r jest tam tacho elektroniczne szuflatkowe z tyłu wejścia na cztery wtyczki ABCD po osiem pinów w każdym ale podłączone są tylko trzy wtyczki po odłączeniu tacho nie działa licznik czy jest możliwość zmostkować
    tak przewody żeby działał licznik czy trzeba jakiś symulator sygnałów . Najlepiej jakby ktoś miał schemat instalacji takiego iveco oczywiście licznika :D
  • Poziom 14  
    Witam, nie da się tego tak zrobić, obróbka sygnału prędkości jest w tachografie i jest przesyłana szyną CAN na licznik, bez tacha nie będzie działać ten licznik, zajrzyjcie na stronkę CB Electronics on produkuje takie ala przejściówki które po podpięciu zamiast tachografu i ustawienniu wszystkiego powinny zadziałać, ALE nie zawsze ja już przerobiłem ten temat ze 100 razy i różne były efekty.
  • Poziom 12  
    teoretycznie mozna wymontowac tachograf tylko w twoim przypadku przeba go zastapic symulatorem ktory impuls z pradniczki tacho przekaze na deske rozdzielcza tylko cena takiego urzadenia jest prawie taka sama co tachografu.
  • Poziom 16  
    Cytat:
    w twoim przypadku przeba go zastapic symulatorem


    Dokładnie - jest to symulator tacho firmy CB Electronics zwany inaczej modułem drogi - taka czarna kostka gdzie wchodzą wtyczki i w środku masz też pare mostków. Montujemy na autobusach i czasami klient nie chce tacho a sygnały idą po CANie i pół systemów wywala, więc powiem Ci że jest to naprawdę skuteczne.