Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1,4 8V 99 rok -silnik krokowy - pytanko

28 Sty 2008 14:27 17665 10
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mam pytanie odnośnie silnika krokowego. Problem mój wyglądał tak. Wariowała mi astra na wolnych obrotach. Wyczyściłem raz silnik krokowy. Problem ustał na jakiś miesiąc. Niestety potem znów zaczął szaleć (np zostawał na wyższych obrotach i nie chciał zmniejszyć ich) Kupiłem nowy silnik krokowy i założyłem go i teraz wiem że on działa ale jakoś dziwnie. Nieraz falują obroty i zostają wyższe a po jakimś czasie spadną. Jak nieraz podjeżdżam do skrzyżowania to wygląda jakbym strasznie gazował bo obroty wynoszą tak na słuch około 2000 obr i dopiero po kilku - kilkunastu sekundach spadają.
    Zauważyłem jedną różnicę w tym starym miał inny rodzaj stożka niż ten nowy. Ten oryginalny miał płaski czubek a ten nowy taki do szpica. Czy to jest jakaś różnica. Bo nie bardzo chce mi się tak na próbę kupować drugi silnik krokowy. Ten co miałem wyglądał tak:
    http://moto.allegro.pl/item301917427_silnik_krokowy_opel_astra_corsa_kadet_combo_1_4.html
    a ten nowy tak:
    http://moto.allegro.pl/item303695008_silnik_krokowy_corsa_astra_vectra_kadett_nowy_.html

    Proszę o jakąś poradę. A jeśli nie ma różnicy co może być.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Tak na oko to może być problem z czujnikiem prędkości pojazdu, a tak naprawdę to trzeba by jakąś diagnostykę wykonać.Takie statki euroscan już rozpracuje.
  • Poziom 11  
    Dziwne jest jednak to, że po wyczyszczeniu tego silniczka za pierwszym razem jest jakieś 4 miesiące temu autko chodziło w porządku przez jakiś miesiąc a potem znów się zaczynały problemy. Najpierw rzadko a potem coraz częściej. Zresztą ten silniczek był rzeczywiście uszkodzony bo po prostu był zablokowany co stwierdziłem o rozebraniu jego. Jaki się okazało łożysko jakimś cudem skorodowało i on się blokował.
    Dodam, że astra jak na 1,4 8V działa rewelacyjnie zarówno na gazie jak i na benzynie - prócz tej drobnostki. Nawet lepiej chodzi na LPG niż benzynie. Interesuje mnie przede wszystkim kształt tego stożka czy to nie różnica. W sklepie mówili że to nie przeszkadza ale ja tego nie wiem na 100% a różne opinie słyszałem.
  • Poziom 17  
    Pomijając kształty stożków, najważniejsze jest wyprowadzenie uzwojeń silnika na styki ABCD. Często takich anomalji związanych z obrotami silnika należy szukać w instalacji gazowej , zła regulacja parownika sprawi że sterownik silnika będzie ciągle szukał pozycji silnika krokowego dla wolnuch obrotów.
  • Poziom 11  
    To nie ma nic wspólnego z instalacją gazową bo zresztą tak samo jest na benzynie. Zresztą mam instalację Landi Renzo i jakieś 3 miesiące temu byłem na sprawdzeniu w serwisie i wszystko było ok. Dzisiaj będę miał możliwość podłożyć inny silniczek krokowy (taki jak powinien być) na próbę i zobaczę czy to pomoże.
  • Poziom 10  
    jak pracuje na wysokich obrotach odłącz kostkę od czujnika temperatury silnika i zobacz czy zwiększą się obroty. sprawdź też czy nie masz zbyt mocno naciągniętej linki od gazu. podczas pracy na wysokich obrotach spróbuj "podnieść" delikatnie stopą pedał gazu
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Jednak jest różnica w działaniu autka po zmianie silniczka krokowego na taki z właściwym stożkiem. Wszystkie problemy ustały. Jak się dowiedziałem są różne silniczki krokowe do różnych typów silników. Tak więc silniki 1,2 , 1,3 i 1,4 (8V) mają silniczek z płaskim końcem i taki u mnie miał być u mnie, a silniki 1,4 (16V) i większe mają końcówki stożka do czubka. Jeśli to się przyda komuś na przyszłość to się cieszę. Pozdrawiam i dziękuję za odzew.
  • Poziom 27  
    hmmm.... mam 1.4 8V C14NZ z dokładnie tym samym problemem, opiszę:

    silnik wariował z obrotami, zakupiłem zamiennik silniczka krokowego, problemy znikły w 99% tzn. zostało to co opisałeś na początku, zatrzymuję się, wysokie obroty nie dłużej niż 5sek i spadek do normalnych, w ubiegłym tygodniu z powrotem zaczął wariować na maxa, niskie obroty to teraz rzadkość, przeczyściłem, brak rezultatu, ale...jak naciskam palcem z góry na jego obudowę podczas pracy silnika, obroty maleją, pewnie się skończył, czas wymienić, tandetna podróbka starczyła mi na 1,5roku (65tys km)

    I teraz pytanko: mam obecnie ten stożkowaty:
    http://ww
    A Ty PiotrGrzech wymieniłeś na wizualnie płaski - taki?:
    http://I naprawdę wszystko zniknęło? Nie ma nawet przygazowania przy odpalaniu ciepłego silnika i wysokich obrotów choćby przez 3 sek po zatrzymaniu się?

    Może wymieniając na płaski zlikwiduję swój problem;)
  • Poziom 11  
    Ciężko powiedzieć jaki silnik krokowy miał Pan oryginalnie. Ale z tego co widziałem w jednym katalogu te płaskie są do 1,4 8V (na wtrysku jednopunktowym) i do mniejszych pojemności. Te stożkowe natomiast są od 1,4 16V i większych silników. Z tego co się dowiedziałem w jednym sklepie te silniczki pod względem elektrycznym są zamienne ale niestety mają różne głowiczki zamykające i to je dyskwalifikuje. Jak założyłem stożkowy to cały czas miałem problemy. Ponieważ oryginalnie miałem płaski więc taki założyłem. I jak ręką odjął. Zaczął mi się poprawnie zachowywać tak jak było to na oryginalnym. Nie ma żadnego przygazowywania -jest tylko przy odpalaniu zimnego silnika ale tak ma być. Na Pana miejscu ja bym założył taki jak powinien być oryginalnie. Czyli jak płaski to założyć płaski. Jeśli tamten stożkowy to stożkowy. Dziwne tylko że na nim działał poprawnie. Możliwe jest że silniczek jednak jest OK a wyszła jakaś nieszczelność na czymś. Widziałem różne opisy na tym forum.
  • Poziom 27  
    okej... działał, prawie normalnie, tzn. były lekkie przygazowania do 5sek po zatrzymaniu, tylko tyle, właśnie poczytałem, i tak, dedykowany jest do naszych silników 1.4 8V płaski, wcześniej auto miało orginal ale stożkowy, może dla kogoś to nie miało znaczenia, ja tam dla testu kupuję teraz płaski skoro jest taki dedykowany, tak, mam mono wtrysk, co będzie to będzie, na pewno opiszę efekt i WIELKIE podziękowania, temacik i bardzo pomógł