Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

usterka elektryczna zaplonu (brak produ)

wadus 28 Sty 2008 17:26 2190 6
  • #1 28 Sty 2008 17:26
    wadus
    Poziom 9  

    Witam, juz poruszalem kilka razy na forum temat mojego autal, ale tym razem naprawde nie poradze sobie bez pomocy elektrykow.

    Oto schemat elektryczny z mojego auta (1996r. 1.9TD, peugeot 306)


    "Starting and charging TD"

    http://twojezdjecie.pl/pliki/f2a3809e062b8b2fa8897ab0d4d1cc8d.jpg

    Na poczatku mysalem ze to stacyjka kupilem nowa podlaczylem ale dalej to samo, zmusilo mnie to do dokladnego przeanalizowania jak dziala kostka stacyjki, rozebralem wiec stara i doszedlem w koncu ktore kable sie zalaczala i ktore do czego sluza.

    teraz zdjecie kabelkow i opisze co sie dzieje:


    http://twojezdjecie.pl/pliki/043bf86d0da650541cfe3a61a22ebd5b.jpg

    wtyczka szara:2,3, czarna:1,4, brazowa: 5,6

    OK to zaczynam:

    Kable 6,5 (czerwony 6-mam na nim prad, zolty 5 - nie wiem do czego) napewno wiem jedno ich przeznaczeniem jest jedynie zamkniecie obwodu tworzonego przez oba te kable, i sa odizolowane od pozostalych) po prostu gdy przekrecam kluczyj w stacyjce zalaczaja sie na stale i wylacza gdy wyciagne kluczyk ze stacyjki

    Kable 2,3- gdy dostana proad wlaczaja sie zegary, swiece zarowe, i dziala cala elektryka auta (kierunki, swiatla itp.)

    Kable 1,4 - 1 to kabel rozrusznika, a 4 (moge sie tylko domyslic) pradowy (poniewaz jak zauwazylem w kostce, jest on zalaczony na stale z taka trokjatna blaszka i bez wzgledu na pozycje kluczyka dotyka tej blaszki, ktora po przekreceniu zwiera z kablami 2 i 3 na stale, oraz na chwile gdy mocniej przekrece kluczykiem na kabel rozrusznika 1.


    Kostka dziala w nastepujacy sposob, po przekreceniu kluczyka, laczy kable 5,6

    kabel 4 jest stale zalaczony z blaszka ktora laczy ten kabel z kablami 2 i 3 oraz w momencie rozruchu z kablem rozrusznika 1

    Problem polega na tym, ze w kablu 4 nie mam pradu,

    Udalo mi sie odpalic auto uzywajac kabla 6 polaczylem na krotko go z kablami 2 i 3, poczekalem az siwiece zarowe sie rozgrzeja i nastepnie na sek. dodknalem kablem 1 aby rozrusznik obkrecil autem.

    Silnik dzialal, wszystkie swiatla i elektryka jak mi sie wydaje dzialala, ale nie mam pojecia co ja wlasciwie polaczylem :) ??. Boje sie zbyt dlugo tak trzymac auto aby nie popalic czegos, z reszta to nie jest normlanie polaczenie wiec slila rzeczy nie moge w ten sposob rozwiazac problemu.

    Prosze pomozcie mi jakos, czy dobrze ustalilem usterke tzn. kabel 4 jest tym w ktorym powinien plynac prad?

    Jezeli tak, to co moglo spowodowac, ze w tym kablu nie ma tego pradu?, nie mam za bardzo dostepu aby sprawdzic czy kabel jest nie uszkodzony, ale nic takiego na to nie wskazuje, o nic nie zahaczylem w nic nie uderzylem itp. jezeli to bezpiecznik to nie wiem ktory, bo sprawdzilem wszystkie przy kierownicy (35) a pod maska po prawej stronie od akumulatora znalzazlem kolejnych 5 ale tez byly ok.

    Nie jestem elektrykiem ale moze moglbyvktosvocenic sytuacje, czy to powazna awaria? moze ktos mial podobna usterke ?

    0 6
  • #2 28 Sty 2008 18:25
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Całe zamieszanie dlatego że nie kręcił rozrusznik?

    0
  • #3 28 Sty 2008 18:50
    wadus
    Poziom 9  

    Rozrusznik krecil,

    Problem pojawil sie takowy, ze nie moglem wlaczyc silnika kluczykiem, rozebralem stacyjke wyciagnalem kable i zaczalem probowac, az sie udalo, rozrusznik zakrecil, silnik zapalil, ale gdy probowalem za pomoca stacyjki okazalo sie, ze sie nie dal uruchomic silnika, poniewaz, nie ma proadu w kablu w ktorym, byc powinien (tlumaczylem wyzej)


    Prosze niech ktos mi pomoze :( juz mam totalnego dola, nie znam nikogo kto moglby mi pomoc. Sam napewno nie dam rady.

    0
  • #4 28 Sty 2008 19:24
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    no to dobrze wymyśliłeś
    Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki w komorze silnika i przestrzel przewód od skrzynki do stacyjki

    0
  • #5 28 Sty 2008 19:33
    Z.B.
    Poziom 16  

    Patrząc na ten schemat,widać,że część obwodów jest zasilana ze stacyjki ciągle po włączeniu,a część w momencie rozruchu odłączana na czas kręcenia aby jak najwięcej prądu szło na rozruch.Tak chyba jest w większości aut.Zastanawiające brak zasilania na wyjście automatu rozrusznika-ze schematu wynika,że jeden przewód z dużego bezpiecznika zasila całą stacyjkę,ale ilość przewodów na schemacie i na zdjęciu,oraz kolory trochę się różnią.Jeśli brak zasilania na ten styk to można wziąć z przewodu zasilającego kasetę bezpieczników -tego najgrubszego,na którym ciągle jest +12 V.Być może uszkodzenie jest właśnie w kasecie bezpieczników

    0
  • #6 29 Sty 2008 08:30
    wadus
    Poziom 9  

    kabel sprawdzilem od stacyjk do momentu gdzie ginie w karoserii a pozniej juz pod maska nie wiem gdzie wychodzi,

    Pokazuje wam zdjecie skrzynki bezpiecznikow kolo aku, (czy to bedzie ta kaseta bezpiecznikowa?)

    Zdjecie1
    http://twojezdjecie.pl/pliki/5fa23d586a740c09031716716e4108e6.jpg

    Zdjecie2 (zblizenie)
    http://twojezdjecie.pl/pliki/49a777bd1890383524b1695c3f42d7ef.jpg

    Sa tam bezpieczniki 2 x 30 A, 2 x 40 A, 1 x 10, 1 x (nie wiem co to z a bezpiecznik ??)

    Skoro sprawdzilem bepieczniki (wygladaja ok) to co to moze jeszcze innego byc, a moze to nie wszystkie ktore widac na zdjeciu?

    Zeby bylo ciekawiej skrzynka jest po po prawiej stronie (stojac przodem do maski) a kabelek od stacyjki idzie po lewej stronie do karoserii (z lewej tez znajduje sie skrzynka z bezpiecznikami (35)
    (auto jest w anglii wiec kierwonica po stronie angielskiej czyli prawej)

    Wniosek z tego, ze ten kabel musi byc dosyc dlugi ale ktoredy on leci to nie mam pojecia.

    0
  • #7 29 Sty 2008 11:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    O to samo pytasz tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4741602&highlight=#4741602
    i męczysz tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4704921&highlight=#4704921
    i jeszcze tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4704646&highlight=#4704646
    i dla różnorodności, jeszcze tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4697355&highlight=#4697355
    W tej chwili, za wielokrotne duble i zakładanie nowych tematów o tym samym, wszystkie wątki zostają zamknięte. W celu odblokowania JEDNEGO, jesteś zobowiązany do skontaktowania się ze mną! Przy kolejnej próbie założenia nowego wątku zostaną wyciągnięte konsekwencje regulaminowe!

    0