Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Tipo 14ie problem z paleniem na benzynie

28 Sty 2008 21:45 5164 22
  • Poziom 10  
    Witam mam pytanie posiadam Fiata Tipo 14ie LPG ma problem z paleniam na benzynie czy po zdięciu wężyka paliwowego z mono wtrysku po włonczeniu zapłonu powino lecieć paliwo pompę w zbiorniku słychać jak się załancza ale paliwo nie leci z węża powinno lecieć czy nie może mam uszkodzoną pompę paliwową Proszę o pomoc Pozdrawiam Robert
  • Poziom 9  
    Po załączeniu zapłonu pompa jest załączana jedynie na ok.2s więc jeśli zdejmiesz wężyk z wtrysku i przekręcisz stacyjkę trochę paliwa poleci. Dopiero po zakręceniu rozrusznikiem i odpaleniu silnika pompa włącza się na stałe.
    Oczywiście do mono wtrysku idą dwa przewody paliwowe więc musisz zdjąć ten gdzie jest filtr. Ale jeśli słyszysz że pompa się załącza to może mieć ona za małe ciśnienie. Wymieniałem pompę w fiacie Uno z takim samym silnikiem ale pompa była martwa. Ale się rozpisałem.
  • Poziom 10  
    Po włonczeniu zapłonu paliwo nie pokazuje się na wężyku paliwowym a po odpaleniu paliwo leci ale jakoś słabo , efekty pracy silnika na bęzynie załapuje i po chwili gaśnie jaka może być inna przyczyna oprucz pompy paliwa:::?: pozdrawiam Robert

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dzieki Bartek:po włonczeniu zapłonu slychac pompe paliwową ale jakoś dziwnie i przy tym bulgotania paliwa jest około 10 litrów
  • Poziom 9  
    Jest duże prawdopodobieństwo, że pompa nie ma ciśnienia. Jeśli tak jest to wtrysk nie będzie się otwierał. Najlepiej jakbyś sprawdził ciśnienie pompy. Jeśli Cię to pocieszy to koszt pompy na allegro 80pln. Kupiłem i na razie jestem zadowolony.
  • Poziom 16  
    Może być też zapchany filtr paliwa - rzadko, bo rzadko ale należy go jednak wymieniać. Z tą pompą to też może być racja - nie każdy wie, że (szczególnie w starszych systemach) nawet jak silnik silnik pracuje na gazie, to pompa też pracuje. Wystarczy, że nie będzie paliwa w zbiorniku, a jest to możliwa możliwość, to pompa się zatrze...
  • Poziom 11  
    Wyciągnij pompę ze zbiornika i sprawdź czy sitko w niej nie jest przypchane. czasem w zbiorniku mogą się znaleźć różne skarby:-) (czyt smieci)
    ostatnio miałem tak w peugocie 106 sitko było tak zapchane ze wogule nic niepompowała paliwa. pompa przeżyła na szczęście. ;-)
  • Poziom 10  
    Dzięki serdeczne koledzy sprawdzę to w sobotę i dam znać co było Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc!!!!!
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie Kolegów dziś właśnie wymieniłem pompkę paliwową jak doradziliście paliwo po włączeniu zapłonu przez 2 sekundy aż pryska z węża dolotowego wtrysku ciśnienie jest teraz piękne ale niestety problem z odpalaniem nie zniknął ( na gazie chodzi pięknie ) zapala a po chwili gaśnie tak za każdym razem ile razy bym nie próbował zawsze tak samo dopiero przy szybkim pompowaniu pedałem gazu i jednocześnie kręcenie rozrusznikiem samochód załapuje ale chodzi tak jak mu gazuję nie równo maksymalnie 3500obrotów kiedy odpuszczę gaz albo przestanę pompować zgaśnie a gdy się zagrzeje nie odzywa się w ogóle przy próbie odpalania wymieniłem wtrysk!! to samo komputer to samo!!moduł zapłonu to samo!!a pompkę paliwową wymieniłem na drugą Proszę o Pomoc!!!!!!
  • Poziom 11  
    spradź przewody, świece, i posprawdzaj czy nieciągnie gdzieć lewego powietrza. przez taką błachostkę auto może się buntować
  • Poziom 10  
    Wszystko sprawdziłem jak by były świece lub przewody to by na gazie nie palił skończyły mi się pomysły:?:

    Dodano po 5 [minuty]:

    Witam silniczek krokowy działa nie zacina się może to czujnik położenia przepustnicy???????jak to sprawdzić????
  • Poziom 16  
    No to może jeszcze wtryskiwacz - masz tam najprawdopodobniej wtrysk jednopunktowy (Mono Jetronic), widać wtrysk paliwa na przepustnicę...może się zciera (paliwo jest ale iglica wtryskiwacza zapieczona) bo samochód jeździ pewnie przede wszystkim na gaz....silniczek krokowy raczej nie - on odpowiada za stabilny bieg jałowy...Potencjometr przepustnicy - to możliwe, nie podam wartości napięć wyjściowych...Najlepiej, żeby go sprawdzić, to wymontować cały monowtrysk - z boku na osi przepustnicy nabudowany jest potencjometr, ścieżki nabudowane są na pokrywce, którą trzeba odkręcić bodajże torxami, mogą być odkształcone suwaki (trzeba je lekko dogiąć) same ścieżki potencjometru mogą być wytarte - będzie to widać. Typowy jednak objaw uszkodzenia tego potencjometru to nagły spadek mocy przy określonym połozeniu pedału gazu - ja stawiałbym jednak na wtryskiwacz. Można go stosunkowo łatwo wymontować z monowtrysku - po obwodzie ma taki dodatkowy filterek siatkowy, który teoretycznie może być zanieczyszczony ale jak na moje to wtryskiwacz jest zapieczony ....
  • Poziom 10  
    Witam jak sprawdzić wtryskiwacz?????? i czy może być coś innego????

    Dodano po 2 [godziny] 37 [minuty]:

    wymieniłem wtrysk i dalej to samo nie wchodzi na obroty a gdy wcisnę pedał gazu do końca max 4000 obrotów a potem tylko buczenie i się dusi a po puszczeniu pedału gazu gaśnie może ktoś pomoże !!!!
  • Poziom 16  
    Spróbuj w takim razie może jeszcze ścisnąć wężyk powrotny na monowtrysku i zobacz czy będzie poprawa (strzałki są na korpusie przy króćcach)...Może regulator ciśnienia (i całe paliwo idzie bez oporu spowrotem do zbiornika)....Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie paliwa - powinno być około 1 bara....
  • Poziom 10  
    Dzięki serdeczne jutro może udam się do fachowca zobaczymy co on powie dam znać jak mi coś powie pozdrawiam Robert
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie autko chodzi jak ta lala przepraszam że tak długo nie odpisywałem bo miałem komputer w serwisie przyczyną była druga pompa nie kupujcie używanych miała za małe ciśnienie powinna mieć 1 atmosferę a miała zaledwie 0.2 nową kupiłem za 150zł w sklepie fiata
  • Poziom 27  
    Hehe, przypadek dość mocno podobny jak u mnie: autko dostaje obroty, ale nie ma mocy, czyli po obciążeniu silnika momentalnie spada z obrotów. Co ciekawe efekt mocno daje się we znaki przy niskich temperaturach. Jak jest na plusie nie ma większego problemu. Nowa pompka jeździ na tylnim siedzeniu i tylko czeka, aż będę mieć trochę wolnego czasu.
  • Poziom 16  
    Układ Mono Jetronic (ktory jest widać w tym samochodzie) jako jeden z niewielu ma dwie pompy paliwa....
  • Poziom 27  
    Bardzo interesująca teoria. Czym kolega ją podeprze?
  • Poziom 16  
    Taka konstrukcja układu (pomysły z końca lat osemdziesiątych) pompa wstępna w zbiorniku paliwa, pompa główna poza zbiornikiem - nie wiem może w celu zwiększenia niezawodności, zmniejszenia pulsacji ciśnienia paliwa....a może ktoś ma jeszcze inny pomysł na tą koncepcję...?
  • Poziom 10  
    Witam kolegów Fiacik jest 1992r ma tylko jedną pompę w zbiorniku zasilanie idzie bezpośrednio do mono wtrysku po drodze jest tylko filtr paliwa który znajduje się pod podwoziem auta .Po wymianie pompy auto zmieniło się nie do poznania moc przyśpieszenie a z odpalaniem na dotyk czy zimny czy gorący bez różnicy serdecznie wam dziękuję za pomoc i pozdrawiam!!!!!
  • Poziom 27  
    Byłem pod wozem, rozbierałem wtrysk i nigdzie nie widziałem 2 pompki, dlatego zapytałem Przemo skąd taką wiedzę posiada...
    Fazi, ja od 3 tygodni wożę nową pompkę na tylnim siedzeniu, chyba czas coś z tym zrobić ;)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Nie no nie będę się upierał, że w tym Tipo są dwie pompy - pisałem o układzie Mono-Jetronic np. w Passacie 1.8 z 1988 roku tak było a ten układ pakowali również np. w niektórych wersjach Tipo - stad przypuszczenie o drugiej pompie....Może w tym omawianym samochodziku jest jakis system Webera albo jeszcze coś innego; kod silnika może coś by wyjaśnił... ale najważniejsze, że "fura" śmiga....