Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

najłatwiejszy sposób na pozbycie sie pzydzwieku slnika

Waldekk111 24 Dec 2003 22:47 1678 6
  • #1
    Waldekk111
    Level 15  
    witam jak w temacie zalozylem filtr lecz teraz wystapił inny problem pzeczy glosniej i radio tzeszczy a jak go wyjme jest ciszej i radio gra ni9eziemsko
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    tadek43
    Level 11  
    Najdzęściej przyczyną pojawiającego się przydźwięku w radiu o tonie rosnącym wraz ze wzrostem obrotów silnika i szumami jest niesprawny układ antenowy. Wtedy słaby sygnał z anteny powoduje zadziałanie tzw. automatycznej regulacji wzmocnienia /ARW/w odbiorniku i radio zaczyna odbierać różne niekorzystne sygnały płynące np. z alternatora lub innych źródeł /przekaźniki, migacze, sterowanie silnika/, któch poziom przy prawidłowo działającej antenie jest znakomicie niższy od poziomu sygnału użytecznego. Zakładając, że masz sprawne radio sprawdź, poprawność podłączenia ekranu kabla koncentrycznego anteny do masy, zarówno przy odbiorniku jak i przy samej antenie do karoserii. Spawdź poprawność połączenia przewodu centralnego, staraj się by przewód antenowy był jak najkrótszy, bez sensu jest zakładanie niewielkiej antenki z tyłu samochodu i ciągnięcie przewodu przez całą jego długość.
    Zyczę dobrego odbioru.
  • #3
    ertes232
    Level 18  
    Witam
    u mnie było podobnie - nawinąłem kilkanascie zw kabelka na rdzen ferrytowy od anteny radiowej ferryt. i wpiąłem na przewodzie zasil +
    do radyjka -- pomogło.
    Zakładam że masz przyzwoitą inst anten ( ekran )
    pozdr
  • #4
    antserwis
    Level 12  
    W sprzedaży są gotowe filtry do zasilania radioodbiorników samochodowych - w środku dławik na rdzeniu ferrytowym nawinięty grubym drutem w emalii izolacyjnej i równolegle do wyjścia tego filtru a wejscia zasilania na radyjko wpięty kondensator - jednym końcem do + a drugim do masy. Ten kondensator jest małej pojemności - nie pamiętam wartości ale na pewno nie elektrolityczny. Pomaga w wypadku występowania "gwizdu" alternatora a także terkotu układu zapłonowego.

    Pozdrawiam
  • #5
    mkos1
    Level 29  
    tadek43 wrote:
    ....... staraj się by przewód antenowy był jak najkrótszy, bez sensu jest zakładanie niewielkiej antenki z tyłu samochodu i ciągnięcie przewodu przez całą jego długość. ....

    W moim "Audiku" funkcję anteny spełnia siatka ogrzewania szyby tylnej i oczywiście przewód musi "lecieć" przez sporą część samochodu ale za to jest antena znacznie oddalona od układu zapłonowego.
    Co do gwizdu alternatora to proponuję podłączyć się dwoma grubszymi przewodami z radiem bezpośrednio do klem akumulatora ale jeszcze dodatkowo zwrócić uwagę na przewody masowe (szczególnie antena).
    Pozdrawiam !
    Marek
  • #6
    sirWaclaw
    Level 12  
    mkos1 wrote:
    Co do gwizdu alternatora to proponuję podłączyć się dwoma grubszymi przewodami z radiem bezpośrednio do klem akumulatora ale jeszcze dodatkowo zwrócić uwagę na przewody masowe (szczególnie antena).
    Pozdrawiam !
    Marek


    Nie polecam takiego podlaczenia - wiekszosc samochodow ma doprowadzona instalacje zasilajaca radio i nalezy z niej korzystac
    Bylem swiadkiem jak jedno Audi z takim podlaczeniem sie zapalilo - wiec ostroznie
    Jesli juz bezposrednio z akumulatora to pamietajcie o umieszczeniu bezpiecznika bezposrednio przy akumulatorze na plusie i zeby kabel nie mial styku z ostrymi metalowymi krawedziami (szczegolnie na przejsciu z komory silnika do wnetrza)
  • #7
    mkos1
    Level 29  
    O bezpiecznilu nie pisałem bo uważam to raczej za sprawę oczywistą ale jak miałem poprzedniego "rydwana" to ten sposób mi pomógł zaś na oryginalnym przyłączu radiowym gwizd był.
    Podłączenie wykonałem "zwykłym" przewodem instalacyjnym YLgy 2 x 4 mm2 zaś przy klemie "+" założona była samochodowa oprawka na pojedyńczy bezpiecznik.
    Ważną sprawą jest jeszcze kontrola połączenia masy silnika z karoserią.