Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NISSAN MAXIMA kłopoty z rozruchem

30 Sty 2008 23:02 10950 57
  • Poziom 10  
    MAM PROBLEM Z NISSANEM MAXIMA 3000. ROCZNIK 1995. Auto ciężko odpala z rozrusznika. Stało się to nagle. Rozrusznik kręci szybko, ale mam wrażenie jakby zapłon był w złym momencie. Auto odpala bez problemu z pychu. Silnik pracuje bez zarzutu. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 16  
    Sprawdź woltomierzem jaki masz spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu - powinien być nie mniejszy niż do wartości no powiedzmy 9-10V.

    Może to być akumulator - ile ma lat? Jeśli jest jeszcze obsługowy to sprawdź poziom elektrolitu (płyty powinny byż nim zakryte) i jego gęstość w celach...(1,26 - OK; 1,20 i mniej NIE OK)....
  • Poziom 30  
    zobacz jeszcze masy na silniku i karoserii.
  • Poziom 10  
    Za obie porady dziękuję. Wymieniłem rozrusznik, pompę paliwa, akumulator.Wszystkie połączenia masowe oczyściłem, nic nie pomogło. Auto posiada sekwencyjną instalacje gazową może w tym tkwi problem?
    Na gazie się nie znam. Oczekuję pomocy.
  • Poziom 16  
    No to może jeszcze kostka przy stacyjce.....Czy jest iskra na świecach podczas kręcenia rozrusznikiem?
    Może na "15" jest a na "50" nie....
  • Poziom 10  
    Problem w tym że jest to gaz sekwencyjny i auto nie odpala na gazie. Musi najpierw odpalić na benzynie, mieć odpowiednią temperaturę i obroty. jak już wspominałem z pychu auto odpala.

    Proszę poprawić treść tematu, regulamin pkt 10,9. goldwinger
  • Poziom 16  
    Tym bardziej gaz nie ma nic do tego....-sprawdź, czy nie zanika zasilanie na cewce zapłoniowej podczas kręcenia rozrusznikiem, co wskazywałoby na kostkę stacyjki...Podczas odpalania na "pych" stacyjkę masz w położeniu I ("15"), podczas krecenia rozrusznikiem w położeniu II ("50")....
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 31  
    Przemo-P21 napisał:
    Tym bardziej gaz nie ma nic do tego.... .


    przecież sygnał każdego wtryskiwacza przechodzi przez ECU LPG.
    Pomierzyłeś te napięcia jak koledzy wyżej radzą??

    aha zmierz te napięcia względem masy silnika i karoserii to powinno ci pomóc.
  • Poziom 16  
    "momik12" co miałeś na myśli cytując fragment mojego postu? Pisze, że problemy z odpalaniem przez rozrusznik - niezależnie czy na "pych" czy przez rozrusznik to i tak na benzynie... A wiec wg mnie "gaz nie ma nic do tego...." Chyba, że coś przeoczyłem....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Moim zdaniem, problem tkwi w masie silnika, dokonaj pomiarów o których mówili koledzy, na próbę możesz dodatkowo zapiąć kable rozruchowe, minus daj na masę silnika, a plus bezpośrednio na rozrusznik (tam gdzie wchodzi gruby prądowy przewód). Jeśli odpali bez problemu to wiesz już co trzeba sprawdzić a najlepiej wymienić:)
  • Poziom 10  
    Chciałbym wrócić do tematu NISSAN MAXIMA KŁOPOTY Z ROZRUCHEM.
    Ponieważ żadna z podpowiedzi nie przyniosła poprawy, musiałem z mienić sposób myślenia. Okazało się że brak możliwości odpalenia silnika wynikał ze zbyt dużych luzów silnika i bardzo wąskiego ustawienia komputera na odbiór sygnałów z czuinika wału i rozrządu. Jeszcze raz dziękuję wszystkim którzy próbowali mi pomóc. POZDRAWIAM.
  • Poziom 10  
    A czy mógłbyś rozwinąć wątek co i jak ci pomogło z tymi czujnikami? Albo może ktoś inny mógłby mi powiedzieć.... chyba mam to samo, a cała sprawa powstał po naprawie automatycznej skrzyni biegów z jej demontażem i montażem. Słyszałem, że może pomóc kalibracja czujników, lub synchronizacja komputera skrzyni z komputerem silnika.... Poproszę o pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzić poprawność zamocowania mechanicznego i elektrycznego czujników wału i wałka.
  • Poziom 10  
    Paweł, dziękuję za podjęcie tematu pomimo że wątek dawny. Czy mógłbyś podać więcej szczegółów?

    Auto przed naprawą skrzyni paliło na dotyk. Dodam, że po zapaleniu pracuje pięknie, silnik idealnie równo, nic nie faluje i nie przycina. Jeździ jak złoto. Problem jest tylko przy zapalaniu. Rozrusznik kręci energicznie ale czasem go przycina. Czasem zapali jak pogazuję lekko, a czasem bez gazowania. Wstawiłem nowe świece. Mam cały service manual po angielsku i parę spraw już sprawdziłem.

    Oto potencjalne przyczyny, które wyczytałem:
    - zużyty akumulator
    - uszkodzony sam rozrusznik
    - uszkodzony "automat rozrusznika"
    - niewłaściwie podłączona masa skrzyni, silnika....
    - niewłaściwie skalibrowane czujniki (położenia wału?), ale czemu? - po odłączeniu komputera skrzyni?
    - konieczność synchronizacji komputera skrzyni z komputerem silnika

    - cewki wykluczyłem
    - świece wykluczyłem

    Tylko, że o żądnej adaptacji ani kalibracji ani czujników ani komputerów w oryginalnej serwisówce ani słowa nie znalazałem.
    Bardzo poproszę o pomoc. Może nawet o nr telefonu, albo email, albo priv message... bardzo mi zależy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie ma tam żadnej kalibracji czujników, podaj dokładnie wszystkie dane auta z kodem silnika włącznie.
  • Poziom 10  
    Nissan Maxima '97 (model A32) wersja USA (nie QX).
    - silnik 3.0 V6 (oznaczenie VQ30DE)
    - skrzynia automatyczna (ozn. RE4F04A)

    Mam dostęp do kodów komputera przez mruganie kontrolki "check engine". Błędów brak.

    Co mogę dodać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie mam dokumentacji do Twojego auta, jak masz manual w formie elektronicznej to poproszę, będzie pomocny. Póki co warto sprawdzić czego nie ma jak nie chce odpalić. Wysterowanie cewki i wtrysków. To już nam coś podpowie. I sygnał z czujnika położenia wału sprawdzić.
  • Poziom 14  
    Problem dotyczy wszystkich Nissanów . Należy podpiąć się sensownym sprzętem - nie OBDII !!! ale takim który pokazuje rzeczywiste parametry .. Wybrać parametr -IGNITION - START - obserwując skaner uruchamiamy rozrusznik ..czy obok pokazuje się napis - ON ? jeżeli jest inaczej - sprawdzamy mały bezpiecznik pod kierownicą - opisany - start/crank itp .. jakieś 7,5 A ... to przez niego idzie sygnał tzw. '50" rozruchu do ECM.. bez tego sygnału - każdy nissan ma problemy z rozruchem - oprócz tego zero błędów w pamięci ...
    Na schemacie - bezpiecznik pod kierownicą pozycja 33
  • Poziom 10  
    Dziękuję Panowie, z nieba mi spadliście. Jest jakaś nadzieja dzięki Wam.
    Dziś rano sprawdziłem bezpiecznik nr 33 [START SIG] 7,5A i jest OK, ale podmieniłem na nowy dla pewności i nic się nie zmieniło. Jakim zatem mam dalej iść tropem w związku z tym sygnałem nr "50"?

    Co do książki serwisowej to mam ją ale zajmuje 20 MB więc podajcie jak mam ją. Wam zapodać poproszę. Na razie linki, gdzie można pobrać. Chodzi o model A32:

    Tu jest w kawałkach jako pdf.:
    http://www.box.net/shared/c3mi1lb6o0

    A tu jako rar:
    http://www.nissanclub.cz/manuals.php?ddlb_year=&ddlb_model=18&ddlb_category=&cb_ok=+OK+

    Poproszę o dalszą pomoc.
  • Poziom 14  
    Sygnał dawki rozruchowej START idzie do ECM na pin 20 kolor przewodu brązowo- biały . Jeżeli nie ma skanera z programem dedykowanym Nissan - to należy sprawdzić czy na tym bezpieczniku pojawia się napięcie przy startowaniu rozrusznikiem - napięcie ma być w pozycji stacyjki START a także w pozycji ON - czyli kluczyk w pozycji - zapłon włączony .. Dobry bezpiecznik to nie wszystko - trzeba sprawdzić czy jest tam napięcie w odpowiednim momencie . Wystarczy dołączyć kontrolkę z żarówką do tego bezpiecznika ( ma zaświecić podczas kręcenia rozrusznikiem i w pozycji właczonego zapłonu ) a następnie przemierzyć przejście od bezpiecznika do ECM omomierzem - lub powtórzyc test z żaróweczką przy samym ECM znajdując odpowiedni obwód .
  • Poziom 10  
    No to zmierzyłem - na bezpieczniku nr 33 [START IGN.] brak napięcia przy położeniu kluczyka w pozycji ON. Podczas kręcenia nie sprawdzałem, ale skoro ma być także na ON to uznałem, że jest to o czym pisałeś - brak "dawki rozruchowej".
    Co zatem teraz? O czym to świadczy i co mogę zrobić?

    Dodam jeszcze jeden objaw, o którym wcześniej ni pisałem. Otóż w czasie pracy na biegu jałowym, np. na światłach czuję że dolatuje mi drażniący, ostro-kwaśny zapach jakby spalin ale wzbogacony jakby benzyną - myślałem, że to niedopalone paliwo gdyby świeca lub cewka nie dopalała, ale jak wącham rurę to z niej tak nie śmierdzi. Może to z obiegu recyrkulacji spalin, może tam jakieś zaworki nie działają poprawnie... Czy to może mieć jakiś związek?

    Podkreślam, że auto jak już odpali to pracuje wprost idealnie zarówno na jałowym jak i przy gazowaniu, bez obciążenia i z obciążeniem, wkręca się i ciągnie jak trzeba. Nic nie faluje, nie przerywa po prostu miód malina... tylko to zapalanie.

    Wielkie dzięki, sprawa chyba idzie do przodu. Ogromne dzięki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie, źle sprawdziłeś, musisz zakręcić. Żaróweczka ma się zaświecić i świecić po zaprzestaniu kręcenia.
  • Poziom 10  
    Dobrze pójdę sprawdzić przy kręceniu. Tylko kolega Waldek pisał, że ma być zarówno przy kręceniu jak i w pozycji ON. Lecę sprawdzić i zaraz odpowiem.
    Drogi Pawle, zerknij na mój poprzedni post, bo dopisałem jeszcze o zapachu jakby spalin... dopisywałem w trakcie gdy odpowiadałeś. Jak myślisz, czy to może mieć jakiś związek?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zatem wydaje mi się, że należy przepatrzeć szczelność zarówno układu dolotowego jak i wydechowego, nawet mała dziurka w wydechu i masz taki zapach.
  • Poziom 10  
    No to sprawdziłem:
    W pozycji ON brak napięcia na bezpieczniku nr 33.
    Po przekręceniu kluczyka pojawia się błysk na próbniku i dalej nie świeci. Tak samo przy kolejnych próbach.
    Co zatem można wywnioskować?
  • Poziom 14  
    Nie mam serwisówki do tego Nisssana tylko trochę schematów . Na wszystkich jest informacja ,że napięcie 12 V ma pojawiać się na bezpieczniku 33 w pozycji kluczyka ON oraz START , Jeżeli jest inaczej to trzeba znależć w serwisówce dokładny opis skąd to idzie ? czy jest to stacyjka - być może tak ...
    Jeżeli auto nadal odpala ciężko - zaryzykowałbym inne doswiadczenie .
    Przewód z zamontowanym bezpiecznikiem 5 A lub 7,5A i podałbym plusa np. z baterii z pomocą drugiej osoby przy startowaniu na ten bezpiecznik ... jeżeli idziemy dobrym tropem - to powinien odpalić normalnie ..
    Jeżeli nic to nic to nie zmienia ... trzeba szukac innej przyczyny..
  • Poziom 10  
    Waldku drogi. Linki do serwisówki podałem powyżej, ale powiedz jakie potrzebujesz schematy, to wydłubię i podeślę ci konkretne strony abyś mógł popatrzeć. Jest sporo plików po kilka MB, razem ok 20MB ale ładnie podzielona działami np. EL (Engine Electrical) albo EC (Engine Control). Powiedz co Ci potrzebne do dalszej diagnozy... pomocy.
  • Poziom 14  
    Ok , sciągnąłem dokumentację . Popatrzę i odpiszę - jutro rano . Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Waldemarze.... odpłacę ci w hojnym darze.
    Dziękuję Ci, że ci się w ogóle chce jakiemuś kolesiowi na drugim końcu Polski w Gdańsku tak pomagać. Jestem pod wrażeniem.
    Paweł i Tobie też wielkie dzięki naprawdę.
    Panowie... jestem pod wrażeniem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Patrz PW

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dla ułatwienia, PDF el strona 32

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć, czy błysk się pojawia po stronie stacyjki, jeśli tak to upalona kostka stacyjki.