Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kondesator - kiedy, po co i dlaczego???

Falco76 24 Sty 2004 15:54 45057 85
  • #31 24 Sty 2004 15:54
    nfsking
    Poziom 24  

    mam pionka(4x20 w rmsie) do tedo cztery średni nisko(dwa 13cm i dwa pionki jakies 40w, 16,5cm)

  • #32 13 Sie 2004 03:15
    Patryk987
    Poziom 17  

    witam
    w moim autku mam wzmaka 4 x 45 W rms kazda koncowka jest maksymalnie obciazona i jak zrobie glosniej to swiatelko oswietlajace kabine miga jak stroboskop myslicie ze kondensaor sie przyda bo uraty jakosci dzwieku nieslychc
    dodam ze wzmak ma 2 bespieczniki po 25 A kazdy

  • #33 13 Sie 2004 05:32
    DWAserwis
    Poziom 29  

    EHhhhhhhhhhhhh Snoby Snoby 8O

    dawne akumulatory - to uczono w szkołach, że 45Ah to ma pojemność około 8F , nowoczesne akumulatory to dużo więcej.
    i aby to wykożystać - ten prąd to :
    - dobre, czyste klemy o dużej powierzchni styku, a nie jakieś szybko złączki albo inne G... co jest aktualnie w autach
    - odpowiednie przewody lecace od plusa i minusa akumulatora w zależności od obciążenia i jak ktoś hce 500W RMS to wzmacniacz potrzebuje około 600W mieć dostarczone czyli 50Amper czyli minimalny przekrój przewódów od plusa i od minusa to 16mm² dla przykładu to zobaczcie jakie przewody lecą do rozrusznika i przewód jest tam cienki :wink: bo przeznaczony tylko do chwilowj pracy
    Zamontujcie wzmacniacze przy akumulatorze - albo drugi akumulator (za 60zł w markecie) przy wzmacniaczach - i wtedy posłuchajcie jak to działa.

    • Proponuje powrót do szkoły i nauczenie się prawa Oma
      I jak tu ktoś wcześniej wspomniał to perpetum mobile
      i energi z kosmosu nikt jeszcze niewymyślił


    PS.:
    Ile Wat daje u was w autach alternator - który musi zasilać wasz sprzęt , doładowywać akumulator, zasilać elektronikę w aucie i różne wasze podrasowane oświetlenie , halogeny i jakieś świetlówki pod spodem 8O :D :D

  • #34 14 Mar 2005 14:05
    awan
    Poziom 11  

    ja stosuje 1f i kabel do śćian 3 żyłowy razem lub kabel aku do rozrusznika nic nie przysiada nawet przy 600W rms polecam kabel do ścian 3 żyłowy sama miedż!!!!!!!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    tylko nie spalcie uzwojenia na alternatorze lepiej zainwestować w kondziorka lub 2x 160ah i dwa alterki pozdro od basowca

  • #35 28 Kwi 2005 20:08
    spasiony
    Poziom 12  

    Zastanawiam się nad założeniem kondka i pytam z biegu:
    Czy jak przy łupnięciu na wolnych obrotach zwalnia silnik to kondek mi się przyda czy nie? ( mam poprowadzony kabelek 10 mm )
    pozdrawiam

  • #36 30 Kwi 2005 15:41
    luk1980
    Poziom 22  

    DWAserwis napisał:
    EHhhhhhhhhhhhh Snoby Snoby 8O

    dawne akumulatory - to uczono w szkołach, że 45Ah to ma pojemność około 8F , nowoczesne akumulatory to dużo więcej.
    i aby to wykożystać - ten prąd to :
    - dobre, czyste klemy o dużej powierzchni styku, a nie jakieś szybko złączki albo inne G... co jest aktualnie w autach
    - odpowiednie przewody lecace od plusa i minusa akumulatora w zależności od obciążenia i jak ktoś hce 500W RMS to wzmacniacz potrzebuje około 600W mieć dostarczone czyli 50Amper czyli minimalny przekrój przewódów od plusa i od minusa to 16mm² dla przykładu to zobaczcie jakie przewody lecą do rozrusznika i przewód jest tam cienki :wink: bo przeznaczony tylko do chwilowj pracy
    Zamontujcie wzmacniacze przy akumulatorze - albo drugi akumulator (za 60zł w markecie) przy wzmacniaczach - i wtedy posłuchajcie jak to działa.

    • Proponuje powrót do szkoły i nauczenie się prawa Oma
      I jak tu ktoś wcześniej wspomniał to perpetum mobile
      i energi z kosmosu nikt jeszcze niewymyślił


    PS.:
    Ile Wat daje u was w autach alternator - który musi zasilać wasz sprzęt , doładowywać akumulator, zasilać elektronikę w aucie i różne wasze podrasowane oświetlenie , halogeny i jakieś świetlówki pod spodem 8O :D :D

    Mało ludzi pamięta o ładowaniu akumulatorów ładują dużo sprzętu który pobiera dużo prądu ostro grają ,a potem jadąć samochodem zaczynają się robić herezje alternator nienadąża z ładowaniem aku ,każdy samochód ma tak dobrane alternator i akumulator że nietrzeba go doładowywać problem zaczyna się jak zaczniemy pakować sprzęd wyższej klasy prądożerne włączymy światła, dmuchawe, ogrzewanie szyby wtedy akumulator jest niedoładowywany alternator nienadąża z ładowaniem.Tak że planując jakiś sprzęd w aucie trzeba też to wziąść pod uwage.

    Pozdrawiam

  • #37 19 Maj 2005 05:28
    retoropak
    Poziom 12  

    OK patrze ze trza tu troche rzeczy wyprostowac i uporzadkowac
    1. Na kazde 500W daje sie kondziolka 1F (mozna wiecej)
    2. Kondziolka dajemy rownolegle do wzmacniacza(ktos pisal ze w szereg)
    3.Masy wzmacniacza nie podlaczamy do masy kondziolka bezposrednio
    4.Jak mamy alternator 70amperowy a sprzet pobiera 50amperów to trza zmienic alternator na wiekszy bo tutaj nic jusz nie pomoze njawyzej zlagodzi objawy analogicznie z wiekszymi pradami
    5. Podlaczanie kondensatora do samego radia nie ma sensu to tak samo jakbys podlaczal taki kondesator do discmana
    6. Pamientajcie o grubych kablach no chyba ze chcecie miec podgrzewana podloge :)
    Kable przeznaczone do car audio sa zazwyczej z lepszej jakosci miedzi niz kable od spawarki od lampki w pokoju albo instalacji elektrycznych stosowanych w domach.
    7. Kondziolki sa z roznymi elektronikami sa z ladowaniem i sa bez jak jest wyswietlacz to nie znaczy ze ma uklad ladowania
    8.Tak jak ktos juz napisal porzadne zlącza
    9. Bezpiecznik przy akumulatorze!!!!!!!!!!!
    10.Ktos tam łaczyl 6 glosnikow rownolegle do radyja a ja sie zastanawiam jak to wzmacniacz wytzrymuje pewno sie zabezpiecza albo termicznie nie wyrabia
    11.Ogolnie jesli macie fundusze to warto zakupic kondziolka

    THE END
    A gdzie zasady poprawnej polszczyzny? [h]

  • #38 19 Maj 2005 20:51
    raveland
    Poziom 28  

    wlasnie kupilem sobie kondensator dietz i tam jest remote i pytanie czy to podlacza sie ten sam kabel remote co do wzmaka od radia??
    a jezeli tak to czy wystarczy przedluzyc kabel ten remote od wzmaka do kondensatora??

  • #39 25 Maj 2005 05:42
    retoropak
    Poziom 12  

    TAk podlaczasz te samo remote co do wzmaka (antena+ z radia) w momencie kiedy wlaczysz radyjo to odpali ci kondziola
    ja mam stingera i on ma automat tzn jest bez remote i sie sam wlacza jakos czuje skubany ze napiecie spada i sie wlancza
    a poza tym to proponuje kable od spawarki 100mm^2 ewentualnie dwie szyny kolejowe:):) jakies ze 100cm^2 a jak masz mniejszy wzmacniacz to od wąskotorówki

  • #40 01 Cze 2005 17:02
    raveland
    Poziom 28  

    podlaczylem kondensator dietz 1F i przy uruchamianiu wytwarza krociotki sygnal tak kolo 1-2 sekund czy to normalne ??
    bo w instrukcji jest napisane ze jak piszczy to wlacza sie jakies zabezpieczenie
    ogolem to wszystko gra ale wole miec pewnosc zanim cos popsuje
    wczesniej mialem alpharada i tam takich bajerow dzwiekowych nie bylo

  • #41 02 Cze 2005 01:32
    retoropak
    Poziom 12  

    Normalne u mnie przy ladowaniu tesz pipczy dopiro jak osiagnie napiecie takie jak trzeba to przestaje
    tzn ja mam stingera no ale we wszystkie kondzia podobna elektronike wsadzaja

  • #42 02 Cze 2005 11:55
    raveland
    Poziom 28  

    Cytat:
    3.Masy wzmacniacza nie podlaczamy do masy kondziolka bezposrednio


    a czemu tak??
    ja mam poprowadzony kabel od akumulaotra do kondenssatoraa i od kondensatora do wzmaka czy to blad w instalacji??

    czy istnieje cos takiego jak formowanie kondensatorow tak samo jak to sie robi przy bateriach w telefonach??

  • #43 02 Cze 2005 12:26
    retoropak
    Poziom 12  

    CZemu tak chmm dokladnie to nie wiem ale jak sie dowiem to powiem czemu ale wiekszosc producentow w USA (stinger, rockford, phoenix gold) zalecaja zeby nie laczyc masy kondensatora do masy wzmacniacza.
    Njalepiej nabyć jak to z angielskiego distribution block typu T i klopot z glowy.
    No ale jak jest zapodane bezposrednio to nie powinno sie raczej nic spfielorzyć .


    O formowaniu nie slyszalem i raczej jest niepotrzebne (tak mi sie wydaje)

  • #44 02 Cze 2005 18:53
    raveland
    Poziom 28  

    jeszcze mam takie pytanko bo mi miga diodka niebieska na kondzie a sie dowiedzialem ze nie powinna i czego to mzoe byc wina??zle podlaczenie czy co??
    jak jest napiecie 14v to nie miga ale jak spada ponizej 14 to zaczyna non stop migac
    napicie potrafi spasc do 12.9-13v przy ostrym bebnieniu

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    sprawdzilem dokladniej i ogolem to miga jak sie glosno tlucze jak jest cicho to nie miga moze wyczuwa jakies spadki napiecia duze i sygnalizuje co wy na to??

  • #45 03 Cze 2005 01:53
    retoropak
    Poziom 12  

    Pewnie miga jak napiecie spada ponizej 14 albo jak wzmak pobiera prad. Wszystko powinno byc w porzadku.
    U mnie na przyklad pipczy jak napiecie spadnie ponizej 10v przestaje pipczec jak jest powyzej 12v a diody migaja jak wzmaczek ciagnie prad.
    Na wszelki wypadek zapytaj sie kogos kto ma takiego kondzia albo zapodaj majla do producenta a jak z angielskim troszke cienko to podaj mi model i firme jak bede mial chwile czasu to skrobne cos do nich.
    POZDRO

  • #46 03 Cze 2005 16:11
    raveland
    Poziom 28  

    http://allegro.pl/show_item.php?item=51202321

    kupilem doklandie ten kondensator z tej aukcji
    pytalem sie goscia ktory ma taki kondensator przez gg i powiedzial mi ze u niego miga tylko podczas wlaczania a pozniej juz nie
    u mnie miga gdy jest duzy pobor pradu i nie wazne czy pokazuje 14 czy 12 wolt jak wzmak pobiera duzo to miga jak gra cicho to nie(dokladnie sie przyjzallem i teraz juz wiem sorki ze wczesniej wproawdzale w blad)
    mam wzmaka BM 990atx ktory podobno w mostku potrafi wyciagnac 800w rms (przy duzych znieksztalceniach) i moze poprostu ona ma taki duzy pobor pradu i ta diodka miga
    w instrukcji nic nie jest napisane o tej diodce( a szkoda) i nie wiem jak to odbierac czy jest to wada czy wszystko ok
    ogolnie to kondensator pracuje normalnie i wskazuje napiecie tez normalnie przy bardzo glosnym bebnienu spada tak w okolice 13volt

  • #47 04 Cze 2005 00:07
    retoropak
    Poziom 12  

    Zapodalem im majla ciekawe co powiedza ale mi sie zdaje i tak ze to normalne przy duzym poborze pradu

  • #48 04 Cze 2005 01:04
    raveland
    Poziom 28  

    dzieki :)
    mi sie tez wydaje ze to normalne no ale dodatkowa wiedza nie zaszkodzi :D

  • #49 02 Lip 2006 13:46
    Misiak-007
    Poziom 14  

    Witam!!!
    A czym sie kierowac przy zakupie takigo kondesator? Zwracacie uwage na jakies parametry? Jakie firmy polecacie?
    Pozdrawiam Łukasz

  • #50 20 Lip 2006 17:11
    marekut
    Poziom 10  

    Witam i pytam: czy ktoś przemyślał dokładnie temat kondensatora o dużej pojemności? Nie prościej,taniej i skuteczniej za kwotę 40-60 zł kupić akumulator o pojemności kilku amperogodzin i zasilanie na wzmaka buforować takim akumulatorem?Aku oczywiście montowane przy wzmacniaczu w sposób zapewniający warunki bezpieczeństwa (opary,wywrócenie sie itd.) Akumulator jest "zwykły", tzn. kwasowy z płytami ołowianymi czyli ma parametry dokładnie takie same jak akumulator "główny" w samochodzie. A i energii zmagazynuje troszeczke więcej niż kondensator 1F nawet z elektroniką,wyświetlaczami,piszczkami i niebieskimi diodami.....nie wspomnę o wydajności prądowej (nie chwilowej w pojedynczym piku ale o całej serii pików czyli po prostu o głośnym graniu. Jedyny mankament to przekaźnik o odpowiednich stykach do dołączania dodatkowego akumulatora dopiero podczas pracy wzmacniacza przy zapalonym silniku - równoległe łączenie dwóch akumulatorów może doprowadzić do przepływu prądu pomiędzy akumulatorami na postoju. System sprawdzony w życiu i działa całkiem pozytywnie. Podstawowa wada to brak elektroniki,wyświetlacza i niebieskich diod LED..... (przepraszam za uszczypliwość )

  • #51 20 Lip 2006 21:58
    mlody1921
    Poziom 29  

    hmmm sam niewiem czy lepszy kondek czy drugie aku a jak z ładowaniem takiego aku ?? drugiego ??

    a co do kondów co myslicie o tej firmie http://www.allegro.pl/item116700000_kondensator_1_farad_powercap_z_elektronika_nowy.html
    ale zarówka do ładowania i trzeba sie z nia bawic za kazdym razem gdy sie aku wyciagnie ;/

    Dodano po 43 [sekundy]:

    http://www.allegro.pl/item116700075_kondensator_2_farad_powercap_z_elektronika_nowy.html

  • #52 20 Lip 2006 23:02
    raveland
    Poziom 28  

    jezeli aku by spelnialo zadanie przynajmniej tak jak kond to czegos takiego jak konda do car audio by nie wymyslili
    kond to takie sprytne urzadzonko ktore oddaje energie blyskawicznie w porownaniu do aku
    i nawet jakbys mial i 10 aku to by ci nic nie dalo bo by nie nadazaly oddawac energi i bys mial skoki napiecia a kond sluzy wlasnie do tego aby wyrownac te skoki

    co do zaroweczki to powinnienes sie cieszyc ze takowa jest gdyz te ktore sie laduje bez zaroweczki(czyli automatycznie sie laduja) nie oplaca sie kupowac z tego wzgledu ze sa duzo wolniejsze od tych zwyklych ladowanych przez zaroweczke

    a ze sie tak zapytam
    ile razy w roku wyciagasz aku??

  • #53 21 Lip 2006 18:08
    mlody1921
    Poziom 29  

    panowie pomocy alternatora daje 14,2 wiec sprawny a swiatła przymryguja na basie kabelm mam 7 mm srednica zew za maly pewnie bezpiecznik przy aku 30 w koncowce 30 moze za mały przy aku co robic klemy zmienic ??? tez

  • #55 21 Lip 2006 21:15
    mlody1921
    Poziom 29  

    ale jak moze niewyrabiać jak to jest tylko 30 A jak jeszcze moce sa prawdziwe zalecany aku od 50 do 60 mam 55 ma niecały rok jak podałem obciązenie to spada do 13,8 kon wzmak to boschmann 8080A 4 kanały ponoc moc w mostkach 196 rms chodzi pod nim Ap w jednym mostku

    jak sie ma bezpiecznik przy aku ma on 30A i w koncówce tez 30A niepowinien być wikszy przy aku zreszta porobie zdjecia na diy

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    http://www.allegro.pl/item116554346_kabel_zasilajacy_33_62mm2_12mm_cu_duzy_wybor.html


    taki kabel bylby dobry ??

  • #57 22 Lip 2006 00:41
    mlody1921
    Poziom 29  

    od aku do wmzka tylko z myśla ze zaloze cos mocniejszego kiedys to 20mm2 styknie ??

  • #58 22 Lip 2006 01:19
    raveland
    Poziom 28  

    styknie
    a jak zacznie ci brakowac to dolozysz drugie tyle

  • #59 22 Lip 2006 10:11
    mlody1921
    Poziom 29  

    hehe reveland dzieki mistrzuniu ;] duzych mocy :P

  • #60 23 Lip 2006 23:09
    pawelj
    Poziom 15  

    A ja mam pytanie czy kondensator 0,5 F da się zastąpić mniejszymi połączonymi rónolegle. Załóżmy, że nie chodzi ani o miejsce ani o cenę i dla sprawdzenia wzmacniacza 600 W (z naklejki odczytane) dokładam po kolei równolegle baterie kondensatorów 4700mikroF połączone po 10.