Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regeneracja nastawnikow krzywkowych

assan 31 Sty 2008 18:39 1626 13
  • #1 31 Sty 2008 18:39
    assan
    Poziom 12  

    Witam mam pytanie jaki material zastosowac na krzywki nastawnika aby byly odpowiednio twarde i wytrzymale poniewaz oryginalnych nie da sie dokupic Nastawnik ten steruje silnikiem pradu stalego 40v 100A w zabytkowej gorniczej lokomotywce akumulatorowej

    0 13
  • #2 31 Sty 2008 19:11
    cranky
    Poziom 26  

    Najlepiej z regulatorów krzywkowych - tyle że innych. Napis dokładniej jakie krzywki Ci trzeba, może być na priva.

    0
  • #3 31 Sty 2008 19:31
    Madrik
    Moderator Robotyka

    Najlepiej z oryginalnego materiału - najprawdopodobniej to bakelit.

    0
  • #4 31 Sty 2008 20:12
    assan
    Poziom 12  

    tylko ze bakelit dostepny w handlu w postaci pretow i plyt ma tendencje do rozwarstwiania

    0
  • #5 31 Sty 2008 21:33
    Moulder
    Poziom 23  

    A z jakim materiałem te krzywki mają współpracować ? Jak jest ze smarowaniem ?.
    Krzywka będzie miała najlepszą żywotność przy współpracy z rolką - może da się przerobić.

    0
  • #6 31 Sty 2008 21:42
    assan
    Poziom 12  

    Krzywki wspolpracuja z rolkami tylko sa powylamywane i posiadaja rysy nawet jakis "fachowiec"kleil je poxipolem

    0
  • #7 31 Sty 2008 21:59
    Moulder
    Poziom 23  

    Jeżeli nie chcesz metalu to teflon będzie dobrym rozwiązaniem

    0
  • #8 31 Sty 2008 22:41
    assan
    Poziom 12  

    ale to jest nastawnik sterujacy bezposrednio silnikiem i styki moga sie nagrzewac wiec teflon nie jest chyba najlepszy

    0
  • #9 31 Sty 2008 23:22
    ifa
    Poziom 10  

    Bakielit może się rozwarstwiać.Jest to prasowany papier.Ale textolit powinien zdać egzamin.Dość odporny na temperature,na ścieranie oraz bardzo dobrze pracuje ślizgowo.Dostępny jest w płytach i wałkach. Łatwo daje się też obrabiać.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Wpadł mi też inny pomysł.Jeśli nie chodzi koledze o zachowanie oryginału to możesz spróbować znaleść nastawnik od starego dzwigu 4lub6 tonowego.
    Były montowane na samochodach STAR.Można spróbować poszukać nastawnika od suwnicy bramowej.Mogły by być nawet bez przeróbki.

    0
  • #10 01 Lut 2008 00:06
    assan
    Poziom 12  

    z dzwigu jednak nie pasuje

    0
  • #12 01 Lut 2008 00:34
    ifa
    Poziom 10  

    Wzrokowo były podobne. Tylko miały pojedyncze sterowanie(jedno pokrętło) mocowo były też podobne.W starszych typach suwnic oraz dzwigach sterowanie było realizowane poprzez zwieranie segmentów opornic bezpośrednio sterownikiem.Z tego powodu były takie duże.

    0
  • #13 28 Gru 2013 14:29
    assan
    Poziom 12  

    mam jeszcze takie pytanie chociaż temat stary ,ale aktualny
    Czy ma ktoś z kolegów pomysł na wykonanie ew adaptację gotowego sterownika pwm mogacego zasapic ten nastawnik ,problem tkwi w tym ze konieczne jest zastosowanie nawrotnika ,Interesuje mnie jeszcze kwestia jak rozwiązac to mechanicznie ,chodzi mi o to aby umiescic sterownik w obudowie nastawnika ,oraz zastosowac jakis wielkogabarytowy potencjometr tak aby do sterowania wykorzystac oryginalna korbe z nastawnika i pozostawic zabytkowy wyglad

    0
  • #14 28 Gru 2013 15:21
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    assan napisał:
    Czy ma ktoś z kolegów pomysł na wykonanie ew adaptację gotowego sterownika pwm mogacego zasapic ten nastawnik ,problem tkwi w tym ze konieczne jest zastosowanie nawrotnika


    Nastawnik i nawrotnik to dwa oddzielne bloki łatwo się dające rozdzielić, w twoim przypadku dla zachowania zawsze takiej samej polaryzacji dla PWMa: akumulator - PWM - nawrotnik - silniki.

    assan napisał:
    Interesuje mnie jeszcze kwestia jak rozwiązac to mechanicznie ,chodzi mi o to aby umiescic sterownik w obudowie nastawnika ,oraz zastosowac jakis wielkogabarytowy potencjometr


    Regulacja była skokowa i do takiej przyzwyczajony jest zapewne "maszyniok" jeżdząący na tym Karliku, więc sugeruję korbę spiąc z odpowiednim przełacznikiem przełączającym rezystory w PWMie.

    0