Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek Ford Escort

kwabedz 26 Dec 2003 11:39 6200 21
  • #1
    kwabedz
    Level 11  
    Witam,

    Montowal ktos zwykly silownik do Forda, bo slyszalem ze sa specjalne,
    ma ktos moze jakie patenty na instalacje zwyklych silownikow w Ford Escort '93 4d
    [hr:b516744116]
    pozdrawiam TomciO
  • #2
    pawel-k
    Level 2  
    Instalowałem normale siłowniki (klasyczne) ale trzeba się mocno napracować. Wyjmuje się zamek i cięgno siłownika struje bezpośrednio zamkiem ze względu na specyficzne fabryczne cięgno do ryglowania i otwierania drzwi.
  • #3
    roy_
    Level 16  
    Czesc !
    Ja probowalem zamontowac zwykle silowniki do takiego forda i po dłuższysz próbach i kombinacjach bez efektów odpuscilem sobie :( .
    Pozdrawiam i zycze powodzenia !!!
  • #4
    tomus2k
    Level 26  
    W wersij do 90r da sie zamontowac normalne silowniki bo jest tam jedna linka w wersji po 90r sa dwie linki i sie nie da... :(
  • #5
    wloc
    Level 34  
    Po 95r. nawet nie kombinoj szkoda twojego czasu lepiej kupic na wolumenie lub na alegro przystosowane do forda
  • #6
    bobbik
    Level 17  
    uniwersalne zakładałem -potem na swój koszt zmieniałem na specjalizowane do forda .Jak chcesz tanio i wysyłkowo kupić to
    prazool(malpa)wp.pl
  • #7
    SiwusGSM
    Level 19  
    Do fordów jest kilka patentów. Ostatnio robiłem fiestę 98 i escorta 96 na zwykłych siłownikach. Po małej gimnastyce idzie bez problemu.Niestety jest to czasochłonne.
  • #8
    w1m
    Level 14  
    Lepiej zastosować dedykowane dla forda bo temechanizmy fordoskiego zamka są kapryśne .
    Po założeniu jest ok ale po kilkunastu miesiącach i zimie trzeba czasami korygować ich ustawienie
  • #9
    allbert8
    Level 11  
    słuchajcie to wszystko zalezy od zameczka musie miec 4 ciegła ja mam w swoim fordzie zrobione i wcale sie nie menczylem jak jest zameczek na 3 cieglach to czeba sie namenczyc ale tak to nic trudnego i mam klasyczne siłowniki zainstalowane
  • #10
    SiwusGSM
    Level 19  
    A jak jest tylko jedna linka? I odbywa się na niej otwieranie drzwi oraz ryglowanie(zamykanie) zamka ?
  • #11
    allbert8
    Level 11  
    na linkach nie robiłem tylko na cięgłach znaczy na drutach a w samym zamku jest 4 uchwyty i tam jest jeden wolnny to go wykozystałem do centralnego a na lineczke nic ci nie poradze soryy
  • #12
    wloc
    Level 34  
    Jak jest jedna linka to tylko orginaly za 800 zl lub podrubki z Mery za 270 zl
  • #13
    SiwusGSM
    Level 19  
    Ja się zmieściłem w 30 zetach za dwoje drzwi
  • #14
    wideleccc
    Level 11  
    jest prosty sposob na zamontowanie uniwersalnych silownikow.
    Wyglada to w ten sposob ze silownik montuje sie wzdloz linki, w strone klamki wewnatrz auta, na jej wysokosci. koniec linki posiada "kulke z otworkiem" obracamy te kulke w ten sposob zeby otworek byl skierowany w gore. w plastikowej obudowie, na lini silownik klamka, wiercimy otworek na ciegna dostarczone razem z silownikami.
    Dopasowujemy dlugosc ciegna i zaginamy nie zagiety koniec tak aby mogl wejsc w otwor "kulki". zbyt duze wygiecie bedzie blokowac ciegno, a zbyt male bedzie skutkowac wypadaniem ciegna z otworu "kulki".
    Jest jeszcze maly szkopol z sila silownikow, moga byc zbyt slabe zeby pociagnac..... Daje sie to poprawic przez lekka modyfikacje zamkow, a mianowice wyjecie jednaj sprezynki.
    Jak znajde chwile czasu to narysuje calosc.
    Mam nadzieje ze nie wyszlo z tego maslo maslane, ale jakos inaczej nie umiem tego napisac.
  • #15
    adast
    Level 2  
    Ja zrobilem to w taki sposob:
    wycialem kawalek pancerza od linki. Pancerz trzeba usztywnic aby sie nie ruszal. Podpinamy ciegno silownika do linki i dziala.
  • #16
    adast
    Level 2  
    Ja zrobilem to w taki sposob:
    wycialem kawalek pancerza od linki. Pancerz trzeba usztywnic aby sie nie ruszal. Podpinamy ciegno silownika do linki i dziala.
  • #17
    Kondzior
    Level 16  
    Troche odgrzebuję, wiem... ale u mnie na czasie...

    Nie rozumiem tylko jednego i zaraz postaram się wytłumaczyć czego...

    Zamek w fordzie (cały) jest sterowany jedna linką więc linka może być w trzech pozycjach:
    1. Zamek zamknięty (klamka wciśnięta)
    2. Zamek otwarty (klamka w pozycji "normalnej")
    3. Zwolnienie blokady-otwarcie drzwi (klamka pociągnięta)

    Siłownik natomiast posiada tylko 2 pozycje
    1. Zamek zamknięty (siłownik "wciągnięty")
    2. Zamek otwarty (siłownik "wyciągnięty")


    Czy jeśli podączymy w powyższy sposób ten zamek to przypadkiem przy pociągnieciu klamki do otwarcia nie rozwalimy ("rozciągniemy") siłownika??

    Jeśli się myle to dajcie znać...

    Pozdrawiam
  • #18
    hpm
    Level 12  
    Jest bardzo prosty sposób choć troszkę trzeba się napracować
    - wyjmij zamek razem z linką, w miejscu gdzie linka łączy się z zamkiem są takie dwie blokadki jedna ciągnąc za linkę odryglowuje zamek (można otwierać drzwi) a druga popychając klamkę blokuje zamek.
    - do uszka siłownika do którego normalnie montuje się drut trzeba zrobić i przykręcić coś w rodzaju widełek lub litery U które będzie można włożyć pomiędzy te dwie blokadki na lince (widełki można zrobić z blach które są w każdym komplecie centralki, wystarczy obciąć blachę w połowie otworu i już są widełki, a drugi otwór blachy można wykożystać do przykręcenia całości do siłownika)
    - teraz trzeba siłownik przykręcić do zamka wkładając te misternie wykonane widełki pomiędzy te dwie blokadki, z tego co pamiętam jeden otwór pasuje a drugi trzeba wywiercić w zamku.
    Naprawdę jest to wykonalne, robiłem to z kumplem ze trzy lata temu i do teraz działa, mam nadzieję że to w jakimś stopniu pomoże. Pozdrawiam i życzę miłej kombinacji.
  • #21
    sirWaclaw
    Level 12  
    przekombinowujecie panowie :) - wyciagamy zamek, przestawiamy go na zamknij potem na otworz - widac wtedy jak dziala jego mechanizm.
    Do elementu ktory podczas tego dzialania sie porusza podczepiamy ciegno od naszego silownika uniwersalnego i wszystko. Cala recepta na montaz uniwersalnego silownika, nie tylko w fordzie ale roznych innych wynalazkach np boczne drzwi chrysler voyager.
    oczywiscie to co pisze wydaje sie bardzo proste a w autku moze sie wydawac ciezkie do zrobienia, ale wystarczy ruszyc pozadnie glowa i sie uda :) Dzieki takim autom jak Escort wypracowalem sobie iles patentow na nietypowe podlaczenia do zamkow - troche wyobrazni, chwila zastanowienia i zawsze mozna wymyslic jak zrobic podlaczenie w maksymalnie prosty i niezawodny sposob

    W escorcie wiercimy otworek w czesci ruchomej o ktorej pisalem wyzej, wycinamy dolna czesc blachy(nazwijmy ja bazowa - blacha ktora zespala go w calosc) oczywiscie tylko tyle ile jest konieczne zeby nam sie zamek nie rozlecial. Koncowke ciegna wyginamy w lewo i zaraz potem w prawo



    _________________________l""

    mniej wiecej cos takiego

    wkladamy ta koncowke we wczesniej wywiercony otworek i montujemy zamek.
  • #22
    Tomek665
    Level 28  
    Niemal identyczna sytuacja dotyczy transita, gdzie jedno cięgno otwiera drzwi i rygluje zamek. Wg. licznych wypowiedzi nie da się założyć uniwersalnego, ale to nie prawda. Rozwiązanie jest proste, estetyczne i niezawodne. Nie kombinujemy nic z linką tylko wiercimy otworek w dźwigni poruszającej się podczas ryglowania, wkładamy tam drut-cięgno jego koniec wygięty w kształt litery Z.