Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek Ford Escort

26 Dec 2003 11:39 6083 21
  • Level 11  
    Witam,

    Montowal ktos zwykly silownik do Forda, bo slyszalem ze sa specjalne,
    ma ktos moze jakie patenty na instalacje zwyklych silownikow w Ford Escort '93 4d
    [hr:b516744116]
    pozdrawiam TomciO
  • Level 2  
    Instalowałem normale siłowniki (klasyczne) ale trzeba się mocno napracować. Wyjmuje się zamek i cięgno siłownika struje bezpośrednio zamkiem ze względu na specyficzne fabryczne cięgno do ryglowania i otwierania drzwi.
  • Level 16  
    Czesc !
    Ja probowalem zamontowac zwykle silowniki do takiego forda i po dłuższysz próbach i kombinacjach bez efektów odpuscilem sobie :( .
    Pozdrawiam i zycze powodzenia !!!
  • Level 25  
    W wersij do 90r da sie zamontowac normalne silowniki bo jest tam jedna linka w wersji po 90r sa dwie linki i sie nie da... :(
  • Level 34  
    Po 95r. nawet nie kombinoj szkoda twojego czasu lepiej kupic na wolumenie lub na alegro przystosowane do forda
  • Level 17  
    uniwersalne zakładałem -potem na swój koszt zmieniałem na specjalizowane do forda .Jak chcesz tanio i wysyłkowo kupić to
    prazool(malpa)wp.pl
  • Level 19  
    Do fordów jest kilka patentów. Ostatnio robiłem fiestę 98 i escorta 96 na zwykłych siłownikach. Po małej gimnastyce idzie bez problemu.Niestety jest to czasochłonne.
  • Level 13  
    Lepiej zastosować dedykowane dla forda bo temechanizmy fordoskiego zamka są kapryśne .
    Po założeniu jest ok ale po kilkunastu miesiącach i zimie trzeba czasami korygować ich ustawienie
  • Level 11  
    słuchajcie to wszystko zalezy od zameczka musie miec 4 ciegła ja mam w swoim fordzie zrobione i wcale sie nie menczylem jak jest zameczek na 3 cieglach to czeba sie namenczyc ale tak to nic trudnego i mam klasyczne siłowniki zainstalowane
  • Level 19  
    A jak jest tylko jedna linka? I odbywa się na niej otwieranie drzwi oraz ryglowanie(zamykanie) zamka ?
  • Level 11  
    na linkach nie robiłem tylko na cięgłach znaczy na drutach a w samym zamku jest 4 uchwyty i tam jest jeden wolnny to go wykozystałem do centralnego a na lineczke nic ci nie poradze soryy
  • Level 34  
    Jak jest jedna linka to tylko orginaly za 800 zl lub podrubki z Mery za 270 zl
  • Level 19  
    Ja się zmieściłem w 30 zetach za dwoje drzwi
  • Level 11  
    jest prosty sposob na zamontowanie uniwersalnych silownikow.
    Wyglada to w ten sposob ze silownik montuje sie wzdloz linki, w strone klamki wewnatrz auta, na jej wysokosci. koniec linki posiada "kulke z otworkiem" obracamy te kulke w ten sposob zeby otworek byl skierowany w gore. w plastikowej obudowie, na lini silownik klamka, wiercimy otworek na ciegna dostarczone razem z silownikami.
    Dopasowujemy dlugosc ciegna i zaginamy nie zagiety koniec tak aby mogl wejsc w otwor "kulki". zbyt duze wygiecie bedzie blokowac ciegno, a zbyt male bedzie skutkowac wypadaniem ciegna z otworu "kulki".
    Jest jeszcze maly szkopol z sila silownikow, moga byc zbyt slabe zeby pociagnac..... Daje sie to poprawic przez lekka modyfikacje zamkow, a mianowice wyjecie jednaj sprezynki.
    Jak znajde chwile czasu to narysuje calosc.
    Mam nadzieje ze nie wyszlo z tego maslo maslane, ale jakos inaczej nie umiem tego napisac.
  • Level 2  
    Ja zrobilem to w taki sposob:
    wycialem kawalek pancerza od linki. Pancerz trzeba usztywnic aby sie nie ruszal. Podpinamy ciegno silownika do linki i dziala.
  • Level 2  
    Ja zrobilem to w taki sposob:
    wycialem kawalek pancerza od linki. Pancerz trzeba usztywnic aby sie nie ruszal. Podpinamy ciegno silownika do linki i dziala.
  • Level 15  
    Troche odgrzebuję, wiem... ale u mnie na czasie...

    Nie rozumiem tylko jednego i zaraz postaram się wytłumaczyć czego...

    Zamek w fordzie (cały) jest sterowany jedna linką więc linka może być w trzech pozycjach:
    1. Zamek zamknięty (klamka wciśnięta)
    2. Zamek otwarty (klamka w pozycji "normalnej")
    3. Zwolnienie blokady-otwarcie drzwi (klamka pociągnięta)

    Siłownik natomiast posiada tylko 2 pozycje
    1. Zamek zamknięty (siłownik "wciągnięty")
    2. Zamek otwarty (siłownik "wyciągnięty")


    Czy jeśli podączymy w powyższy sposób ten zamek to przypadkiem przy pociągnieciu klamki do otwarcia nie rozwalimy ("rozciągniemy") siłownika??

    Jeśli się myle to dajcie znać...

    Pozdrawiam
  • Level 12  
    Jest bardzo prosty sposób choć troszkę trzeba się napracować
    - wyjmij zamek razem z linką, w miejscu gdzie linka łączy się z zamkiem są takie dwie blokadki jedna ciągnąc za linkę odryglowuje zamek (można otwierać drzwi) a druga popychając klamkę blokuje zamek.
    - do uszka siłownika do którego normalnie montuje się drut trzeba zrobić i przykręcić coś w rodzaju widełek lub litery U które będzie można włożyć pomiędzy te dwie blokadki na lince (widełki można zrobić z blach które są w każdym komplecie centralki, wystarczy obciąć blachę w połowie otworu i już są widełki, a drugi otwór blachy można wykożystać do przykręcenia całości do siłownika)
    - teraz trzeba siłownik przykręcić do zamka wkładając te misternie wykonane widełki pomiędzy te dwie blokadki, z tego co pamiętam jeden otwór pasuje a drugi trzeba wywiercić w zamku.
    Naprawdę jest to wykonalne, robiłem to z kumplem ze trzy lata temu i do teraz działa, mam nadzieję że to w jakimś stopniu pomoże. Pozdrawiam i życzę miłej kombinacji.
  • Level 12  
    przekombinowujecie panowie :) - wyciagamy zamek, przestawiamy go na zamknij potem na otworz - widac wtedy jak dziala jego mechanizm.
    Do elementu ktory podczas tego dzialania sie porusza podczepiamy ciegno od naszego silownika uniwersalnego i wszystko. Cala recepta na montaz uniwersalnego silownika, nie tylko w fordzie ale roznych innych wynalazkach np boczne drzwi chrysler voyager.
    oczywiscie to co pisze wydaje sie bardzo proste a w autku moze sie wydawac ciezkie do zrobienia, ale wystarczy ruszyc pozadnie glowa i sie uda :) Dzieki takim autom jak Escort wypracowalem sobie iles patentow na nietypowe podlaczenia do zamkow - troche wyobrazni, chwila zastanowienia i zawsze mozna wymyslic jak zrobic podlaczenie w maksymalnie prosty i niezawodny sposob

    W escorcie wiercimy otworek w czesci ruchomej o ktorej pisalem wyzej, wycinamy dolna czesc blachy(nazwijmy ja bazowa - blacha ktora zespala go w calosc) oczywiscie tylko tyle ile jest konieczne zeby nam sie zamek nie rozlecial. Koncowke ciegna wyginamy w lewo i zaraz potem w prawo



    _________________________l""

    mniej wiecej cos takiego

    wkladamy ta koncowke we wczesniej wywiercony otworek i montujemy zamek.
  • Level 28  
    Niemal identyczna sytuacja dotyczy transita, gdzie jedno cięgno otwiera drzwi i rygluje zamek. Wg. licznych wypowiedzi nie da się założyć uniwersalnego, ale to nie prawda. Rozwiązanie jest proste, estetyczne i niezawodne. Nie kombinujemy nic z linką tylko wiercimy otworek w dźwigni poruszającej się podczas ryglowania, wkładamy tam drut-cięgno jego koniec wygięty w kształt litery Z.