Montowal ktos zwykly silownik do Forda, bo slyszalem ze sa specjalne,
ma ktos moze jakie patenty na instalacje zwyklych silownikow w Ford Escort '93 4d
[hr:b516744116]
pozdrawiam TomciO
Instalowałem normale siłowniki (klasyczne) ale trzeba się mocno napracować. Wyjmuje się zamek i cięgno siłownika struje bezpośrednio zamkiem ze względu na specyficzne fabryczne cięgno do ryglowania i otwierania drzwi.
Czesc !
Ja probowalem zamontowac zwykle silowniki do takiego forda i po dłuższysz próbach i kombinacjach bez efektów odpuscilem sobie .
Pozdrawiam i zycze powodzenia !!!
Do fordów jest kilka patentów. Ostatnio robiłem fiestę 98 i escorta 96 na zwykłych siłownikach. Po małej gimnastyce idzie bez problemu.Niestety jest to czasochłonne.
Lepiej zastosować dedykowane dla forda bo temechanizmy fordoskiego zamka są kapryśne .
Po założeniu jest ok ale po kilkunastu miesiącach i zimie trzeba czasami korygować ich ustawienie
słuchajcie to wszystko zalezy od zameczka musie miec 4 ciegła ja mam w swoim fordzie zrobione i wcale sie nie menczylem jak jest zameczek na 3 cieglach to czeba sie namenczyc ale tak to nic trudnego i mam klasyczne siłowniki zainstalowane
na linkach nie robiłem tylko na cięgłach znaczy na drutach a w samym zamku jest 4 uchwyty i tam jest jeden wolnny to go wykozystałem do centralnego a na lineczke nic ci nie poradze soryy
jest prosty sposob na zamontowanie uniwersalnych silownikow.
Wyglada to w ten sposob ze silownik montuje sie wzdloz linki, w strone klamki wewnatrz auta, na jej wysokosci. koniec linki posiada "kulke z otworkiem" obracamy te kulke w ten sposob zeby otworek byl skierowany w gore. w plastikowej obudowie, na lini silownik klamka, wiercimy otworek na ciegna dostarczone razem z silownikami.
Dopasowujemy dlugosc ciegna i zaginamy nie zagiety koniec tak aby mogl wejsc w otwor "kulki". zbyt duze wygiecie bedzie blokowac ciegno, a zbyt male bedzie skutkowac wypadaniem ciegna z otworu "kulki".
Jest jeszcze maly szkopol z sila silownikow, moga byc zbyt slabe zeby pociagnac..... Daje sie to poprawic przez lekka modyfikacje zamkow, a mianowice wyjecie jednaj sprezynki.
Jak znajde chwile czasu to narysuje calosc.
Mam nadzieje ze nie wyszlo z tego maslo maslane, ale jakos inaczej nie umiem tego napisac.
Ja zrobilem to w taki sposob:
wycialem kawalek pancerza od linki. Pancerz trzeba usztywnic aby sie nie ruszal. Podpinamy ciegno silownika do linki i dziala.
Ja zrobilem to w taki sposob:
wycialem kawalek pancerza od linki. Pancerz trzeba usztywnic aby sie nie ruszal. Podpinamy ciegno silownika do linki i dziala.
Troche odgrzebuję, wiem... ale u mnie na czasie...
Nie rozumiem tylko jednego i zaraz postaram się wytłumaczyć czego...
Zamek w fordzie (cały) jest sterowany jedna linką więc linka może być w trzech pozycjach:
1. Zamek zamknięty (klamka wciśnięta)
2. Zamek otwarty (klamka w pozycji "normalnej")
3. Zwolnienie blokady-otwarcie drzwi (klamka pociągnięta)
Siłownik natomiast posiada tylko 2 pozycje
1. Zamek zamknięty (siłownik "wciągnięty")
2. Zamek otwarty (siłownik "wyciągnięty")
Czy jeśli podączymy w powyższy sposób ten zamek to przypadkiem przy pociągnieciu klamki do otwarcia nie rozwalimy ("rozciągniemy") siłownika??
Jest bardzo prosty sposób choć troszkę trzeba się napracować
- wyjmij zamek razem z linką, w miejscu gdzie linka łączy się z zamkiem są takie dwie blokadki jedna ciągnąc za linkę odryglowuje zamek (można otwierać drzwi) a druga popychając klamkę blokuje zamek.
- do uszka siłownika do którego normalnie montuje się drut trzeba zrobić i przykręcić coś w rodzaju widełek lub litery U które będzie można włożyć pomiędzy te dwie blokadki na lince (widełki można zrobić z blach które są w każdym komplecie centralki, wystarczy obciąć blachę w połowie otworu i już są widełki, a drugi otwór blachy można wykożystać do przykręcenia całości do siłownika)
- teraz trzeba siłownik przykręcić do zamka wkładając te misternie wykonane widełki pomiędzy te dwie blokadki, z tego co pamiętam jeden otwór pasuje a drugi trzeba wywiercić w zamku.
Naprawdę jest to wykonalne, robiłem to z kumplem ze trzy lata temu i do teraz działa, mam nadzieję że to w jakimś stopniu pomoże. Pozdrawiam i życzę miłej kombinacji.
przekombinowujecie panowie - wyciagamy zamek, przestawiamy go na zamknij potem na otworz - widac wtedy jak dziala jego mechanizm.
Do elementu ktory podczas tego dzialania sie porusza podczepiamy ciegno od naszego silownika uniwersalnego i wszystko. Cala recepta na montaz uniwersalnego silownika, nie tylko w fordzie ale roznych innych wynalazkach np boczne drzwi chrysler voyager.
oczywiscie to co pisze wydaje sie bardzo proste a w autku moze sie wydawac ciezkie do zrobienia, ale wystarczy ruszyc pozadnie glowa i sie uda Dzieki takim autom jak Escort wypracowalem sobie iles patentow na nietypowe podlaczenia do zamkow - troche wyobrazni, chwila zastanowienia i zawsze mozna wymyslic jak zrobic podlaczenie w maksymalnie prosty i niezawodny sposob
W escorcie wiercimy otworek w czesci ruchomej o ktorej pisalem wyzej, wycinamy dolna czesc blachy(nazwijmy ja bazowa - blacha ktora zespala go w calosc) oczywiscie tylko tyle ile jest konieczne zeby nam sie zamek nie rozlecial. Koncowke ciegna wyginamy w lewo i zaraz potem w prawo
_________________________l""
mniej wiecej cos takiego
wkladamy ta koncowke we wczesniej wywiercony otworek i montujemy zamek.
Niemal identyczna sytuacja dotyczy transita, gdzie jedno cięgno otwiera drzwi i rygluje zamek. Wg. licznych wypowiedzi nie da się założyć uniwersalnego, ale to nie prawda. Rozwiązanie jest proste, estetyczne i niezawodne. Nie kombinujemy nic z linką tylko wiercimy otworek w dźwigni poruszającej się podczas ryglowania, wkładamy tam drut-cięgno jego koniec wygięty w kształt litery Z.