Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

grzałki w dieslach oraz samochodach LPG

01 Lut 2008 14:15 9463 17
  • Poziom 9  
    Witam
    Znalazłem na allegro facia ,który sprzedje grzłąki na 220-230v montowane w instalacjach chłodzenia silników samochodowych.I tu pytanie czy zna,wie jak wykonac taka grzałke ale zasinana 12v bezposrednio z instalacji elektrycznej samochodu?
    Cel.zamontowanie takiej grzałkii to podniesieni temperatury silnika w czsie niskich temp.np diesli albo sam napedzanych LPG.Dodam ze chciałbym zainstalowac taka grzałke w swoim samochodzie napedzym LPG (sekwencyjny wtrysk)po aby zmniejszyc czas przejsaci z benzyny na gaz.W niskich temp niestety trwa to troxhe w czasie zanim instalacja usyska te min 30stopni celcjusza.Taka grzałka podłaczona do instalacji elektr moze skrocic czas.Oferowane grzałki sa niestety podłaczane ale do instalacji domowej 220-230 vol a to m nie nie interesuje.Dodam ze licze sie z wymiana akumlatora na wiekszy i prosze nie piszcie ze sie nie da
    Bert
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    norbi_30 napisał:
    i prosze nie piszcie ze sie nie da
    Bert


    To jak wiesz lepiej że się da to po co zakładasz watek na forum?
    Grzałka zasilana z sieci ma kilkaset - kilka tysięcy watów, co przy napięciu 220V daje załóżmy poniżej 10A płynącego prądu. Grzałka podobnej mocy, zasilana z instalacji 12V będzie pobierała kilkadziesiąt, kilkaset amperów prądu.
    W którychś niemieckich silnikach ( bodajze TDI 1Z) widziałem trzy świece żarowe wkręcone w w metalowy przewód wodny, ale jak to dogrzewa ciecz to nie wiem.
  • Poziom 9  
    Witam
    No chyba nie trzeba konczyc zadnych szkół zeby to wiedziec,a co do wątku to szukam kogoś kto cus takiego juz robił .
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 35  
    Z akumulatora zapomnij.

    W TDIkach te świece są zasilane jak silnik chodzi a więc alternator pracuje.
  • Poziom 19  
    Taką grzałke najlepiej stosować tylo jeśli są większe mrozy włączając juą na jakiś czas przed próbą odpalenia. Takie ma zadanie i dla tego jest na 220V żeby szybciej grzać ciecz chłodzącą:)
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    A tak w ogóle to są dostępne podgrzewacze spalinowe ( Webasto itd.), które grzeją zarówno wnętrze pojazdu jak i silnik. Nie ma się co oszukiwać - z 12V grzania elektrycznego nie będzie.
    Tak na marginesie to uważam że grzałka w misce olejowej jest chyba lepsza niż w płaszczu wodnym.
  • Poziom 16  
    Mój kolega miał taką grzałkę zamontowaną w nissanie -starym dieslu,ale była na 230 V.Poza tym musiał rozwiercić termostat,aby był przepływ cieczy,tak było w instrukcji montażu grzałki.Może lepiej wstawić taką grzałkę do płynu jak jest w audi 80 z silnikiem tdi,ona raczej nie bierze dużo prądu-sądząc po gabarytach i kablu podłączonym.
  • Poziom 9  
    Witam
    Koledzy to ze taka ciesz moze sie zagotowac na grzałce 12 v to juz wiemy ,doadam ze niektore disle maja montowane grzalki w swoich układach fabrycznie ,np maszyny budowalne w celu lepszego rozruchu (co nie znaczy ze ja chce swoje na maszyne bud przerobic).Mam sekwencyjny wtrysk gazu jak,wiadomo to ustrojstwo przestawia sie na gaz dopiero po osiagnieciu tem 30 stopni czyli to nie jest az 100 stopni.Grzałka na 12 v podłaczona chociazby do alternatora lub gdzies pod instalacje umozliwi szybsze ogrzanie cieczy chłodniczej .Nie mam zamiaru montowac czego do chłodnicy na 220-230 voltu i latac z jakimis kablami w kolo domu.Równie dobrze moge nalac petryga czy boryga do czajnika bezprzewodowego i zagotować to prawie to samo.To ma działac bez jakich kolwiek plataniny kabli.Zapaliasz silnik jedziesz i powiedzy po 3-5 min masz zasilanie na LPG .Niestety sekwencyjne instalacje nie zezwalaja na przlaczenie gdzy sinik ma ponizej 30stipni
    Jesli ktos ma pomysł zapraszam do dyskusji .Odpada zasilanie z sieci 220-230 v tylko 12v .Czekam na konstruktywne komentarze a za wylewnośc Dzięki

    Proszę poprawić błędy w postach i używać przycisku "pisownia". goldwinger
  • Poziom 26  
    Jesli chcesz grzac po uruchomieniu silnika to problemu nie ma. Grzalki nurkowe byly w silnikach dci-przeplywajaca ciecz ogrzewana byla przez 4 grzalki (wlaczane zaleznie od potrzeby). W razie co mam oryginalne grzalki z uchwytem do zalozenia na przewod wodny.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    norbi_30 napisał:
    Zapaliasz silnik jedziesz i powiedzy po 3-5 min masz zasilanie na LPG .Niestety sekwencyjne instalacje nie zezwalaja na przlaczenie gdzy sinik ma ponizej 30stipni

    W sprawnym silniku, z odpowiednio wpiętym reduktorem w układ taki czas jazdy wystarcza na odpowiednie zagrzanie reduktora.
    Jeśli u ciebie jest inaczej, to albo jest minus 20 stopni na zewnątrz, albo szukaj przyczyn w układzie chłodzenia samochodu.
  • Moderator Samochody
    I tu się zgadzam, ponad 30st. na reduktorze mam już po chwili od uruchomienia samochodu - trwa to maksymalnie 3 - 4 minuty (przy sprawnym termostacie). Wracając do grzałek, to możesz przed reduktorem zamontować grzałkę przepływową (rurkową), ale jej skuteczność też nie będzie zbyt duża. Stosuje się grzałki przepływowe zbudowane na trzech świecach żarowych. Aby zagrzać przepływający płyn do temperatury pow. 30st, trzeba do tego użyć bardzo dużej mocy, szczególnie gdy temp. płynu jest dużo niższa i nie sądzę, aby dało się zbudować układ na 12V, który wykazałby się zadowalającą Ciebie sprawnością. Próbować oczywiście możesz.
  • Poziom 9  
    Witam
    Jeśli chodzni o to grzanie to nie jest tak do konca jak kolega pisze ze po 3 minutach może przełaczy na LPG.Moj układ chłodniczy jest całkowicie szczelny i nie mam z nim żadnych problemów.Normalną rzeczą jest ze w czasie niskich temperatur samochód potrzbuje dłuższego czasu na rozgrzanie całej instalacji.Nie wierzę ze trwa to 3 min (moze w okresie wiosenno -letnio-jesiennym)ale na pewno nie w zimie.No chyba ze uzytkownik katuje swoj silnik byleby jak najszybciej zagotować ciecz.(czytaj podnoszenie i trzymanie na wys.obrotach silnika oj współczuje sasiadom).Gdzieś widizałem fabryczne grzałki montowane w blok samochodu ktore grzeja tzw krótki obieg(czyt.grzana ciecz w samym bloku zanim termostac pusci ciecz w cały obieg ).
    Interesujące są te grzałki nurkowe moze kolega zapoda jakies foto i opis jak to ustrojstwo wygląda.
    Intalator LPG proponował mi grzałke na 220v ale to rozwiązanie nie jest dla mnie zadowalajace.
  • Moderator Samochody
    Jeżeli jest bardzo zimno, to faktycznie rozgrzanie reduktora może potrwać dłużej. Wszystko zależy od samochodu i od sposobu włączenia reduktora w obieg, a także od szczelności termostatu. Grzałka na 230V, to rzeczywiście poroniony pomysł - już sobie wyobrażam, jak ciągniesz co rano przedłużacz przez okno :). W przypadku Twojego auta najlepiej byłoby wykonać podgrzewacz rurkowy bezpośrednio przed reduktorem. Rozwiązanie techniczne, to kwestia indywidualna. Można wykorzystać miedzianą rurkę DN15 lub DN18, wlutować w nią trzy mosiężne nakrętki pod świece żarowe. Można kupić grzałkę patronową lub spiralną na 12V i zamontować w odpowiednio długiej rurce. Grzałki te nie mają zbyt dużej wydajności, więc na 10cm rurce raczej nie zbudujesz skutecznego podgrzewacza. Jak jesteś majsterkowiczem, to konstruuj, a potem chętnie zobaczymy opis działającego racjonalizatorskiego wynalazku :).
  • Poziom 26  
    norbi_30 napisał:
    Witam

    Interesujące są te grzałki nurkowe moze kolega zapoda jakies foto i opis jak to ustrojstwo wygląda.


    Fotki nei mam, ale w razi zainteresowania moge zrobic. Wyglada to mniej wiecej tak, ze jest rurka przelotowa, a w niej cztery grzalki nurkowe na 12V. Dziala to tak, ze po uruchomieniu silnika jest sprawdzana temp. cieczy i sa pokoleii wlaczane grzalki jesli napiecie jest wyzsze jak 13V,a temp. plynu niska.
  • Poziom 9  
    Witam
    No widze,że zaczynaja się wypowiadać ludzie ,którzy naprawde maja cos konkretnego do powiedzenia na temat.To fajne.
    Jesli kolega moze zrobić fotki tych grzałek to chetnie pogladamy,może coś wspólnie wymyślimy(w końcu co kilka głów to nie jedna).
    Napisłaem tez do człowieka który trudni się sprzedaża grzałek na 220v na allegro z zapytaniem czy nie posiada przypadkiem takich grzałek na 12v .Niestety nie.Szukam nadal.
    Słuchajcie potrzebuje informacji ile watów moze wyprodukować alternator samochodowy peugot 206 1,6l??
  • Poziom 10  
    Ten problem rozwiązali skandynawowie - z uwagi na klimat, ale oni używają 220V. Zastanawiam się czy jeżeli wymyślisz coś na 12v nie zaczną się problemy z alternatorem. Myślę że jeśli zdecydujesz się na coś 12V, będziesz musiał przemyśleć tą kwestię. Sam mam Audi V8 z sekwencją. Przejście na gaz następuje po ok 3-4 minutach jazdy. Pomijam temp. -15/20st. Miałem okres gdy czas przejścia był znacznie dłuższy, ale po sprawdzeniu okazało się że szwankował czujnik temp. w instalacji gazowej. Może u Ciebie warto go wymienić.
  • Poziom 9  
    Niestety cały samochód jest sprawny,zanim zalozyłem instalacje gazowa wumienilem wszytskie potrzebne graty od termostatu po sonde lambda.Istalacja ma dopiero 2 miesiace .Mozed w lecie to bedzie sie szybciej przełaczać.I co ciekawe gaz ze stacj markowych jak BP jest o duzo lepszy niz z jakis stacji prywatnych.Samochód ma lepszy ciąg i co za tym idzie szybciej sie grzeje.Mysle ze powodem moze byc tylko sam LPG.Ilość km jaka robie jest rowniez wieksza (mysle o LPG z BP)
  • Poziom 10  
    Co do jakości gazu zgoda. Co do instalacji -moja też była na gwarancji - do wadliwego czujnika doszedłem sam - kupiłem interfejs. Okazało się, że czujnik temp. w instalacji gazowej "przekłamywał".
    Odczyt temp. był niższy niż faktyczna temperatura w układzie. Jak napisałem wymieniłem czujnik (18zł) i po kłopocie.