Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1,7 - trudne uruchamianie silnika w mroźne dni.

dominik_01 01 Feb 2008 14:39 8781 13
  • #1
    dominik_01
    Level 2  
    Gdy temperatura spada ponizej 0 mam problemy z uruchomieniem silnika. Przy - 8 jest to niemozliwe (nowy akumulator). W dodatniej odpala bez problemu a na trasie samochod nie ma problemu z moca. Swiece zarowe sprawne. Filtr paliwa wymieniony. W czym moze tkwic problem?
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    A świece grzeją ? Może sterowanie świec....
    Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
  • #3
    piomoto
    Level 19  
    Zatankuj na innym cpnie ja kilka razy sie przekonałem że paliwo też jest ważne przy odpalaniu w zime

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i jeszcze jedna sprawa. Sprawdż czy działa Ci urządzenie do rozruchu zimnego silnika. powinno być gdzieś na pompie.
  • #4
    dominik_01
    Level 2  
    Dzieki za pomoc. Co do paliwa to tankowalem tylko NESTE i BP.

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić. [MS]
  • #5
    dominik_01
    Level 2  
    Bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Kupilem go niedawno, rocznik 93 i na liczniku 145000, wiec krecony. Jak cos bedzie wiadomo, to dam znac.
  • #6
    Jasiek690
    Moderator on vacation ...
    lutek30 wrote:

    Wygrałem zakład i w nagrodę powiem Ci, ze regulacja ta polega na likwidacji luzu zaworowego poprzez wymianę podkładek w popychaczach zaworów. Japońcy regulują luz w sposób mechaniczny, to Niemce regulują hydraulicznie - hihi.
    Można wymienić podkładki na podkładki o innej grubości lub zeszliwować podkładki o odpowiednią grubość.


    To silniki 1,7D (isuzu) mają hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. Nie ma tam możliwości regulacji zaworów. Mogę jednak się mylić.

    Ja bym sprawdził świece żarowe, czy są sprawne i czy jednakowe ( mogą w różnym czasie się nagrzewać).
  • #7
    adam7009

    Level 40  
    proponuję sprawdzic szczelnośc układu paliwa ,najlepiej w przewodzie zasilającym wstawic kawałek przezroczystego wężyka ,zeby można było obserwowac czy nie ciągnie powietrza,przy tak niskich temperaturach paliwo gęstnieje a przewody twardnieją co może byc przyczyną rozszczelnienia
  • #8
    jakub560
    Level 14  
    witam.proponuje sprawdzic po prostu przekaznik swiec zarowych.a co do regulacji zaworow to kto to wymyslił??pozdr
  • #9
    dominik_01
    Level 2  
    Jeszcze raz dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Niestety z powodu zawieruchy zyciowej nie mam czasu na samochod, ale jak mechanik cos zrobi, to podziele sie informacjami.
    Pozdrawiam wszystkich
  • #10
    prez8s
    Level 33  
    Sprawdz kompresje na zimno, te silniki ogolnie lubią miec przedmuchy i wtedy mają pogorszoną kompresje na zimno, jak wyciagniesz bagnet podczas pracy goracego silnika, to co widzisz? Czy slyszysz nierownomierne klepanie zaworow na zimnym? Jak sprawdzales swiece zarowe?
  • #11
    kwok
    Level 39  
    1. 1,7TD ISUZU nie mają hydrauliki
    2. Ten silnik ma chyba dużo przejechane (jeśli przyczyną jest brak luzów zaworowych albo kompresji) Dlaczego tak twierdzę - Astra, 350kkm w jednych rękach, dobry olej, ON z dobrej stacji i pali w każdych warunkach po jednym obrocie wału korbowego Jedynym mankamentem jest już troszkę poddarta turbina przez którą olej wylata
    Japończycy to potrafią zrobić ale trza dbać
    aaaa no i luzów nie było potrzeby regulować chociaż jakieś 0,05mm odstępstw już zostało stwierdzone
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tylko i wyłącznie -sprawdź czy świece aby na pewno grzeją, bo to że kontrolka zaświeca sie i gaśnie o tym wcale nie świadczy, w dalszej kolejności stan wtryskiwaczy - na stanowisku, jakie mają ciśnienie otwarcia i jak pylą. To podstawowa diagnostyka silnika diesla.

    A ponadto do kolegi który pisał o ustawianiu zaworów: Silnik ze zbyt dużym luzem zaworowym będzie odpalał, przy zbyt małym(braku) już raczej nie. Ponadto luzy zaworowe "giną" w trakcie rozgrzewania się silnika, tak że proszę nie wypisywać ciekawostek że zimny silnik ma zbyt małe luzy i dlatego nie zapala. Niedowiarkom polecam proste doświadczenie - zmierzcie sobie luzy na zimnym i na ciepłym silniku, dodatkowo chętni mogą jeszcze zmierzyć przy -20, ale to już chyba nie w tym roku.
  • #13
    ptaszek1975
    Level 30  
    Kolego spróbuj odpalić na plaku jak odpali od reki to bankowo świece
  • #14
    fassi
    Level 11  
    a może poprostu czujnik temperatury płynu chłodniczego ma przekłamanie?