Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spryciarze - szczegółowe monitorki do 2.1

DJSzmer 02 Lut 2008 16:58 3470 10
  • Założenie:
    Wysokie, średnie i kick bass - maja być bardzo szybkie, bardzo dynamiczne, bardzo, ale to bardzo szczegółowe i milutkie dla ucha :)
    Przy jak najmniejszym budżecie.

    Czyli tweeter kopułka, średni również, a kick bass 13tka.
    Przetworniki jakie wybrałem to
    - Magnum xT1
    - Magnum xM3
    - DLS Refrence

    Początkowo miały być inPHASE xt8, niestety DLS bije je na głowę, korektor fazy i kevlar nie pomogły.
    Tweeter miał być IT N80, niestety ciężko było dobrać średniaka, wiec będzie grał w autku :)
    Zwrotka zaprojektowana i wykonana przez kumpla, na komponentach IT i Canton.

    Obudowa to 20mm płyta wiórowa (przeznaczona na blaty, z fornirem), klejona, skręcana, kołkowana, silikonowana i wytłumiona gąbką czopikową.
    Przewody wewnątrz to jakiś Monster, 2x1,3mm2 Tw i Md a W 2x2,5mm2

    Materiał na skrzynki - za free (odpad stolarski) + piwo za docięcie :)
    gabka, wkrety, kleje - okolo 30zl (zostalo materialu)
    Wysokotonowe - 50zl (rynek wtórny)
    Średniotonowe - 60zl (rynek wtórny)
    Kick basy - 82zl (rynek wtórny)
    przewody - 40zł
    Gniazdko - 8zł
    Czas - bezcenny

    Ciesze sie bo spełniły moje oczekiwania :)
    Napędzam je aktualnie Sony XM-4520 lub Audio System ADS 8002.
    Jako uzupełnieni niskich tonów skorzystałem z gotowego suba MJ.
    Efekt rewelacja. Super dynamika, szczegółowość rewelacja, słychać świst pałeczki perkusisty :)

    Obecnie są maskownice na 13tkach, śrubki są czarne na imbusa, a monitorki stoją na kolcach.


    Fajne!
  • #2 02 Lut 2008 16:59
    DJSzmer
    Poziom 20  

    Ma grac nie szokować, dlatego wszystko wygląda Clasic

  • #3 02 Lut 2008 19:24
    darek590
    Poziom 14  

    no to wypowiem sie Pierwszy :D no masz racje grać ma zamiast szokować ale warto by żeby to jakoś wyglądało , o głośnikach nic nie wiem nie przyszło mi z nimi jeszcze pracować. Proponuje to jakimś ładnym fornirem okleić może do niskotonowego jakiegoś ringa (czy jak to sie tam zwie :) ) dać czy coś w tym stylu będzie na pewno lepiej. Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    i czy obudowa była liczona czy na oko??

  • #4 03 Lut 2008 11:47
    DJSzmer
    Poziom 20  

    Obudowa byla szacowana. Podparlem sie opiniami użytkowników audiocar.pl jak rowniez wlasnym osluchaniem. ~4L

  • #5 04 Lut 2008 11:19
    Pogromca
    Poziom 15  

    Mi się podoba co do oklejania fornirem no proszę was to nie są przetworniki warte forniru . To bardziej budżetowa konstrukcja do wieżyczki by sobie grało a nie pokazowe podstawkowce albo podłogowce które po za wyglądem mają świetnie grać .

  • #6 04 Lut 2008 21:58
    darek590
    Poziom 14  

    czemu nie są warte ja za fornir dałem 20 zeta. Fakt że to tylko sosna ale z dobrym pomysłem mozna zrobić naprawde coś ciekawego :D

  • #7 05 Lut 2008 15:28
    piotras001
    Poziom 17  

    Witam
    dałbym czarne wkręty znacznie by poprawiły wygląd
    monitorków

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Witam
    dałbym czarne wkręty znacznie by poprawiły wygląd
    monitorków

  • #8 05 Lut 2008 20:49
    DJSzmer
    Poziom 20  

    tak jak napisalem wyzej : "Obecnie są maskownice na 13tkach, śrubki są czarne na imbusa, a monitorki stoją na kolcach. "

  • #9 06 Lut 2008 16:44
    djdinitro
    Poziom 25  

    Srednioniskotonowiec Ok kopuła wysokotonowa tez spoko ale po co dwie na jedna kolumne? ten głosnik DLS gra dobrze do 4khc a kopułe mozna puscic od 2khc wiec niema mowy o dziurze w pasmie. Pozatym szerokosc skrzynki...było zrobic głebsza ale wąską z poprawą jakosci dzwieku dla wysokich tonow.Cełe wykonanie skrzynek to niezbyt ciekawie wyglada mozna było sie lepiej postarac tym bardziej ze komponenty sa wysokiej klasy.

  • #10 06 Lut 2008 18:02
    DJSzmer
    Poziom 20  

    tak, przenosi, ale z opóźnieniem

  • #11 06 Lut 2008 22:48
    gófer
    Poziom 34  

    Ekhm, skoro to gra szczegółowo super i w ogóle to chce zobaczyć schemat zwrotnicy wraz z dokonanym pomiarem z jej użyciem.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME