Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sterowanie zamkiem - Toledo II '99

remik_80 02 Lut 2008 18:16 3355 6
  • #1 02 Lut 2008 18:16
    remik_80
    Poziom 11  

    Witam wszystkich,

    Po przeglądniecie chyba wszystkich postów dotyczacych tego tematu postanowilem samodzielnie zamontować sterowanie zamiem centralnym na pilota. Autko ma centralny zamek fabryczny (moduł komfort) a ja zabrałem się za montowanie zdalnego sterowania nim.

    Otwieranie/zamykanie sterowane jest masą. Rozmątowałem więc drzwi kierowcy i tam podpiąłem się pod przewody sterujące zamknij/otworz te same na ktore podawany jest sygnal po przekreceniu kluczyka w drzwiach.
    Wszystko ładnie, ale tu pojawil sie problem... Mianowice przy otwieraniu kluczykiem kiedy raz przekrece w pozycje otworz otwieraja sie tylko drzwi kierowcy, aby otwarly sie wszystkie drzwi musze drugi raz przekrecic kluczykiem w te sama strone. Zas sterownik ktory montowałem po nacisnieciu nawet kilka razy przycisku otworz wysylal tylko jeden sygnal przy pierwszym nacisnieciem. Tymczasowo podpialem 3 wyjscie sterownika pod ten sam sygnal otworz aby otworzyc wszystkie drzwi, ale to tylko rozwiazanie tymczasowe. Co radzicie jedsli chodi o ten problem? Podlaczyc moze jakis urzadzenie zewnetrzne ktore bedzie emitowalo 2 sygnaly? Czy moze jest jakas mozliwosc wpiecia sie bezposrednio w moduł komfortu ten kolo kierownicy? Problem dodatkowo ze nie mam zadnych schematów połączen. Schematy (kolory przewodow) ktore sciagnalem z passata b5 i golfa IV roznia sie od tych ktore ja zauwazylem w drzwiach.

    Wylozylem sie jeszcze pod sam koniec przy blachym zadaniu jak podlaczenie migaczy pod moj sterownik. Czy nieznajac kolorow przewodow i niemajac schemtow jest jakis posob aby wsrod tego gaszcza kabli znalesc ten od migaczy?

    0 6
  • #2 03 Lut 2008 02:00
    remik_80
    Poziom 11  

    Grzebać w autku mam czas tylko w weekendy, tak że cały tydzien zostawiam sobie na zbieranie informacji:-)

    Popraw mnie jeśli coś źle rozumuje. Informacja o przekręceniu kluczyka jest wysyłana do sterownika w drzwiach co następnie CANem leci do modułu komfortu. Moduł komfortu następnie na podstawie szeregu informacji np. czy wszystkie drzwi sa zamkniete czy nie, wysyła do silownika (pośrednio przez sterownik w drzwiach kierowcy) czy zamknąć drzwi czy otworzyć.
    W moim przypadku do jednostki zamka w drzwiach idzie 7 przewodów
    1 przewód - masa
    2 przewody - to te do których się wpiołem i sa one wg mnie informacja dla modułu komfortu w ktorą stronę w danym momencie został przekręcony kluczyk
    2 przewody - informacja ze dla silowników otworz/zamknij - prześledziłem, że przypadku zamykania drzwi sterownik wysyła podwójny impuls
    2 przewody ktore niezidentyfikowałm a ktore jak się domyślam służa jako informacja czy drzwi zamknięte czy nie.

    Również wydaje mnie się, że moduł komfortu we wnetrzy auta powinien miec jakies wolne piny właśnie dla pojedynczych sygnałow zamknij/otwórz wszystkie drzwi.

    Dużo szukałem na forum, ale nieznalazłem takowego algorytmu działania modułu komfortu. Np. czy w momencie przekrecenia kluczykiem w drzwiach do modułu komfortu idzie informacja o ruchu kluczyka w zamku czy informacja o z silownika (mikrostyków) ze zamek został zamkniety lub nie. Wtedy co w przypadku gdy mamy wadliwy jeden mikrostyk informujacy o zamknieciu w silowniku np. w drzwiach pasazera? Domyslam sie ze wtedy modul komfortu uzna to jako drzwi niezamkniete i otworzy wszystkie pozostałe? Miałem na poczatku uzytkowania taki przypadek, że drzwi pasazera mogłem otworzyć tylko od zewnatrz a po jakims czasie wogole ich niemoglem otworzyc. Nieznajomosc logigi działania tego modułu zmusiła mine zawieść autko do fachowca, ale do dzis sie zastanawiam co bylo powodem - fachowiece ktory to naprawil n iebyl chetny do wyjasnien :-( Powiedzial tylko ze to wina braku bebenka w drzwiach pasazera. Coz uznalem ze ma racje, ale do dzis nie wiem co ma to wspolnego.

    Moglibyscie wyjasnic jak ten modul komfortu (wg mnie dosyc rozbudowany sterownik) dziala na poziomie abstrakcji sygnalów z poszczególnych drzwi?

    0
  • #3 03 Lut 2008 10:55
    remik_80
    Poziom 11  

    Wiem napewno, że komunikacja pomiedzy sterownikiem w drzwiach kierowcy a modułem komfortu w aucie odbywa sie przez jakas magistrale szeregowa. Czy jest to CAN czy jakas inna tego niewiem.

    Przewody do ktorych sie podpialem podawaja sygnaly informacyjne przekrecenia kluczyka w okreslona strone. Wiem to daltego, bo jak przewod otwierania w drzwiach przytrzymam dluzej to otwieraja sie wszyskie okna- dokladnie takie samo zachowanie jak przekrecenie kluczyka i przytrzymanie na kilka sekund w pozycje otworz.

    Tez co zauwazylem w momenecie podania sygnal zamknij sterownika wysyla do drzwi (silownikow) podwojny sygnal (podwojne ryglowanie?). Wynikaloby z tego ze modul komfortu interpretuje okreslone sygnaly i sam w odpowiedni sposob westerowywuje silownikamia/silniczkiem

    Mam nadzieje, ze powyzszy opis cos wniesie do tego tematu i w koncu to rozwiaze:-)

    0
  • #4 03 Lut 2008 11:13
    markomp
    Poziom 20  

    Sterowanie w wiązce wewnątrz drzwi między zamkiem a modułem żółto/niebieski, czerwono/zielony.
    Z drzwi do modułu idzie po canie więc nie masz czego szukać wewnątrz auta.
    Potrzebujesz dwóch impulsów na otwarcie - zmień sterownik, ewentualnie VAGiem przeprogramować zamek..
    Kierunki przy włączniku świateł lub w progu czarny/zielony i czarny/biały.
    I uważaj z tym "wkłuwaniem" jak proponuje PLEXI bo może to okazać się nieco bardziej kosztowne.

    0
  • #5 03 Lut 2008 11:29
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

    markomp napisał:
    VAGiem przeprogramować zamek..


    wystarczy jak zaprogramujesz otwieranie na jednoetapowe

    0
  • #6 03 Lut 2008 11:59
    remik_80
    Poziom 11  

    Dzieki markomp za rozwianie wątpliwosci. Masz rację, że wpinanie się w każdy przewód nie ma sensu jesli jest ich dużo, ale w podobny sposob doszłem do tego ktore przewody w drzwiach służa do sterowania centralnym :-) Mysle ze wpiecie sie w okreslony przewod i miernikiem lub probowka samochodowa sprawdzenie sygnalu to raczej bylo bezpiecznie?

    carrier moglbys podac mi w ktorym miejscu w VAGu dokonam takich ustawien?

    Zaraz chyba ide poszukac tych przewodow od migaczy w progu. Ta czynnosc wydawala mi sie najbardziej trywialna w calym procesie podlaczania sterownia. Niestety w gaszczu przewodow i braku schematu kolorow widzicie inny sposob aby sie w tym zorientowac bez wpinania w niektore przewody?


    Moderowany przez Błażej:

    "Doszłeś" bo miałeś blisko?

    0