Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

stuki w przednim kole nexia1.5 16v

Junior25 02 Lut 2008 20:22 7663 30
  • #1 02 Lut 2008 20:22
    Junior25
    Poziom 11  

    witam, mam pewien problem a mianowicie od kilku dni dobiegają jakieś dziwne stuki z przedniego prawego koła( luz na łożysku skasowany, gałki w dobrym stanie) wszystko dzieje się przy przyspieszaniu, po puszczeniu nogi z gazu jest cisza. Cóż to może być??

    0 29
  • #2 02 Lut 2008 20:44
    lindonerl
    Poziom 17  

    Przegub się sypie.

    0
  • #3 02 Lut 2008 20:50
    Junior25
    Poziom 11  

    najbardziej słychać jak się jedzie na wprost i przyspiesza

    0
  • #5 02 Lut 2008 21:11
    Junior25
    Poziom 11  

    z tego co sprawdzałem to nie wyczułem luzu

    0
  • #6 02 Lut 2008 21:16
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Dla mnie to tulejki na wachaczu,ewentualnie może być przegub od skrzyni biegów albo łożsko na mechanizmie różnicowym!

    0
  • #7 02 Lut 2008 21:21
    robokop
    Moderator Samochody

    ptaszek1975 napisał:
    łożsko na mechanizmie różnicowym!

    Raczej nie, jeśli tylko stuka i to w prawym kole. Rozjechane łożysko powodowałoby wycie, chrobotanie i inne ciekawe odgłosy ze skrzyni biegów, i to nie tylko w trakcie przyspieszania. Tak czy inaczej, szarpaki na stacji diagnostycznej prawdę powiedzą co do ewentualnych luzów w zawieszeniu. A jak założyciel wątka sprawdzał luz przegubu ?

    0
  • #8 02 Lut 2008 21:28
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    z przegubem prosta sprawa:
    Jeżeli przegub to autor zapomniał dodać że trzeszczy tylko przy skręconych kołach, a takie zachowanie to dwie możliwe usterki:
    niedokręcone koło i przegub

    0
  • #9 03 Lut 2008 13:35
    Junior25
    Poziom 11  

    wszystko podokręcane, zawieszenie z przodu oprócz mcpersona i przegubu wymienione. Luz na przegubie sprawdzałem ręką bo jak inaczej w garażu można sprawdzić??

    0
  • #10 03 Lut 2008 19:55
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Witam . podpinam się do tematu bo mam podobne objawy w swoim Volvo 460 1,9 .U mnie najbardziej słychać wibracje przy dojeżdżaniu na wierzchołek wzniesienia przy przyspieszaniu. Przy ( w czasie jazdy ) delikatnym zjechaniu w lewo lub w prawo , drgania znikają na jakiś czas .Tak samo się dzieje przy jeździe do tyłu .Mam dwie sugestie .Pierwsza, to sprawdzić łożyska igiełkowe na półosi ,druga łożyska w skrzyni - a to już niestety naprawa .

    Dodano po 14 [minuty]:

    A co do przegubów , to prawie zawsze wysiadają jak nie mają smarowania a dzieje się to w przypadku pęknięcia osłony przegubu i wycieknięcia smaru , oraz dostania się do łożysk ciał obcych typu woda , piach i wtedy amenus.
    Ewentualnie jeśli właściciel auta zakręca sobie z gracją na obrotach albo rusza z piskiem opon ( w zasadzie dotyczy to młodzieży ). Jeżeli Mac Pherson
    nie był sprawdzany ,a masz możliwość zdemontowania go ( potrzebny specjalny ściągacz do sprężyn , bez niego nie zaczynaj roboty !!!!!!!!! )Warto przesmarować łożyska . Pozdrawiam .

    Dodano po 38 [minuty]:

    Wracając jeszcze do tematu ,to mam pytanie . Jak zachowuje się auto gdy ma lekki luz na drążku kierowniczym ( na postoju po poruszaniu kierownicą słychać delikatny stuk ) ?

    0
  • #11 04 Lut 2008 10:23
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    krzych1-b napisał:
    Witam . podpinam się do tematu bo mam podobne objawy w swoim Volvo 460 1,9 .U mnie najbardziej słychać wibracje przy dojeżdżaniu na wierzchołek wzniesienia przy przyspieszaniu. Przy ( w czasie jazdy ) delikatnym zjechaniu w lewo lub w prawo , drgania znikają na jakiś czas .Tak samo się dzieje przy jeździe do tyłu .Mam dwie sugestie .Pierwsza, to sprawdzić łożyska igiełkowe na półosi ,druga łożyska w skrzyni - a to już niestety naprawa .


    Miałem ten sam problem w Volvo. Po wymianie dolnego sworznia wahacza i górnej poduszki Macpherson, drgania zdecydowanie się zmniejszyły, ale nie ustały - były nadal lekko wyczuwalne pomiędzy 90, a 100 km/h i w specyficznych warunkach - tak jak podałeś. Pomogła dopiero wymiana łączników i gum stabilizatora. Wyglądały niby dobrze, ale pod obciążeniem ciężko jest wychwycić luzy w tym miejscu. Po zdemontowaniu okazały się zużyte.

    0
  • #12 04 Lut 2008 11:44
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Wracając do tematu zgadzam się z tobą .Ja chciałem troszkę oszukać swojego" dziadka" i nałożyłem na drążek stabilizatora tulejki z węża igelitowego bo gumy miały luz . Czyli propozycja dla kolegi od Nexii ,sprawdzić jeszcze w/w podzespoły .Czasami szarpak nie wszystko pokaże.

    Dodano po 3 [minuty]:

    P.S. Mój patent wytrzymał prawie 1 rok .

    0
  • #13 04 Lut 2008 15:04
    Junior25
    Poziom 11  

    niechce tutaj odstawiać fuszerki jak robić to porządnie bo to przecież ja tym samochodem śmigam. W sobote skasowałem luz na kole a dzisiaj znowu się pojawił .

    0
  • #14 04 Lut 2008 16:24
    robokop
    Moderator Samochody

    Junior25 napisał:
    niechce tutaj odstawiać fuszerki jak robić to porządnie bo to przecież ja tym samochodem śmigam. W sobote skasowałem luz na kole a dzisiaj znowu się pojawił .


    Jakim sposobem skasowałeś luz na kole ? Znaczy na łożysku , czy jak?. Napisz koniecznie jak to zrobiłeś, bo z tego co ja wiem to luz na łożysku przedniego koła kasuje się jedynie poprzez jego wymianę.

    0
  • #15 04 Lut 2008 16:51
    Junior25
    Poziom 11  

    delikatnie dokręcając je, po dokręceniu luzu nie było do dzisiaj

    0
  • #16 04 Lut 2008 17:56
    robokop
    Moderator Samochody

    Wiedziałem. Dokręcając nakrętkę ściskasz tylko obie połówki łożyska - jest to łożysko kulkowe, bezluzowe, dzielone (kwestia procesu technologicznego produkcji. Śruba powinna być dokręcona do oporu i zapunktowana, od jej dokręcenia zależy trwałość zarówno łożyska, jak i piasty oraz wieloklinu przegubu. Tak czy inaczej łożyska masz do wymiany.

    W PRZEDNICH KOłACH SAMOCHODóW PRZEDNIO NAPęDOWYCH NIE KASUJE SIę LóZóW łOżYSK.

    0
  • #17 04 Lut 2008 18:42
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Chyba że koreańce założyli stożkowe ale wątpię .bo ten samochód jest ściągnięty z Kadeta .Przy stałych łożyskach luzu nie skasujesz choćbyś nie wiem jak dokręcał Po prostu nie da się ich ścisnąć tak jak stożkowe , które po dokręceniu trzeba " odpuścić" i znowu dokręcić z wyczuciem a potem obracając piastą wyczuć czy nie ma oporów . Tak to wygląda mniej więcej przy łożyskach stożkowych jak się nie ma klucza dynamometrycznego .I koniecznie nowa nakrętka zabezpieczająca . Myślę że trochę przybliżyłem temat , a to już nie fuszerka

    Dodano po 7 [minuty]:

    P.S. Jak byś mógł napisać jakie masz łożyska ?

    0
  • #19 04 Lut 2008 20:26
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    są stożkowe stosowane z przodu i nawet przy przednionapędowych

    0
  • #20 04 Lut 2008 20:34
    robokop
    Moderator Samochody

    goldwinger napisał:
    są stożkowe stosowane z przodu i nawet przy przednionapędowych

    Możliwe, chociaż jakoś nie zdarzyło mi sie jeszcze spotkać. W każdym razie Nexia ma kulkowe, dwurzędowe i tu się luzów nie kasuje tylko wymienia łożysko.

    0
  • #21 04 Lut 2008 20:46
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Np. Hyundai pony

    0
  • #22 04 Lut 2008 20:59
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na pewno nie skasowałeś luzu na łożysku, dokręcając je. Jeżeli faktycznie dokręcenie skasowało luz, mogłoby to oznaczać, że łożysko było wcześniej źle dociągnięte i wyrobił się luz na osi piasty, lecz to raczej rzadki przypadek. Jak Koledzy napisali powyżej, jest tam zastosowana dwurzędówka z fabrycznie pasowanym luzem - jak w zdecydowanej większości pojazdów z napędem przednim. Druga sprawa, to fakt, że tej nakrętki nie da się dociągnąć, jeżeli podczas montażu była dobrze dokręcona. Bardzo często ciężko jest ją odkręcić - bywa, że klucz udarowy nie daje rady i trzeba użyć metrowej przedłużki. Jeżeli przy dociągniętej nakrętce występuje luz pomiędzy kołem, a osią piasty, to łożysko jest do wymiany. Jeżeli łożysko jest jednak luźne na osi, to musisz również wymienić piastę.
    Odnośnie stuków podczas przyspieszania, to przyjrzałbym się silentblokom wahacza.

    0
  • #23 04 Lut 2008 21:28
    adam7009
    Poziom 38  

    moment obrotowy piasty przedniego koła nexia1.5 16v to 100 Nm dlatego proponuje sprawdzic dokręcenie przegubu.

    0
  • #24 05 Lut 2008 14:37
    Junior25
    Poziom 11  

    z odkręceniem nakrętki nie było najmniejszego problemu jedną ręką szło to odkręcić, być moze to będzie wina łożyska że takie stuki słychać(jakby w oponie była wbita śruba i waliła o droge z dużą częstotliwością).Dzięki wszystkim za uwagi pod miom odresem

    0
  • #25 09 Lut 2008 18:37
    Junior25
    Poziom 11  

    po ciężkich zmaganiach nie udało mi się wyciągnąć przegubu z zawleczką nie było problemu tylko z wyciągnięciem półosi. Czy wie ktoś jak to zrobić garażową metodą??

    0
  • #26 09 Lut 2008 18:46
    piomoto
    Poziom 19  

    Musisz mieć przyżąd do ściągania segerów. Odginasz seger(zabezpieczenie) i stukasz lekko młotkiem. Najlepiej robić we dwie osoby. Jedna trzyma półośke żeby nie wypadła i młotek żeby przywalić, a druga odgina zabezpieczenie

    0
  • #27 09 Lut 2008 18:58
    Junior25
    Poziom 11  

    z półosi zabezpieczenie zchodzi bez problemu tylko jest problem że kawałek półosi zostaje jeszcze w przegubie i niewiem jak to ustrojstwo wyciągnąć

    0
  • #28 09 Lut 2008 19:35
    piomoto
    Poziom 19  

    To niech Ci ktos przytrzyma półośke a Ty walnij młotkiem i wyleci:)

    0
  • #29 09 Lut 2008 19:43
    Junior25
    Poziom 11  

    w co mam walnąć tym młotkiem??
    mcperson się nie cofnie a półoś dalej niechce wejść w strone skrzyni

    0
  • #30 09 Lut 2008 21:42
    adam7009
    Poziom 38  

    odkręcasz mcperson od dołu [końcówka zwrotnicza]żeby odchylic do siebie ,ewentualnie końcówke przy mcpersonie od układu kierowniczego całośc odchylasz do tyłu imasz pole do popisu

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo