Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

stuki w przednim kole nexia1.5 16v

Junior25 02 Feb 2008 20:22 8329 30
  • #1
    Junior25
    Level 11  
    witam, mam pewien problem a mianowicie od kilku dni dobiegają jakieś dziwne stuki z przedniego prawego koła( luz na łożysku skasowany, gałki w dobrym stanie) wszystko dzieje się przy przyspieszaniu, po puszczeniu nogi z gazu jest cisza. Cóż to może być??
  • #3
    Junior25
    Level 11  
    najbardziej słychać jak się jedzie na wprost i przyspiesza
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przegub najprawdopodobniej, trzeba by pomacać czy luzu nie dostał. Taki sam jak w Astrze i Kadecie, z tego co wieść gminna niesie.
  • #5
    Junior25
    Level 11  
    z tego co sprawdzałem to nie wyczułem luzu
  • #6
    ptaszek1975
    Level 30  
    Dla mnie to tulejki na wachaczu,ewentualnie może być przegub od skrzyni biegów albo łożsko na mechanizmie różnicowym!
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    ptaszek1975 wrote:
    łożsko na mechanizmie różnicowym!

    Raczej nie, jeśli tylko stuka i to w prawym kole. Rozjechane łożysko powodowałoby wycie, chrobotanie i inne ciekawe odgłosy ze skrzyni biegów, i to nie tylko w trakcie przyspieszania. Tak czy inaczej, szarpaki na stacji diagnostycznej prawdę powiedzą co do ewentualnych luzów w zawieszeniu. A jak założyciel wątka sprawdzał luz przegubu ?
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    z przegubem prosta sprawa:
    Jeżeli przegub to autor zapomniał dodać że trzeszczy tylko przy skręconych kołach, a takie zachowanie to dwie możliwe usterki:
    niedokręcone koło i przegub
  • #9
    Junior25
    Level 11  
    wszystko podokręcane, zawieszenie z przodu oprócz mcpersona i przegubu wymienione. Luz na przegubie sprawdzałem ręką bo jak inaczej w garażu można sprawdzić??
  • #10
    krzych1-b
    Level 21  
    Witam . podpinam się do tematu bo mam podobne objawy w swoim Volvo 460 1,9 .U mnie najbardziej słychać wibracje przy dojeżdżaniu na wierzchołek wzniesienia przy przyspieszaniu. Przy ( w czasie jazdy ) delikatnym zjechaniu w lewo lub w prawo , drgania znikają na jakiś czas .Tak samo się dzieje przy jeździe do tyłu .Mam dwie sugestie .Pierwsza, to sprawdzić łożyska igiełkowe na półosi ,druga łożyska w skrzyni - a to już niestety naprawa .

    Dodano po 14 [minuty]:

    A co do przegubów , to prawie zawsze wysiadają jak nie mają smarowania a dzieje się to w przypadku pęknięcia osłony przegubu i wycieknięcia smaru , oraz dostania się do łożysk ciał obcych typu woda , piach i wtedy amenus.
    Ewentualnie jeśli właściciel auta zakręca sobie z gracją na obrotach albo rusza z piskiem opon ( w zasadzie dotyczy to młodzieży ). Jeżeli Mac Pherson
    nie był sprawdzany ,a masz możliwość zdemontowania go ( potrzebny specjalny ściągacz do sprężyn , bez niego nie zaczynaj roboty !!!!!!!!! )Warto przesmarować łożyska . Pozdrawiam .

    Dodano po 38 [minuty]:

    Wracając jeszcze do tematu ,to mam pytanie . Jak zachowuje się auto gdy ma lekki luz na drążku kierowniczym ( na postoju po poruszaniu kierownicą słychać delikatny stuk ) ?
  • #11
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    krzych1-b wrote:
    Witam . podpinam się do tematu bo mam podobne objawy w swoim Volvo 460 1,9 .U mnie najbardziej słychać wibracje przy dojeżdżaniu na wierzchołek wzniesienia przy przyspieszaniu. Przy ( w czasie jazdy ) delikatnym zjechaniu w lewo lub w prawo , drgania znikają na jakiś czas .Tak samo się dzieje przy jeździe do tyłu .Mam dwie sugestie .Pierwsza, to sprawdzić łożyska igiełkowe na półosi ,druga łożyska w skrzyni - a to już niestety naprawa .


    Miałem ten sam problem w Volvo. Po wymianie dolnego sworznia wahacza i górnej poduszki Macpherson, drgania zdecydowanie się zmniejszyły, ale nie ustały - były nadal lekko wyczuwalne pomiędzy 90, a 100 km/h i w specyficznych warunkach - tak jak podałeś. Pomogła dopiero wymiana łączników i gum stabilizatora. Wyglądały niby dobrze, ale pod obciążeniem ciężko jest wychwycić luzy w tym miejscu. Po zdemontowaniu okazały się zużyte.
  • #12
    krzych1-b
    Level 21  
    Wracając do tematu zgadzam się z tobą .Ja chciałem troszkę oszukać swojego" dziadka" i nałożyłem na drążek stabilizatora tulejki z węża igelitowego bo gumy miały luz . Czyli propozycja dla kolegi od Nexii ,sprawdzić jeszcze w/w podzespoły .Czasami szarpak nie wszystko pokaże.

    Dodano po 3 [minuty]:

    P.S. Mój patent wytrzymał prawie 1 rok .
  • #13
    Junior25
    Level 11  
    niechce tutaj odstawiać fuszerki jak robić to porządnie bo to przecież ja tym samochodem śmigam. W sobote skasowałem luz na kole a dzisiaj znowu się pojawił .
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Junior25 wrote:
    niechce tutaj odstawiać fuszerki jak robić to porządnie bo to przecież ja tym samochodem śmigam. W sobote skasowałem luz na kole a dzisiaj znowu się pojawił .


    Jakim sposobem skasowałeś luz na kole ? Znaczy na łożysku , czy jak?. Napisz koniecznie jak to zrobiłeś, bo z tego co ja wiem to luz na łożysku przedniego koła kasuje się jedynie poprzez jego wymianę.
  • #15
    Junior25
    Level 11  
    delikatnie dokręcając je, po dokręceniu luzu nie było do dzisiaj
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiedziałem. Dokręcając nakrętkę ściskasz tylko obie połówki łożyska - jest to łożysko kulkowe, bezluzowe, dzielone (kwestia procesu technologicznego produkcji. Śruba powinna być dokręcona do oporu i zapunktowana, od jej dokręcenia zależy trwałość zarówno łożyska, jak i piasty oraz wieloklinu przegubu. Tak czy inaczej łożyska masz do wymiany.

    W PRZEDNICH KOłACH SAMOCHODóW PRZEDNIO NAPęDOWYCH NIE KASUJE SIę LóZóW łOżYSK.
  • #17
    krzych1-b
    Level 21  
    Chyba że koreańce założyli stożkowe ale wątpię .bo ten samochód jest ściągnięty z Kadeta .Przy stałych łożyskach luzu nie skasujesz choćbyś nie wiem jak dokręcał Po prostu nie da się ich ścisnąć tak jak stożkowe , które po dokręceniu trzeba " odpuścić" i znowu dokręcić z wyczuciem a potem obracając piastą wyczuć czy nie ma oporów . Tak to wygląda mniej więcej przy łożyskach stożkowych jak się nie ma klucza dynamometrycznego .I koniecznie nowa nakrętka zabezpieczająca . Myślę że trochę przybliżyłem temat , a to już nie fuszerka

    Dodano po 7 [minuty]:

    P.S. Jak byś mógł napisać jakie masz łożyska ?
  • #18
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ma kulkowe dwurzędowe, Nexia, Lanos, Kadet, Astra, Vectra- praktycznie te same zawieszenie.
    Zresztą jak sobie wyobrażasz łożyska stożkowe i dokręcanie piasty przegubu ?.
  • #19
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    są stożkowe stosowane z przodu i nawet przy przednionapędowych
  • #20
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    goldwinger wrote:
    są stożkowe stosowane z przodu i nawet przy przednionapędowych

    Możliwe, chociaż jakoś nie zdarzyło mi sie jeszcze spotkać. W każdym razie Nexia ma kulkowe, dwurzędowe i tu się luzów nie kasuje tylko wymienia łożysko.
  • #21
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Np. Hyundai pony
  • #22
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Na pewno nie skasowałeś luzu na łożysku, dokręcając je. Jeżeli faktycznie dokręcenie skasowało luz, mogłoby to oznaczać, że łożysko było wcześniej źle dociągnięte i wyrobił się luz na osi piasty, lecz to raczej rzadki przypadek. Jak Koledzy napisali powyżej, jest tam zastosowana dwurzędówka z fabrycznie pasowanym luzem - jak w zdecydowanej większości pojazdów z napędem przednim. Druga sprawa, to fakt, że tej nakrętki nie da się dociągnąć, jeżeli podczas montażu była dobrze dokręcona. Bardzo często ciężko jest ją odkręcić - bywa, że klucz udarowy nie daje rady i trzeba użyć metrowej przedłużki. Jeżeli przy dociągniętej nakrętce występuje luz pomiędzy kołem, a osią piasty, to łożysko jest do wymiany. Jeżeli łożysko jest jednak luźne na osi, to musisz również wymienić piastę.
    Odnośnie stuków podczas przyspieszania, to przyjrzałbym się silentblokom wahacza.
  • #23
    adam7009

    Level 40  
    moment obrotowy piasty przedniego koła nexia1.5 16v to 100 Nm dlatego proponuje sprawdzic dokręcenie przegubu.
  • #24
    Junior25
    Level 11  
    z odkręceniem nakrętki nie było najmniejszego problemu jedną ręką szło to odkręcić, być moze to będzie wina łożyska że takie stuki słychać(jakby w oponie była wbita śruba i waliła o droge z dużą częstotliwością).Dzięki wszystkim za uwagi pod miom odresem
  • #25
    Junior25
    Level 11  
    po ciężkich zmaganiach nie udało mi się wyciągnąć przegubu z zawleczką nie było problemu tylko z wyciągnięciem półosi. Czy wie ktoś jak to zrobić garażową metodą??
  • #26
    piomoto
    Level 19  
    Musisz mieć przyżąd do ściągania segerów. Odginasz seger(zabezpieczenie) i stukasz lekko młotkiem. Najlepiej robić we dwie osoby. Jedna trzyma półośke żeby nie wypadła i młotek żeby przywalić, a druga odgina zabezpieczenie
  • #27
    Junior25
    Level 11  
    z półosi zabezpieczenie zchodzi bez problemu tylko jest problem że kawałek półosi zostaje jeszcze w przegubie i niewiem jak to ustrojstwo wyciągnąć
  • #28
    piomoto
    Level 19  
    To niech Ci ktos przytrzyma półośke a Ty walnij młotkiem i wyleci:)
  • #29
    Junior25
    Level 11  
    w co mam walnąć tym młotkiem??
    mcperson się nie cofnie a półoś dalej niechce wejść w strone skrzyni
  • #30
    adam7009

    Level 40  
    odkręcasz mcperson od dołu [końcówka zwrotnicza]żeby odchylic do siebie ,ewentualnie końcówke przy mcpersonie od układu kierowniczego całośc odchylasz do tyłu imasz pole do popisu