Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pralka Whirlpool AWM6061 - wiruje w czasie prania, błąd F06

03 Feb 2008 11:31 13006 5
  • Level 16  
    Witam. Zepsuła sie pralka jak w temacie. Zaczyna nabierać wody ale po paru sekundach zaczyna odwirowywać, 2 sek. wirowania i znowu nabiera wody. Powtarza taki cykl chyba dwa razy i koniec na wyświetlaczu wyskakuje F06.
    Sprawdziłem szczotki sa jeszcze dobre rozebrałem programator sprawdziłem wszystkie diody, poprawiłem połączenia.
    Nie mam pojęcia, na mój gust to programator, ale nie znam się na pralkach może coś więcej jest do sprawdzenia.
    Czytałem o jakimś magnesie na kole, ale to chyba nie w tym modelu.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Helpful post
    Moderator of Home appliances
    F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Helpful post
    Level 23  
    uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
  • Level 16  
    Czyli na wałku silnika po przeciwnej stronie koła pasowego jest ten magnes??
    Widziałem tam taki metalowy kapselek i dwa kable
    Ok wyjąłem ten magnes wygląda na cały siedzi też dosyc mocno i głeboko.
    Jakl zakręce silnikiem to max udało mi sie uzyskać 1,2volta ale to pewnie dlatego że za małe obroty.
    Czyli co dalej
  • Helpful post
    Level 16  
    sprawdź triak na module
  • Level 16  
    Witam. Faktycznie uszkodzony triak na module.