Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerobienie silnika elektrycznego

03 Lut 2008 14:28 3067 12
  • Poziom 13  
    witam, mam pytanie,
    gdy sie przerobi silnik 1400 obr na 700 ( około) to czy on straci na mocy ??
  • Poziom 25  
    Co to za silnik i w jaki sposób chcesz go przerobić? Ale najprościej to chyba przekładnie zastosować.
  • Poziom 13  
    jest to silnik 7,5 kw,
  • Specjalista AGD
    Można albo przewinąć zwiększając dwukrotnie ilość par biegunów, albo falownikiem zmniejszyć częstotliwość i odpowiednio napięcie by prąd znamionowy mieścił się w normie (trzeba odpowiednio ustawić parametry falownika. sam falownik przystosowany do odpowiedniej mocy silnika). Moc będzie taka na jaką został zaprojektowany silnik i uzyte materiały do jego budowy.
  • Poziom 37  
    Witam, przekładnia to chyba najlepsze rozwiązanie w innym wypadku musiałbyś silnik przezwoić lub zastosować falownik.
  • Poziom 18  
    Stosując przekładnie w takim stosunku zyskasz 50% mocy
  • Poziom 25  
    Albo raczej momentu.
  • Poziom 18  
    Jak zwał tak zwał ale będzie o około 50% mocnejszy
  • Poziom 12  
    Rozumiem że jest to silnik asynchroniczny klatkowy, można go przewinąć bez straty mocy.
    Najlepiej nich zrobi to jakiś warsztat naprawy takich silników.

    Pozd. Sławek
  • Poziom 26  
    Krzysztofvmax napisał:
    witam, mam pytanie,
    gdy sie przerobi silnik 1400 obr na 700 ( około) to czy on straci na mocy ??

    Witam.
    Pomijając fakt czy jest to możliwe ze względu na dopasowanie żłobków stojana i wirnika moc się zmieni zgodnie ze wzorem

    P= 7,5x2/4=3,75kW
    Wynika to ze wzoru P2/P1≈p1/p2≈n2/n1
    Informacje zaczerpnąłem z poradnika J Zembrzuskiego
    Ale najlepiej to zweryfikować w warsztacie (gwarancja)
  • Poziom 12  
    slawomir_z napisał:
    Rozumiem że jest to silnik asynchroniczny klatkowy, można go przewinąć bez straty mocy.
    Najlepiej nich zrobi to jakiś warsztat naprawy takich silników.

    Pozd. Sławek


    Pomyliłem się, sprawdziłem w tabeli:
    Standardowy silnik 7,5 /1400 mieści się w obudowie 132, natomiast gdy ma 700 obr, to w tej obudowie mieści się 3kW.

    pozd. Sławek
  • Poziom 2  
    Dobrze mówi wola straci moment i nie opłaca się takich przeróbek robić bo miedz droga, lepiej kupić inny używany.
    Bedziesz miał kolosa 3,5 kw. Ciężkiego jak choler....

    Dużo lepiej i taniej jest zrobić przekładnie 1/2 . a nie stosować falownika czy inne cuda.