Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 z 1999 climatronic, usterka układu ogrzewania.

Robo1305 03 Lut 2008 14:40 21932 20
  • #1 03 Lut 2008 14:40
    Robo1305
    Poziom 9  

    Mam golfa IV 1.9 TDI silnik ALH 66 kw no i problem jest z nawiewem ciepłego powietrza. Włączam ECON w climatronicu nastawiam H1 czyli maks ogrzewanie no i na postoju przy temperaturze silnika 90 st. C robi się ciepło, ale podczas jazdy temperatura spada do niskiej / jest zimno w środku/ w szczególności gdy na zewnątrz jest poniżej -5 st. C. Byłem w salonie wv sprawdzili czujniki na komputerze i wszystko ok, nagrzewnica ok. /ciecz przepływa a nagrzewnica jest gorąca. Panel Climatronika nie miga jest ok. Wszystko tak jakoś bez logiki? nie mogę zrozumieć gdzie jest błąd.

    Temat poprawiłem [MS]

    1 20
  • Pomocny post
    #2 03 Lut 2008 16:19
    jozcho
    Poziom 22  

    Sprawdź czy kanały wentylacyjne są drożne.Często zalegają w nich liście z drzew lub inne zanieczyszczenia.

    0
  • #3 03 Lut 2008 19:18
    Robo1305
    Poziom 9  

    Pod wycieraczkami gdzie są kanały jest czysto, kanały muszą być drożne skoro nawiew jest ok , filtr kabinowy wstawiłem nowy...??
    Powietrze przechodzi przez nagrzewnicę ale potem w czasie jazdy w trasie robi się chłodno tak jakby skierowanie strumienia powietrza szło z innego źródła .
    Więc skoro jest na ECON to wyłączona jest klima a nagrzewnica jest gorąca czyżby sterowanie było zepsute? jeżeli tak to dlaczego nie miga no i w serwisie było ok a nagrzewnicę przepłukałem no i na gumie wlotu i wylotu jest gorąco...???

    0
  • Pomocny post
    #4 03 Lut 2008 19:37
    Stefanek1
    Poziom 26  

    To sprawdzić trzeba jeszcze raz, bo zdaje się masz problem z obiegiem powietrza, moze klapami, szczególnie recyrkulacji, czyli jak nagrzewnica nie oddaje ciepła, to musisz sie do niej dostać i zobaczyc w czym problem.
    Moze byc tak, ze podczas jazdy, gdzie jest samoczynny nawiew poprzez ruch auta, a klapa jest nastawiona na pomijanie nagrzewnicy, tak jak latem goni powietrze przez parownik czyli inny kanał, przez tą 'drugą nagrzewnicę' co schładza, to pomimo ze nawet jest nie włączona klima, to bedzie zimno.
    W testowaniu VAGiem powinien wyjść błąd; zle ustawienie silniczka klapy.
    Pozdr.

    0
  • #5 03 Lut 2008 23:09
    Robo1305
    Poziom 9  

    Sprawdzę to się odezwę. A tak nawiasem to jeżeli tak by było to w jaki sposób mogło to się stać ?

    2
  • #6 04 Lut 2008 00:35
    adam7009
    Poziom 38  

    myslę,że twój problem to pęknięta głowica lub uszczelka pod głowicą.

    0
  • #7 04 Lut 2008 15:45
    Robo1305
    Poziom 9  

    Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały.

    3
  • Pomocny post
    #8 04 Lut 2008 22:16
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Robo1305 napisał:
    Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały.

    Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza i własnie to powietrze jako pecherz siedzi w nagrzewicy.
    Ale wracajac do twojego rzeczywistego problemu jak nie masz tych objawów co wyzej, tzn musiałbyś mieć w zniorniczku wyrównawczym d. ciśnienie i jak tam dokładnie zajżysz to widać w płynie pęcherzyki powietrza, szczególnie na wyższych obrotach.
    Stawiam dalej na złe ustawienie klapy, lub ostatecznie na zabrudzoną nagrzwnicę, juz nie od srodka, bo płukałeś i jest drożna, tylko mechanicznie, bo moze być problem z przedmuchem powietrza przez nią, stąd słabe grzanie.
    Musisz jednak odkrecic silnik z wentylatorem nadmuchu i dokładnie obejzeć nagrzewnicę.
    Pozdr.

    0
  • Pomocny post
    #9 04 Lut 2008 23:27
    adam7009
    Poziom 38  

    jeżeli problem tkwi w otwartych czy zamkniętych klapach powinien to zarejestrowac sterownik i pokazac bład podczas diagnozowania .Dlaczego samochód grzeje na postoju ?(wolne obroty )podczas jazdy nie , (wyższe obroty),a co do oleju w wodzie czy wody w oleju nie ma nic wspólnego bo przedmuch kompresji jest do kanału wodnego{to moje zdanie }ale proponuje sprawdzic najpierw, jak zaleca kolega, ewentualnie odpowietrzyc układ chłodzenia, częsty problem przy wymianie płynu

    0
  • Pomocny post
    #10 05 Lut 2008 00:09
    sebastian79
    Poziom 10  

    Witam

    Skoro ogrzewanie działa na parkingu a traci się podczas jazdy to problemem jest wadliwy termostat - nie wykaże tego jako błąd.

    Zapal silnik i sprawdź węże od chłodnicy - jeśli nagrzewają się równo z silnikiem - termostat do wymiany(mają sie nagrzewać dopiero po uzyskaniu zadanej temperatury przez silnik).

    1
  • #11 05 Lut 2008 11:00
    Robo1305
    Poziom 9  

    Termostat jest dobry. Układ nie zapowietrzony. Dam znak jak te klapy sprawdzę.

    1
  • Pomocny post
    #12 06 Lut 2008 00:46
    adam7009
    Poziom 38  

    jeszcze jedno do sprawdzenia ;węże dochodzące do nagrzewnicy w momencie gdy auto przestaje grzac ,gdy gorące znaczy ,że problem z samą narzewnicą lub klapami ,gdy zimne lub letnie świdczy o złym krążeniu płynu

    2
  • #13 06 Lut 2008 12:22
    Robo1305
    Poziom 9  

    Sprawdziłem na komputerze i wyświetlił błąd silnika klapy sprężania. Po skasowaniu błędu i ponownym sprawdzeniu nie wykazuje tego ale klima jak nie grzała tak nie grzeje. Pojeżdżę i podłączę się jeszcze raz. Jeżeli wykaże wtedy ten błąd będę rozkręcał no i życie...Kto rozkręcał może poradzić jakich błędów nie zrobić, ażeby nie połamać czegoś w czasie rozkręcania. Mam książkę „Golf IV Bora” tam są opisane podstawy rozkręcania ale może coś jeszcze...

    0
  • Pomocny post
    #14 06 Lut 2008 19:30
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Jaki masz numer błedu?
    Nie wiem jak jest w golfie, bo np. w sharanie sa cztery klapy z silniczkami i do dwóch jest dostęp od nóg kierowcy, bez wiekszego rozbierania, natomiast klapa recyrkulacji jest na samej górze kolo szyby, przy filtrze kabinowym i zeby sie do niej dostac trzeba zdejmować caly kokpit. Roboty strasznie dużo.
    Teraz napisz jaki masz ten bład i która to klapa, bo prawdopodobnie się musi któras z nich nie domykać do konca i podczas jazdy pcha się tam zimne powietrze.

    Pozdr,

    0
  • #15 06 Lut 2008 20:27
    Robo1305
    Poziom 9  

    Po odczytaniu błędu dane zostały skasowane. Gość zrobił babola. A przy drugim pomiarze nie wskazało . Jutro jadę jeszcze raz i jak wykaże to będę miał numer tego błędu. Napiszę. To co mnie ucieszyło to zmniejszenie szans uszkodzonej głowicy lub uszczelki pod nią. Na podstawie tego błędu będzie można znaleźć konkretną klapę?

    0
  • Pomocny post
    #16 07 Lut 2008 09:00
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Oczywiscie, ze bład wskaze która to klapa.
    Usterka ta polega na tym, że maly elektryczny silniczek napędza przekładnię, która z kolei przez kolo zębate ramię klapy. Ramię to moze się poruszać w w przedziale otwarte - zamknięte, co w przeliczeniu na VAGa, to coś okolo 0 - 132, lub 0 - 152 impulsów. Obroty silniczka są wiec liczone w tym przedziale, co daje odpowiednie ustawienie klapy wg potrzeb czy ustawienia panelu klimatronika, gdzie klapa bedzie sie samoczynnie ustawiać i sama przestawiać, utrzymując stalą temperaturę pod sterowaniem z panelu klimatronika. Jesli klapa sie nie domyka na full, to nie ustawia się we wlasciwym połozeniu np, krancowym to wtedy wykazuje bład.
    Moze być za to odpowiedzialne; liscie czy inne przedmioty pod klapą, zwinieta czy spuchnieta uszczelka, lub też co raczej nie czesto, sam silniczek, który potrafi chodzić wolniej.
    Są to błędy sporadyczne i czasami usterka sama ustępuje, poprzez samoczynne udrożnienie kanału klapy, lub reset ustwień silniczka.
    Na właczonym zapłonie, nie zapalaj silnika, pojeździj tymi klapami ustawiajac na panelu klimatronika, różne skrajne opcje, posłuchaj jak chodza silniczki klap i czy tam nie słychać jakiegoś blokowania, skrzypienia, bo to co piszesz wygląda mi na jakieś mechaniczne uszczkodzenie.
    Dobrze w twoim przypadku by było, jesli podjechałbyś do kogos kumatego w VAGu, to sprawdził by ci nie tylko błędy, ale trzeba wejść w opcję diagnoza klimatronika, gdzie silnik klapy wykona test ruchu, własnie wtym zakresie 0 - 132 i bedzie widać czy klapa chodzi od konca do konca, czy jednak ją coś trzyma , czy blokuje.
    Nie wiem czy to jest dla ciebie zrozumiałe, ale starałem się wytłumaczyć dość łopatologicznie.
    Pozdr.

    0
  • #17 07 Lut 2008 15:27
    Robo1305
    Poziom 9  

    Dzięki o to chodziło.

    0
  • #18 21 Sie 2008 16:35
    Robi_71
    Poziom 1  

    Witam, mam golfa IV 1,9tdi 01r przejechałem od kupna nim przeszło 2 tyś km,cos mi szwankuje chyba klimatronic czy jak słychac piski ze sprężarki to już jest po niej ,czy można to ją naprawic ?? prosze o pomoc.

    0
  • #19 23 Sie 2008 15:58
    Robo1305
    Poziom 9  

    A climatronic działa?

    1
  • #20 26 Gru 2009 14:18
    michelus
    Poziom 9  

    Witam ja chciałbym zasięgnąć waszej porady co do klimatronica i jego obsługi...

    Nie wiem za bardzo co jest czym:

    Funkcja AUTO to klimatyzacja czyli nawala wszystkimi możliwymi otworami temaperatura jaka sobie sam ustawię przy czym jezlei zejde poniżej 18 stopni to klima się wyłącza i przechodzi na zwykły nadmuch to samo sie dzieej z górną granicą - czy to jest paprawne działanie?

    Drugą sprawą a raczej moim pytanie to co oznacza funkcja ECON
    Jak się ja stosuje i czym się różni od funcki AUTO lub zwykłego nadmuchu...

    Najważniejszą sprawą jest to że gdy jadę samochodem sam wszystko gra ale gdy już jedzie więcej osób to muszę silniej nadmuch puścić a i tak tylne szyby parują i nie sa w stanie na trasie o długości nawet 30km odparować a jak pada deszcz to niestety tylko szmatka mnie ratuje bo nic nie jest w stanie usunąc pary z szyb - nawet nadmuch w dodatku tez nie mogę sobie pozwolić na zbytnie nagrzanie w samochodzie gdy zabieram dzieciaki ze soba bo potem wiadomo zimne powietrze z zewnątrz i choroba gotowa a niestety musż manewrować temperatura raz na 18 stopni a jak się zrobi za ciepło to musze zmniejszyć na 17 i tak w kółko...
    Dodam że klimatyzację mam nie nabitą ale zdaję sobie sprawe że to może byc napewno przyczyna ale czy tylko to jest przyczyną tego parowania? Czy coś jeszcze jest?
    drazni mnie strasznie ta kratka na podszybiu bo zamiast zrobić na całym podszybiu kratkę nawiewu to ppierdoły zrobili tylko na środku deski jakby od picu tylko.

    Przepraszam za litanię ale chciałem się dowiedzieć i prosze o odpowiedź - każda rada jest dla mnie cenna bo w koncu chciałem sobie z tym poradzić.

    Jakby coś to dodatkowy kontakt:
    mahoney525(malpa)vp.pl

    Dziekuję za każdą rade!

    0
  • #21 05 Lut 2010 22:50
    igor0111
    Poziom 9  

    A zatem tak:
    AUTO to funkcja zaprogramowana przez producenta- a mianowicie- ustawiasz temperature a wóz zrobi wszystko by ją osiągnąć, czyli bedzie sterował prędkością nawiewu i jej kierunkiem
    Econ to funkcja gdy klima jest wyłączona- to tak jakbyś nie mial klimy- oszczędzasz paliwo- ok 1 l na 100 km w zależności od pokonywanej trasy
    Jak nie świeci sie nic to znaczy że klima działa, a całością sterujesz Ty.Tzn że automat nie bedzie sie "wtrącał" w działanie nawiewów.

    Jeśli szyby parują hmmm....zacznę od najprostszego

    filtr przeciwpyłkowy- wymień
    jeśli to zrobiłeś i nadal parują to patrz niżej ( ja na zimę wyjmuję całkowicie)
    u niektórych pomogło założenie filtra z węglem aktywnym


    w aucie możesz mieć wodę -

    jeśli chcesz sie upewnić że faktycznie masz wodę w aucie włóż pod dywaniki w środku zwykłą gazetę typy czarno- biała, po dniu zobacz czy jest sucha - jeśli nie to :
    możesz mieć wodę w samochodzie,


    jeśli masz otwierany dach to sprawdź odprowadzenia wody- zatkane wężyki powodują wlewanie sie wody do wewnątrz auta, później jej parowanie i osiadanie na szybach,

    pod przednią szybą pod akumulatorem są odprowadzenia wody z szyby- mogą być zatkane- wymontuj aku i sprawdź czy gumowe kanały są drożne.bywa tak że wody jest prawie do połowy akumulatora i ona szuka najłatwiejszej drogi na dół i wędruje do samochodu

    w drastycznych przypadkach rozszczelnia sie nagrzewnica, wówczas szyby parują, nie idzie ich wytrzeć bo sie na szybach rozmazuje, smak mgły na szybie jest słodki i powoli bedzie ubywać płynu w chłodnicy


    Klimatyzacja ma to do siebie, że osusza powietrze, wiec nie powinny parować szyby.
    Ale warunek jest taki że musi działać.A klima w temperaturach ok +3 i poniżej już nie działa. Takie jest zabezpieczenie i nie zmienisz tego.
    Czyli w zimie nie ma znaczenia czy klima jest sprawna czy nie, czy jest nabita czy nie.

    A z tym że temp minimalna jest 18 stopni i poniżej już jest tylko to co na zewnątrz(czyli np tak jak ostatnio u mnie -20) nic nie zrobisz
    niestety te auta nie są dostosowane do takich warunków w jakich my żyjemy- masz albo w aucie +18 ALBO -20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    RÓŻNICA 38STOPNI!!!!


    jakbyś potrzebował pomocy to pisz- chętnie pomogę
    pozdrawiam

    0