Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zwiekszenie iskry na swiecy

tOczek 01 Sty 2004 14:02 22386 61
  • #31
    dex
    Poziom 27  
    heh 13 tys obr w "trojce" :) "hopie" daj se "spokoj z tymi gokardami jak takie rzeczy gadasz , tyle to CZ125(516) nie krecila , po zatym to wsadz se taki silnik , masz tam motoplat na standarcie i to jest silnik do takich zabaw...

    A z tymi zaplonami od WSK to akumulator to daje ci przewage przy rozruchu , bo iskrownik przy malych obrotach daje nizsze napiecie(ale to to i tak wystarcza!!) .Zas przy max przewage ma iskrownik ,i tak sie kreci taki silnik , a po pewnym czasie to i tak akumlator siada.
    Po za tym akumulatory to tylko dodatkowy klopot!!, nie widzialem 2suwa wyczynowego z zaplonem akumulatorowym.

    Od iskry koni ci nie przybedzie ..
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    tOczek
    Poziom 11  
    jak bys przeczytał dokładnie moj wczesniejszy artykuł to bys wiedział że mojam wsk jest na maksa po tuningu nie bede pisał co tam tuningowałem w niej. Bo ja w polsce najlepiej tuninguje wski z całej polski domnie przyjezdzaja abym im zrobił wski do gokardów rok temu udało misie zrobic wsk ktora wkrecała sie w 17000obr/min tylko był jeden minus dwa okrażenia na toze i silnik sie rostrzaskał ale to szło jak rakieta. teraz własnie robie wski kore wkrecaja sie na 13000obr/min i żywotnosc silnika jest zadawalajaca
    jak ktos ma jeszcze jakis pomysły ze zwiekszeniem iskry to zapraczam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #33
    dex
    Poziom 27  
    a kolega moze to mierzyl czyms ( i jak)czy tak na sluch ?A moze kolega ma wlasna hamownie co sie nie pochwalil bo skromny jest..
  • #34
    tOczek
    Poziom 11  
    mama takie urzadenie ktore mierzy ilosc iskier na kablu wysokiego napiecia . a moj drugi spodob to jak sprawzam na chamowni silnik to zakładaja też jakis czujnik ale wał i on mierzy obroty i chyba to wszystko narazie
    pozdrawiam w nowym roq
  • #35
    dex
    Poziom 27  
    heh nie uwierze w te 13tys mimo wszystko ,po za tym wiarygodny pomiar to byl metoda optyczna z walu, gdzie jest ta hamownia , mozna jakies charakrterystyki ?
  • #36
    tOczek
    Poziom 11  
    mam nawet wykres zaraz pojde do kumpla i zeskanuje ok
  • #37
    TM85
    Poziom 26  
    Jeśli NAWET dokreci sie do 13 tyś obr/min to w jaki sposób zestrojony został ten silnik? Przecież standardowy jest przewidziany do 2 x mniejszych obrotów (DKW z lat 30 ubiegłego wieku) i szybko zaczyna tracić moc (zjawiska falowe). Pogarsza sie napełnianie cylindra świeżą mieszanką.

    Wiem co nieco bo jakieś 10 lat temu bawiłem sie w przeróbki silnika WSK 175. Pomimo zmian w kanałach cylindra + wymiana korbowodu na krótszy nie udało się uzyskać dwukrotnie większych prędkości. Owszem, był silniejszy na wyzszych obrotach, jednak na wolnych miał tendencję do gaśnięcia.
    Teraz mam TM 85 i spokój. Chodzi jak F1 ;)
  • #39
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda
    :arrow: tOczek
    Mam 2 pytania:
    1. Jaki masz stopień sprężania?
    2. W jaki sposób wyważasz układ korbowy?
  • #40
    dex
    Poziom 27  
    sama polerka/rozwiercenie kanalow, dolotowych, przelotowych, wylotowych, krocca ,gaznik, ostatni szlif , planowanie glowicy , poszerzanie okienek w cylindzrze(czasy) , odchudzenie tloka ,w zyciu nie da takich obrotow .

    Musialo by byc cos mieszane z walem , masa ,korbowod . Przecierz orginalny korbowod to nie ma nawet lozyskowania w glowce dobrego, zwykla tuleja brazowa . o wszem np. JAWA 500 ma takie lozyskowanie ale to 4takt i smarowanie niebo a ziemia..

    Jesli to faktycznie twoje osiagi na tym wykresie to jestes Majstrem i mistrzem jakiego nie widzialem i klaniam sie nisko.

    Skad jestes?

    TIP:
    Korbowod na krotszy? a co ci to da skok i tak ten sam bedzie po zatym trzeba by bylo skrocic tlok od dolu ,aby o wal nie chaczyl no i do gory do glowicy nie dojedzie trzeba by cylinder bylo i skrocic
  • #41
    tOczek
    Poziom 11  
    ja jestem z Białegostoku nie nie powiem wam co tam robie w tym silniku
    jesli ktos taki tuning chce to robie to za 1500zł
  • #42
    dex
    Poziom 27  
    za mniej niz 1500 mam od pepikow nowke CZ125 typ 516 , a i to to sie rozlatuje bo chlodzenie do bani .

    Powiedz czy wal zostawiasz orginalny?Czy bedzie ktos jezdzil z twoim silnikiem we wrocku?
    Masz jakis fotki swoich silnikow/gokarta ?

    co do tej iskry to masz tylko 2 mozliwosci :
    -wyzsze napiecie po stronie pierwotnej, odpada bo akumulator
    - "mocniejsza cewka" niewiem jaki masz akku 6/12V ? to pozostaje ci sprawdzic dostepne cewki , np. Trabi sa 6 i 12 , mam nawet od trabiego 12 dwie jakbys potrzebowal , albo od PF125 .
  • #43
    tOczek
    Poziom 11  
    wał przerabiam ale wiecej nic nie powiem <hehehe< bo to moja tajemnica
    a ja mam u siebie akumulator na 12V i siedzi teraz umnie cewka od poloneza z oporem 3.3 a ta twoja od trabanta jaki ma opor

    chciałem jeszcze was zapytac co mam robic żeby nie było przebic na kablach i na cewce i na kondensatorze sa jakies do tego sposoby bo juz sam doszedłem jak zwiekszyc iskre i udało mi sie to teraz mam dwa razy wieksza iskre ale boje sie że zaraz beda przebicia .
  • #44
    dex
    Poziom 27  
    chyba juz wiem , chyba z magneta zostala tylko krzywka dlatego tak ci zalezy na tym akumulatorze , wkreci sie wiecej ,ale do 13 to raczej i tak nie dojedzie, nawet jakby glowice troche nadspawal, musi jeszcze cos by cz walem , mniejsza masa wieksze obroty..

    Od trabiego 12V ma tez 3.3Oma , jest wieksza jak cewka od np. od WSK175 , duza fi6cmx12dluga .Ale to trzeba sprawdzic experymentalnie bo moze wtorne uzwojenie jest inne i przekladnia jest wowczas inna ,po za tym kazda ma tam jakas sprawnosc.
    Jeszcze tak myslalem jakby cewke 6V dal na akku 12V , tylko z lekka by sie grzala o ile by sie nie skopcila.. to takie najprostsze co mozna sprawdzic, moze by tak jakas wydajna przetwornice powiedzmy z 12V na 15V , wyzsze nap po pierwotnej wyzsze po wtornej.
    Albo przetwornica w dol z akku 12V na powiedzmy 8V i cewka 6V to jakby prostsze mniejsze straty.
    Co do tych przebic kazdy izolator jest dobierany zawsze z jakims zapasem bezp. , to juz tylko experymentalnie tylko mozna sprawdzic , jak przegniesz za duzo to przebije..
  • #45
    Rubik
    Poziom 15  
    dex napisał:
    Jeszcze tak myslalem jakby cewke 6V dal na akku 12V , tylko z lekka by sie grzala o ile by sie nie skopcila.. to takie najprostsze co mozna sprawdzic, moze by tak jakas wydajna przetwornice powiedzmy z 12V na 15V , wyzsze nap po pierwotnej wyzsze po wtornej.
    Albo przetwornica w dol z akku 12V na powiedzmy 8V i cewka 6V to jakby prostsze mniejsze straty.


    Jezeli chodzi o podneszenie napięcia zasilania cewki to każda posiada rdzeń w którym zwoje wytwarzają strumień. Jeżeli dasz taki prąd że nastąpi nasycenie rdzenia to dalszy wzrost prądu spowoduje nieadekwatny do włożonego prądu przyrost strumienia. Inaczej mówiąc powyżej pewnej wartości napięcia cała para idzie w gwizdek (czytaj w ciepło) - szybciej wyładuje się akumulator - szybciej wypali się przerywacz - o ile nie od razu to szybciej spali się cewka. Pozdrawiam RUBIK
  • #46
    dex
    Poziom 27  
    a taki patent- 2 rownolegle?bo szeregowo to raczej izolacji braknie?
  • #47
    TM85
    Poziom 26  
    Dex :arrow:
    Korbowód krótszy bo załozony od CZ prawd. od 125 (516), podtoczony od dołu cylinder, tłok był podcięty. A to po to aby - zmniejszyć pojemność skrzyni korbowej i uchronić przed urwaniem korbowodu.
  • #48
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #49
    olekewaagata
    Poziom 25  
    Czytam ten temat od paru dni i najperw mnie śmieszył a teraz
    drażni. Przecież człowiek nie wie o czym mówi a powinien
    tochę w temacie poczytać, a nie stawiać wymagania: większa, wielka iskra
    Jeszcze mu krzywdę zrobi ta iskra. Dostał też parę dobrych rad i
    nie ma co więcej oczekiwać na jakiś super pomysł.
  • #50
    zielony skorpion
    Poziom 12  
    Jaki Ty jesteś odporny na wiedze. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Wszyscy co ci radzą z zapłonem elektronicznym mają świętą racje. Zamontuj ten zapłon (tyrystorowy czy tranzystorowy) wyzwalanie zrób na LED+fototranzystor. Nie musisz nic mocować do wału, wystarczy że wypolerujesz mu kawałek powierzchn, tak by swiatło odbite padało na fototranzystor i masz po problemie. Tego dokładnie to ci się nie da tu opisać, poczytaj troche o tym, albo idź do fachowca. Ja w tym siedze już 20 lat i dalej sie uczę o nowych rozwiązaniach. Ty jak cztam masz jakiś pojęcie o mechanicznej stronie zagadnienia, a więc elektronikę zostaw fachowcowi, tego nie da się nauczyć korespondencyjnie. Tyle czasu co straciłeś na bezcelowe przekonywanie o jakimś "wzmacniaczu iskier" (chyba że słyszałeś o transformatorze TESLI, ale to nie do tego) tojuż byś kończył z zapłonem elektronicznym. Chcesz coś się dowiedzieć o elektronice to zacznij czytać lub chociaż poszukaj w necie.
    Powodzenia, jak ci ne odpowiada to co Ci wszyscyradzą to szukaj własnych rozwiązań
  • #51
    tOczek
    Poziom 11  
    to jak mozesz dac to daj mi schemat jak masz to sie natym zastanowie i pewnie to zastosuje
  • #52
    zielony skorpion
    Poziom 12  
    Podaj mi napięcie w instalacji, jaki może tam byc akumulator i jak długo ma to jednorazowo pracować? Poszukam czegoś prostego. Ale nie szybciej niż w poniedziałek.
  • #53
    tOczek
    Poziom 11  
    mam akumulator 12V
    napiecie niewiem jakie
    a żeby to starczało na 3 godziny jazdy non stop
  • #54
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #55
    ANTEQ
    Poziom 14  
    ...trzy godziny jazdy non stop...plus super iskra osiagalna przy zaplonie elektronicznym z cewka o malej rezystancji czyli pobiarajaca duza wiekszy prad niz klasyczna to akumulator bedzie musial byc chyba troche za duzy jak na miejsce jakim dysponujesz w gokardzie chyba ze ty juz nie bedziesz wsiadal. bez ladowania jak anpiecie spadnie to iskra bedzie slabsza niz w klasycznym ukladzie....
  • #56
    tOczek
    Poziom 11  
    elektrit
    dzieki za porade najbardziej mi ona pasuje jeszcze raz dzieki
  • #57
    [-wojas-]
    Poziom 19  
    p.artek muwiłeś na samym początku coś o zdaje mi sie czujniku hala z łady niewiesz może jakie tam jest podłonczenie tych kabelków i jak no dokładnie działa zwiera do masy ??
  • #58
    m4341
    Poziom 14  
    wszystkie wyścigówki maja układy zapłonowe oparte na tyrystorach jadynie te układy podają napięcie nawet przy 20 tys obrotów.
  • #59
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #60
    Szkart
    Poziom 11  
    Patrze tak sobie i widze ze wiekszosc z ws nie wie co i jak ale sie kluci. Pierw poczytajcie informacji i dobrze je przemyslcie a potem mowcie ze cos jest nie mozliwe.