Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cewka zapłonowa i opornik suzuki sj410

st.Medard 05 Lut 2008 17:31 2783 6
  • #1 05 Lut 2008 17:31
    st.Medard
    Poziom 2  

    Oryginalna cewka w suzuki SJ 410 (samurai) przerywacz mechaniczny (świece NGK nr 6 typ BPR5ES) ma opór na uzwojeniu pierwotnym 3 ohm a na wtórnym 10000 ohm ale przed cewką jest magiczny opornik o nieokreślonych parametrach. Na cewce pisze (use with external resistor) w wolnym tłumaczeniu używać z zewnętrznym opornikiem. Mam problem bo nowej takiej cewki w 3mieście nie mogę dostać są tylko zamienniki (ceny ok 150 zł) ) i nie wiadomo czy je montować z tym opornikiem czy bez. Albo allegro używane ale brak pewności ile pociągną. Zamontowałem na razie cewkę od jakiegoś pasata z przytoczonym wcześniej opornikiem ale samochód zaczął gasnąć przy ruszaniu i stracił na mocy. Poradzono mi montaż modułu GL-200 z cewką od np. fiata ale po spadku mocy z przypadkową cewką mam obawy czy się nie wpakuję w jakieś inne powikłania typu spadek mocy czy gaśnięcie.

    Proszę o pomoc w doborze zamiennika ale od razu uprzedzam, że elektryka czy elektronika to dla mnie magia choć się szybko uczę.

    0 6
  • #3 11 Lut 2008 17:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 11 Lut 2008 17:05
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Możesz wpakować cewkę od jakiegokolwiek auta na przerywaczu (bez opornika) i po robocie
    albo przerobić pod ten moduł i wtedy zakładać cewkę od elektronika

    Cewkę ma pewnie mniej niż 3 Ω tylko pewno mierzone jakimś multimetrem z marketu a wtedy wiadomo jaki będzie wynik

    -1
  • #5 11 Lut 2008 20:00
    st.Medard
    Poziom 2  

    3 Ω cewki wynika z danych technicznych samochodu ale nie wiadomo czy z opornikiem czy bez.
    http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=40331

    Ponowie jeszcze pytanie.
    Czy ten moduł GL-200 montować razem z cewką od poldka czy można go montować z każdą cewką?

    -1
  • #6 15 Lut 2008 15:45
    st.Medard
    Poziom 2  

    Sam odpowiem na swój post bo dostałem wiedzę na innym forum ale dla potomnych jakby ktoś chciał wiedzieć.
    Cewka w suzuki ( samurai ) sj 410 jest z opornikiem zewnętrznym. Takie sprytne urządzonko. W momencie rozruchu kiedy z akumulatora prąd przede wszystkim idzie na rozrusznik na cewkę doprowadzony jest prąd z akumulatora pomijając opornik . Cewka nie jest 12V tylko o voltarzu pomniejszonym o spadek napięcia przy rozruchu ( np 8V ). W momencie gdy silnik uruchomiony napędza alternator prąd na cewkę idzie przez opornik, nadal przykładowe 8V. Proste a bardzo funkcjonalne przy rozruchu silnika zimą przy słabym akumulatorze. Ale trzeba pamiętać o tym przy zmianie akumulatora na mocniejszy bo wtedy cewka może się przepalać. :idea:

    1
  • #7 15 Lut 2008 15:54
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    st.Medard napisał:
    Sam odpowiem na swój post bo dostałem wiedzę na innym forum... ...Ale trzeba pamiętać o tym przy zmianie akumulatora na mocniejszy bo wtedy cewka może się przepalać. :idea:


    Cienka ta wiedza.
    A układ z opornikiem nie jest jakimś wynalazkiem - swoją drogą wywaliłbym go z hukiem

    -1